Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-29, 10:39
Medlem
flyttadignus avatar
Tjena Bluespeed!

Mitt tips är att du tillagar allt, bjuder in vänner och äter er mätta.
Frys in det som blir över för framtida behov.
Citera
2012-07-29, 10:47
Medlem
Vill du inte bjuda fyra vänner så gör fem matlådor och frys in dem istället för det råa köttet.
Citera
2012-07-29, 19:12
Medlem
Tackar för tipsen!
Citera
2012-07-29, 21:10
Medlem
woords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Jag brukar köra creme fraiche, majonnäs, rejjält med dill och en ordentlig slev med bostongurka, vill man ha den blaskigare så spär jag med bollnäsfil

Har en finfin sås till fisk; creme fraîche, stenbitsrom och hackad rödlök (ev lite salt och peppar). Bara att blanda, inga konstigheter utan blir riktigt gott trots noll jobb. Om man skulle vilja kan man givetvis utesluta löken men jag gillar smaken och lite tuggmotstånd.

//Woord
Citera
2012-07-29, 21:19
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woord
Har en finfin sås till fisk; creme fraîche, stenbitsrom och hackad rödlök (ev lite salt och peppar). Bara att blanda, inga konstigheter utan blir riktigt gott trots noll jobb. Om man skulle vilja kan man givetvis utesluta löken men jag gillar smaken och lite tuggmotstånd.

//Woord

Brukar göra den med, fast jag kör med ishavsrom istället (iaf när jag får tag i det, butikerna i den här hålan har det sällan). Favoriten är friterad fisk (öl-smet), bakad potatis och romsåsen.
Brukar även göra den till kött, fast då burkar jag ha i avocado, nymald svartpeppar och om det är nötkött så åker steksky från köttet i med.
Senast redigerad av Sereena 2012-07-29 kl. 21:25.
Citera
2012-07-30, 19:36
Medlem
Har ett recept innehållande MACADAMIANÖTTER, men då de vart svåra att hitta här undrar jag om det finns någon liknande nöt som alternativ till dessa? Tack (:
Citera
2012-07-30, 19:43
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timpaahh
Har ett recept innehållande MACADAMIANÖTTER, men då de vart svåra att hitta här undrar jag om det finns någon liknande nöt som alternativ till dessa? Tack (:
Det hade självklart varit lättare att ge dig råd om man visste vilket recept det gällde .

~Paul~
Citera
2012-07-31, 19:52
Medlem
CarlJan-Grankvists avatar
Hoppas på tips.

Eftersöker lite plankor för att bla göra plankstek och lax på planka.
Antar att det är bäst att köra olika brädor till detta.

Var handlar man dessa billigast som ändå har bra kvalite ?
Citera
2012-07-31, 22:48
Medlem
Wzzys avatar
Ska göra varma mackor med bacon. Bör jag steka baconet före eller kan jag köra den rå direkt på mackan i ugnen?
Citera
2012-07-31, 23:05
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wzzy
Ska göra varma mackor med bacon. Bör jag steka baconet före eller kan jag köra den rå direkt på mackan i ugnen?

Jag skulle steka baconet först, sedan doppa brödet snabbt i fettet för extra baconsmak, på med ost och grejjer, grädda och sen lägga på baconet när resten är klart (vill ha mitt bacon knaprigt).
Citera
2012-08-01, 11:34
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJan-Grankvist
Hoppas på tips.

Eftersöker lite plankor för att bla göra plankstek och lax på planka.
Antar att det är bäst att köra olika brädor till detta.

Var handlar man dessa billigast som ändå har bra kvalite ?
Såg att det finns på Clas Ohlsson, ska du ha för hemmabruk fungerar det säkert.
http://www.clasohlson.com/se/Planksteksbr%C3%A4dor-Capere/Pr349534000

Tips, men det kanske du redan vet: De flesta ugnar har ett grillelement, drar man på det med ugnsluckan öppen får man nästan samma funktion som hos krogarnas salamandrar.
Citera
2012-08-02, 02:45
Medlem
MardyBums avatar
Bor lite utan frys nu framöver, och man vill ju vara lite ekonomisk om det går.
Hur länge kan man ha tinade varor (kyckling, fisk, kött) i kylen innan det blir dåligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in