Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-20, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
Du kunde ha haft i riven ost också
Tänkte också föreslå det. Det gäller bara att ta det lugnt med temperaturen efter att osten blandats i, en del ostar blir gryniga om de får koka.
Citera
2012-07-20, 19:26
Avstängd
Hallå på er någon som vet ? Om man äter majs så bryter kroppen inte ner majsen när det går igenom tarm systemet har jag hört, Och när man har tagit sej en titt på ovan nämd produkt 24 timmar efter man intagit dem som föda så är dem sej lika efter denna resa. Alltså min fråga tar kroppen upp näringen ur majsen eller den passerar obehindrat.
Citera
2012-07-20, 20:18
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Hallå på er någon som vet ? Om man äter majs så bryter kroppen inte ner majsen när det går igenom tarm systemet har jag hört, Och när man har tagit sej en titt på ovan nämd produkt 24 timmar efter man intagit dem som föda så är dem sej lika efter denna resa. Alltså min fråga tar kroppen upp näringen ur majsen eller den passerar obehindrat.
Det är bara skalet till majsen som inte bryts ner, fast de kan se ut som hela majskorn i avföringen.
Citera
2012-07-20, 21:11
Avstängd
ockej låter inte helt orimligt. Är det en egen upp fattning eller du har någon form av belägg för dit svar Mvh.......
Citera
2012-07-20, 22:23
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
ockej låter inte helt orimligt. Är det en egen upp fattning eller du har någon form av belägg för dit svar Mvh.......
skalet består mestadels av stärkelse och fibrer, och fibrer bryts inte ned i matsmältningen.
Citera
2012-07-21, 03:19
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Det är bara skalet till majsen som inte bryts ner, fast de kan se ut som hela majskorn i avföringen.

Tuggar man slarvigt så blir det hela majskorn som kommer ut
Citera
2012-07-21, 13:26
Medlem
SadEyess avatar
Jag ska laga oxrullader i dag. Hur länge kommer de ungefär behöva sjudas i såsen innan de blir riktigt möra? Pratar vi 30 minuter eller 1,5 timma?
Citera
2012-07-21, 13:55
Medlem
Jag hade gissat på 1-1,5 timme i sås för att de ska bli riktigt möra. Har själv gjort det, lät de koka 45 minuter, då var det fortfarande tuggmotstånd.
Citera
2012-07-21, 19:18
Bannlyst
Måste äta någon middag.

Har 40kr att köpa mat för men har massa pasta hemma.

Tips?
Citera
2012-07-21, 19:22
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymheheh
Måste äta någon middag.

Tips?
Tomatsås?
Citera
2012-07-21, 19:57
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymheheh
Måste äta någon middag.

Tips?

Om det är makaroner som funkar att stuva (dvs inte snabbisar) så stuvade makaroner och till det kan du köra tex korv, köttbullar eller bacon.

Annan pasta är bara att koka och servera med tex pastasås (en påse pastasås och en mjölk), korv, köttbullar, bacon, tonfisk eller liknande
Citera
2012-07-21, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Tomatsås?

Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Om det är makaroner som funkar att stuva (dvs inte snabbisar) så stuvade makaroner och till det kan du köra tex korv, köttbullar eller bacon.

Annan pasta är bara att koka och servera med tex pastasås (en påse pastasås och en mjölk), korv, köttbullar, bacon, tonfisk eller liknande
Tack för tipsen, köpte dock ett packet cigg istället så min kost den närmsta tiden kommer bestå av julknäcke med flytande margarin (eventuellt med jordgubbssylt beroende på om det är gott) och pasta utan tillbehör.

MUMS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in