Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-06-28, 15:58
Awaiting Email Confirmation
KvadratNegerBolls avatar
Grilla Entrecote sen, hur?

Skall grilla Entrecote skivor sen på grillen och hur många minuter skall det vara på varje sida om vi grilla varje sida två gånger?

MvH
Citera
2012-06-28, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KvadratNegerBoll
Skall grilla Entrecote skivor sen på grillen och hur många minuter skall det vara på varje sida om vi grilla varje sida två gånger?

MvH

Jadu, en skiva kan vara tjock eller smal... Själv grillar jag en fin yta på första sidan ca 2min och vänder. Så fort köttet börjar blöda så tar jag av och slår in köttet löst i folie och vilar ca 5 min. Då brukar det bli bra, hett hett hett ska det vara då fettet smälter.
Citera
2012-06-28, 18:54
Awaiting Email Confirmation
KvadratNegerBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackez
Jadu, en skiva kan vara tjock eller smal... Själv grillar jag en fin yta på första sidan ca 2min och vänder. Så fort köttet börjar blöda så tar jag av och slår in köttet löst i folie och vilar ca 5 min. Då brukar det bli bra, hett hett hett ska det vara då fettet smälter.
Det får bli två minuter på varje sida och sen vila i folie i 5 minuter
Citera
2012-07-02, 23:30
Medlem
Mohaves avatar
Jag har en bit innanlår som jag tänkte skära upp i tärningar eller strimlor och använda till en gryta. Hur länge skall köttet koka?
Citera
2012-07-03, 00:00
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Jag har en bit innanlår som jag tänkte skära upp i tärningar eller strimlor och använda till en gryta. Hur länge skall köttet koka?
1 timme borde räcka för innanlår. 1,5 för att vara på den säkra sidan. det blir inte sönderkokt på den tiden.
Citera
2012-07-05, 20:54
Medlem
Saknar en currykrydda mina föräldrar använde på 80-talet.
Det var när asiatisk matlagning var relativt okänd i Sverige, dom hade köpt den i London, i en indisk kryddbutik.
Vi hade den i köttförsrätter, minns att den var stark så den framkallade svettpärlor på min 10-åriga lilla panna.
Har idag letat bland Vindaloo-kryddmixar och andra men inte hittat rätt.
Någon som har ett tips?
Citera
2012-07-05, 21:31
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helpantad
Saknar en currykrydda mina föräldrar använde på 80-talet.
Det var när asiatisk matlagning var relativt okänd i Sverige, dom hade köpt den i London, i en indisk kryddbutik.
Vi hade den i köttförsrätter, minns att den var stark så den framkallade svettpärlor på min 10-åriga lilla panna.
Har idag letat bland Vindaloo-kryddmixar och andra men inte hittat rätt.
Någon som har ett tips?

Kika här kanske?

http://www.spicesofindia.co.uk/acatalog/Indian-Food-Rajah-Madras-Curry-Powder-Hot.html
Citera
2012-07-05, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formsvacka
Kika här kanske?

http://www.spicesofindia.co.uk/acatalog/Indian-Food-Rajah-Madras-Curry-Powder-Hot.html
Tack! Kan det vara den kryddmixen? Skall beställa och meddelar dig sedan huruvida det var rätt!
Citera
2012-07-05, 22:26
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
Tack! Kan det vara den kryddmixen? Skall beställa och meddelar dig sedan huruvida det var rätt!

Hehe, alltså jag har ingen aning om det är rätt eller inte. Men den är stark, det är en curry och den är från england
Citera
2012-07-05, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formsvacka
Hehe, alltså jag har ingen aning om det är rätt eller inte. Men den är stark, det är en curry och den är från england
Verkar lovande men problem med betalningen... damn internetbetalningar...
Citera
2012-07-06, 01:16
Medlem
christerys avatar
Citat:
Verkar lovande men problem med betalningen... damn internetbetalningar...
är det inte bara skapa ett "eget" interet bankkort med dom pengar tet kostar om du nu har swedbank och dom som säljer tar kontokort.

Mitt vanliga kort använder jag inte till sånt, nån hjärncell finns kvar däruppe.
Citera
2012-07-06, 22:53
Medlem
Har tinat upp en bit fryst köttfärs i en bunke med konstant varm vatten i ca 40 minuter (kranen var på riktad ner i bunken). Dock så visar det sig nu att jag inte har någon margarin eller smör att steka den i, och alla affärer är stängda.
Går det att lägga in den i kylen och göra köttfärssås av den imorgon? Vattnet var dock så varmt att köttfärsen har börjat ändra färg och ser halvt tillagad ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in