Citat:
Ursprungligen postat av donjulio
Enkel fisksoppa. Fänkål vitlök grädde valfria fiskar, Cayennepeppar. Klart
Avancerad enkel fisksoppa +rotgrönsaker valfria.
Extremt avancerad fisksoppa och dyr. Byt ut fisken mot hummer.
Fänkålsgratäng. Släng i Fänkål potatis lök vitlök gärna riktig grädde. Koka i kastrull tills det reder sig lite. Därefter in i ugnen toppa med valfri ost. Parmesan passar utmärkt. Är du inte förtjust i grädde byt ut den mot krossade tomater (burk eller handmixa) När du ändå är på gång kan du testa med fler olika grönsaker i.
Lycka till.
Nu ska jag göra en enkel tomatsoppa. Krossade tomater tomatpuré basilika makaroner svartpeppar.
Jo, i vanlig fisksoppa har jag alltid fänkål som grund. Utan fänkål, ingen fisksoppa.

Nu bidde det ingen fänkålsgratäng i alla fall. Jag kunde inte bestämma mig för hur jag skulle göra den när jag inte hittade något recept som jag gillade. Istället blev det en ny sorts rostbiff från ICA charken (föredrar den vanliga upptäckte jag dock, men nu har jag testat), och till det tre rotsakspuréer. En fänkålspuré av apelsinkokt fänkål, en rotselleripuré med cayennepeppar, och en blomkålspuré med honung och vitlök. Alla tre blev jättegoda, men jag har gjort dem förut, så de är ett återkommande inslag i min kost.
Men jag har massor av fänkål kvar, så kanske jag testar ditt förslag imorgon.