Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-30, 19:55
Medlem
Snuttegrisarnas avatar
Jadå, allt går bra.

Om du inte har plast på moset blir det lite stelare på ytan, men det kan vara en fördel

Alltså, du får på inga villkors vis frysa moset!
Lägg det i kylskåpet !
Citera
2011-12-30, 20:02
Medlem
rfvs avatar
Ställ 4 st saker på plåten som är högre än duchessepotatisen sedan kan du plasta in.
Citera
2011-12-30, 20:05
Medlem
Stort tack för era svar!!!

Citera
2011-12-30, 20:05
Medlem
Ska göra tapas imorgon, vi ska bland annat servera baconinlindade dadlar. Jag har dock lite problem med att få dom sådär goda som dom jag fått om jag ätit dom på restaurang. Har försökt hitta alternativa sätt att tillaga dom men utan framgång. Har testat både med och utan kärna, byta ut kärnan mot diverse nötter men fortfarande inget jättebra resultat. Finns det något knep för att få dom sådär supergoda som dom faktiskt kan vara?
Citera
2011-12-30, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capitán J
Nu är det ju inte just styrkan som är problemet utan smaken, då hjälper knappast cayennepeppar.
Du söker ett substitut och får ett alternativ! Var lite tacksam istället.
Citera
2011-12-30, 21:50
Medlem
Capitán Js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helpantad
Du söker ett substitut och får ett alternativ! Var lite tacksam istället.
Påpekade bara att det inte fungerar som substitut. Hur är det otacksamt?
Citera
2011-12-31, 17:31
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Gott nytt motherfuckers!
Skämt å sido, vad fan heter fettkappa på engelska? Jag blir så sjukt irriterad för att jag inte kommer på det. Alltså fettkappa in english pleeaazze som min gamla engelsklärarinna brukade säga.
Citera
2011-12-31, 17:42
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
Gott nytt motherfuckers!
Skämt å sido, vad fan heter fettkappa på engelska? Jag blir så sjukt irriterad för att jag inte kommer på det. Alltså fettkappa in english pleeaazze som min gamla engelsklärarinna brukade säga.
Simply a fat cap my dear, and a Happy New Year to you too.
Citera
2011-12-31, 17:46
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Simply a fat cap my dear, and a Happy New Year to you too.

på mig.

Höll på att få totalt bryt, fat coat gav google translate men det kändes för mycket direktöversättning för att stämma, men nu när du säger det så är det så uppenbart. Cap allena funkar ju det med, men jävlar vad dum i huvudet jag är T A C K!
Citera
2011-12-31, 18:00
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
Höll på att få totalt bryt, fat coat gav google translate men det kändes för mycket direktöversättning för att stämma, men nu när du säger det så är det så uppenbart. Cap allena funkar ju det med, men jävlar vad dum i huvudet jag är T A C K!
En "fat coat" var väl det som mördaren i Lammen Tystnar bar.
Och ja, man kan kalla det för enbart en cap, som i "roast beef with cap".
Citera
2011-12-31, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capitán J
Påpekade bara att det inte fungerar som substitut. Hur är det otacksamt?
Så om jag säger så här "Jag skall laga korv stroganoff men har ingen falukorv, kan någon rekommendera något annat"?
Får jag svaret "tag Hot dogs korvar och hacka ned dem" så svarar jag inte att det inte blir samma sak såklart för det är ju självklart!
Du lät bara lite snäsig i tonen, det var det jag menade med otacksam, någon tog sig tid att försöka ge dig ett råd du bett om, sen att det inte föll dig i smaken är ju en annan femma.
Citera
2011-12-31, 22:55
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helpantad
Så om jag säger så här "Jag skall laga korv stroganoff men har ingen falukorv, kan någon rekommendera något annat"?
Får jag svaret "tag Hot dogs korvar och hacka ned dem" så svarar jag inte att det inte blir samma sak såklart för det är ju självklart!
Du lät bara lite snäsig i tonen, det var det jag menade med otacksam, någon tog sig tid att försöka ge dig ett råd du bett om, sen att det inte föll dig i smaken är ju en annan femma.
Du kanske inte ska vara i den här för övrigt trevliga tråden?

EDIT: Läs redigeringen.
Senast redigerad av constant 2011-12-31 kl. 22:59. Anledning: Ops... var riktat till ngn annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in