Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Tjenare det var ett tag sen jag gjorde en egen pizza så nu är det snart dags, vanligtvis så har jag varit tråkig och kört på antingen skinka och ost eller med köttfärs så nu tänkte jag testa med en pizza med nåt skivat nötkött på och bearnesås till.
Den jag skulle behöva råd om vilket märke av bearnesås som finns i matbutikerna som mest likanar den bearnesåsen som man får på pizzan när man käkar ute, den ska vara tjock i konsistensen och med en smörig smak.
Hej lohmans , gourmet eller lallerstedth är båda goda, men bara kalla. Rydbergs är inte så god,
Koka sås av passerade tomater, lök, vitlök, pizzakrydda, lite socker, chilisås, köttbuljong, peppar.
Ha de i botten, sen blandad ost tex mozzarella, hushåll, gouda. De mer lagrade blir mer frasiga.
Sen ha på marinerat fläskkött, lök, färska champinjoner, färsk paprika, tomater. Stek i ugn på 225 grader, till den är lätt i kanten. Sen tar du ut den och har bea såsen på.
Enkel pizza sallad Blanda 2 msk vitvinsvinäger 4 msk olja 1 pressad vitlök, 1 msk italiensk salladskrydda, 1 msk pepparmix/svartpeppar. Häll över vitkål som du skivat med osthyvel.
Annat tips som är gott till den hembakade pizzan. Blanda 2 dl creme fraiche med 1 tsk cayenne, lite paprika och chilipulver. Dippa pizzan i såsen.