Citat:
Ursprungligen postat av General-snus
Hej, jag undrar vad man kan laga för något till kött, är så himla trött på dessa diverse djupfrysta findus potatis grejer, hur kan man göra något gott att äta till kött är min fråga!
Något som jag tycker är gott är att ta ett par paprikor (gula & röda) och skära stora bitar av, ta några majskolvar och dela dom i 4 delar, palsternacka som man skivar och lägg allt i en påse och häll i olja, lite soja och grillkryddor, kanske lite pressad vitlök. Skaka om så att det blandas ordentligt, lägg sedan ut på en plåt låt allt grillas i ugnen så får du ett supergott tillbehör till köttet. Dra gärna på grillen i ugnen på slutet så paprikan blir "precis" bränd så får den en god smak.
Jag brukar grilla köttet på gallret ovanför plåten med grönsaker så blir det lite disk och man får "grillkänslan" rakt igenom i rätten.
Utöver det så kan det vara gott att göra ett eget vitlökssmör, bara låta smör stå framme till rumstemp, pressa i en massa vitlök, röra om ordentligt och sen in i kylen med det så det stelnar till serveringen.
Potatis/pommes behövs inte överhuvudtaget.