Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-01, 17:45
Medlem
Osten som Burger King har i sina hamburgare, kan man köpa en antal paket av denna någonstans?
Citera
2010-07-01, 17:59
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SurTrollet
Aha, fast nu har jag redan plastat in och slängt klumparna i kylen!

Edit:
Gick alldeles utmärkt kan jag meddela!
Citera
2010-07-01, 18:05
Medlem
Har en massa bakpotatis över efter en liten tillställning, den är redan tillagad och nu undrar jag vad (förutom att värma på) som går att göra med den?
Citera
2010-07-01, 19:12
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingeliv
Har en massa bakpotatis över efter en liten tillställning, den är redan tillagad och nu undrar jag vad (förutom att värma på) som går att göra med den?

Pytt-i-panna eller en gratäng.
Citera
2010-07-01, 20:34
Medlem
TheSituations avatar
Citat:

https://www.flashback.org/sp8171284
Citera
2010-07-01, 22:18
Medlem
Carelesss avatar
Finns det några kalorisnåla och lättillagade dressingar som man kan använda sig av till salladen?

/tack
Citera
2010-07-01, 22:48
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Careless
Finns det några kalorisnåla och lättillagade dressingar som man kan använda sig av till salladen?

/tack
Du kan göra en hel del smarrigt med yoghurt. Ha i pressad vitlök, eller chilli, eller vad du gillar.
Citera
2010-07-01, 22:48
Medlem
constants avatar
Citat:
Potatissallad, gärna fransk variant.
Citera
2010-07-03, 14:04
Medlem
Nu har säkert denna fråga besvarats en hel del gånger, men jag känner inte riktigt för att söka igenom hela tråden, hoppas att ni har överseende med detta!

Till frågan; Hur länge vågar man marinera en fläskfilé? Jag skulle tippa på 1-2 dagar och inte mer, men vad vet jag!

Och finns det någon som skulle kunna tipsa om 2-3 smaskiga marinader som passar bra till fläskfilé? Gärna lite roliga och annorlunda marinader
Citera
2010-07-03, 14:25
Medlem
dxdps avatar
Varför jäste inte min deg igår? Jag har bakat många många gånger, men det vägrade jäsa igår. Jag gjorde så att jag blandade 3tsk salt, 25g jäst söndersmulat, 2.5dl strax under fingervarmt vatten och lite honung. Till detta adderades 6dl vetemjöl och 2.5dl rågmjöl och knådades runt. Fick sedan stå och jäsa i 3h, men vägrade växa.

Jästen var inte gammal och degvätskan var inte för varm. Så varför vägrade det jäsa? Det brukar ju gå, men några teorier?
Citera
2010-07-03, 15:01
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanae
1. Hur länge vågar man marinera en fläskfilé? Jag skulle tippa på 1-2 dagar och inte mer, men vad vet jag!

2. Och finns det någon som skulle kunna tipsa om 2-3 smaskiga marinader som passar bra till fläskfilé?
1. Hel?

2. Det finns ca 40000

~Paul~
Citera
2010-07-03, 15:02
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dxdp
Varför jäste inte min deg igår? Jag har bakat många många gånger, men det vägrade jäsa igår. Jag gjorde så att jag blandade 3tsk salt, 25g jäst söndersmulat, 2.5dl strax under fingervarmt vatten och lite honung. Till detta adderades 6dl vetemjöl och 2.5dl rågmjöl och knådades runt. Fick sedan stå och jäsa i 3h, men vägrade växa.

Jästen var inte gammal och degvätskan var inte för varm. Så varför vägrade det jäsa? Det brukar ju gå, men några teorier?
Jästen var tyvärr gammal.

~Paul~
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in