Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-12-30, 11:12
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexyBeast
Går det bra att göra glass på laktosfri mjölk?
Ja, eller rättare sagt ja och nej. Fetthalten är lite för låg i mjölken. Du bör därför tillsätta samma mängd laktosfri grädde.

~Paul~
Citera
2009-12-30, 11:24
Medlem
economuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Det går bra. Du kan ju ställa ut dem på balkongen/altanen nu när det är så pass kallt.

~Paul~

Tack för ditt snabba svar! Jag har flera separata kylskåp med 0 grader i det kallaste. Ute är det 20 minusgrader, så nedkylningen lär gå fint. Här ska kokas musslor!
Citera
2009-12-30, 11:33
Medlem
SexyBeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Ja, eller rättare sagt ja och nej. Fetthalten är lite för låg i mjölken. Du bör därför tillsätta samma mängd laktosfri grädde.

~Paul~

Jag stämmer in i ovansagda hyllning: Tack för det snabba svaret!
Ja, förstås, jag brukar använda 4 dl mjölk och 6 dl grädde.

När du ändå verkar vara inne, går det att göra något begripligt med en helstekt oxfilé och svart tryffel?
Citera
2009-12-30, 11:55
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexyBeast
När du ändå verkar vara inne, går det att göra något begripligt med en helstekt oxfilé och svart tryffel?
Det här kan kanske vara något?

http://www.youtube.com/watch?v=OO7PaR6Y0d8&videos=ztKpja2qTNI

eller de här:

http://cookeatshare.com/recipes/truffle-crusted-beef-tenderloin-267

~Paul~
Citera
2009-12-30, 15:30
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Köp till savioardikex och koka starkt kaffe så kan du göra en god variant av Tiramisu.
Tack! Men jag hade inte frågat om hjälp om det inte var så att jag uppenbart var (och är) begränsad till de varor jag nämnde, inklusive ett skafferis normala inventarier.
Citera
2009-12-30, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Tack! Men jag hade inte frågat om hjälp om det inte var så att jag uppenbart var (och är) begränsad till de varor jag nämnde, inklusive ett skafferis normala inventarier.
Jag har fått ricottagratinerade björnbär en gång. Ganska syrligt och gott. Borde funka med hallon också.
Personligen skulle jag hälla ut punschen, men ett alternativ är väl att dricka upp den.
Citera
2009-12-31, 14:37
Medlem
oyinbozs avatar
Svärmor har halat fram fel lax ur frysen! Finns det någon möjlighet att tina upp en 2 kilos orensad lax till i afton? Att äta mot 21-tiden och kanske en bit efter är inga problem.

Jag skulle också vilja säga SATAN!

EDIT: Att börja karva i den och göra små bitar är inte av intresse då det skulle bryta traditionen och tar bort effekten av den magnifika fisktallrikan den serveras på.
Citera
2009-12-31, 14:38
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyinboz
Svärmor har halat fram fel lax ur frysen! Finns det någon möjlighet att tina upp en 2 kilos orensad lax till i afton? Att äta mot 21-tiden och kanske en bit efter är inga problem.

Jag skulle också vilja säga SATAN!
Det går ju att snabbtina fisken i vattenbad men kvalitén blir kraftigt försämrad.

~Paul~
Citera
2009-12-31, 14:40
Medlem
oyinbozs avatar
Hehe, de Paul! Jag har faktiskt skickat ett PM till dig angående situationen. Om jag kör vattenbad och vill att den ska tina måste jag väl överstiga de rekommenderade 8 graderna?
Citera
2009-12-31, 14:42
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyinboz
Hehe, de Paul! Jag har faktiskt skickat ett PM till dig angående situationen. Om jag kör vattenbad och vill att den ska tina måste jag väl överstiga de rekommenderade 8 graderna?
Ja, tyvärr. Den kommer därför att bli ganska sladdrig i konsistensen.

~Paul~
Citera
2009-12-31, 14:52
Medlem
oyinbozs avatar
Jag ger upp tanken på att servera min lax och kör på en Nato-lax. Får dränka den i hollandaise för att dölja den rosa odlingsfärgen...
Citera
2010-01-02, 12:44
Medlem
TimGunns avatar
Hur länge håller sig avokado ätbara? På ett ungefär
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in