Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-09, 18:23
Avstängd
Är ni efterblivna eller, ta upp slow cookern häll av vätskan genom en sil ner i en liten kastrull, koka av så mycket du vill och blanda i resterande.

Lite om att 99% inte kan använda hjärnan på flashback.
Citera
2022-10-09, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etanthegreat
Är ni efterblivna eller, ta upp slow cookern häll av vätskan genom en sil ner i en liten kastrull, koka av så mycket du vill och blanda i resterande.

Lite om att 99% inte kan använda hjärnan på flashback.

Min SC är så tung så jag kan knappt hålla i den och än mindre tippa över i annan kastrull.
Om det är ren vätska så kan jag ju sleva över, men som i detta fallet med köttfärssås så hade jag tjockat direkt i SCn.
Citera
2022-10-09, 18:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Min SC är så tung så jag kan knappt hålla i den och än mindre tippa över i annan kastrull.
Om det är ren vätska så kan jag ju sleva över, men som i detta fallet med köttfärssås så hade jag tjockat direkt i SCn.

Är du så klen får du nog äta mer köttfärs, men givetvis kan man förtjocka det men det brukar ge ett slemmigt resultat som man inte gärna bjuder på.
Citera
2022-10-09, 18:38
Medlem
jesussugers avatar
Jag gjorde båda förslagen
Tog bort locket ca 40min innan det va klart lät den stå ca 15 min och endel vätska försvann och den vart lite tjockare. Men den va fortfarande lite för lös så jag hade i 2msk maizena ( utblandad med vatten ) lät den stå ca 10 min och köttfärssåsen vart perfekt
Citera
2022-10-09, 20:14
Moderator
manamanahs avatar
Trådar sammanfogade

Mod
Citera
2022-10-09, 20:25
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:

Du ska inte lyfta hela slowcookern utan lyft bara bunken inuti med helst grytvantar på eller lappar så slipper du stånka omkring med slowcookern och snubbla över sladden ;-)
Citera
2022-10-09, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Du ska inte lyfta hela slowcookern utan lyft bara bunken inuti med helst grytvantar på eller lappar så slipper du stånka omkring med slowcookern och snubbla över sladden ;-)

Grytan, innanndömet är i min SC glaserad keramik och tung bara den.
Klart jag inte tar ytterhöljet och sladden och släpar med men bara själva "pottan" och innehållet kan vara tungt/otympligt.
Citera
2022-10-10, 10:27
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Grytan, innanndömet är i min SC glaserad keramik och tung bara den.
Klart jag inte tar ytterhöljet och sladden och släpar med men bara själva "pottan" och innehållet kan vara tungt/otympligt.

Stor slev gärna i plast så du inte repar nåt, och sleva över då, en fördel är u att du håller matlådan eller en mindre kastrull högre upp så du inte spiller
Citera
2022-10-18, 23:18
Medlem
BIB3ls avatar
Jag ska börja månadshandla med hemleverans, och sitter då och knåpar ihop en inköpslista.

Jag ska bland annat köpa A-fil och Kefir, men vet inte hur många jag ska beställa då jag inte vet hur länge dessa produkter håller sig i ett kylskåp.

Så; Hur länge håller Kefir och A-fil i ett kylskåp?
Citera
2022-10-19, 06:48
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Jag ska börja månadshandla med hemleverans, och sitter då och knåpar ihop en inköpslista.

Jag ska bland annat köpa A-fil och Kefir, men vet inte hur många jag ska beställa då jag inte vet hur länge dessa produkter håller sig i ett kylskåp.

Så; Hur länge håller Kefir och A-fil i ett kylskåp?
Mycket Mycket MYCKET länge och mycket länge förbi bästföredatumet.
Citera
2022-10-19, 21:39
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Tack.

Då beställer jag så att det räcker hela månaden.
Citera
2022-10-21, 02:27
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det står ca 4 veckor på Kefiren, och en dryg vecka kortare på A-filen. Det är även angivet att de håller längre än vad det står på förpackningen, precis som du skriver. Tack igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in