Citat:
Lårfilén har mer smak, så är man ute efter detta så är det lårfilé du ska ta.Men du kan ju ta en hel kyckling ändå, så kan du koka av skrovet, så blir kyckling i vin godare.
Så väljer du äta bendelarna när du lagat klart maten, och tar med dig filéerna till jobbet.
Du kan även göra lårfilé av kycklingbenen, så har du än mindre bendelar, dock rätt besvärligt innan man får in tekniken.
Annat alternativ att göra de mindre kladdiga och kycklingben, det är att hugga av toppen på leden, så drar kött och skinn ihop sig och man får nästan som ett handtag att hålla kycklingbenet med och rätt rent också.
Citat:
Kanske lite mer kyckling, men sen ser jag receptet har en del grönsaker i sig.https://www.expressen.se/alltommat/r...-med-nudlar-2/
Detta receptet är jag lite sugen på. Det jag dock tänker kring det är mängden ingredienser. Är det inte väldigt lite för 4 portioner? 250 gram kyckling är ju typ 60 gram per portion.
Vad tycker ni som ser receptet? Är det verkligen 4 portioner? Tycker personligen att det verkar handla om portioner för barn, alternativt väldigt nätta tjejer
Detta receptet är jag lite sugen på. Det jag dock tänker kring det är mängden ingredienser. Är det inte väldigt lite för 4 portioner? 250 gram kyckling är ju typ 60 gram per portion.
Vad tycker ni som ser receptet? Är det verkligen 4 portioner? Tycker personligen att det verkar handla om portioner för barn, alternativt väldigt nätta tjejer

Så antar det är därför de minskat mängden.
Men dra upp det till 400g hade jag gjort utan att tveka, men hade ökat det lite till, och även lite mer äggnudlar.
Skulle nog mer ha gått till 100g per person där, alternativt mer av det andra.
Citat:
Gör som receptet säger, men bara öka lite kyckling och det andra bara.Portioner man skriver i recepten är ofta snålt tilltagna, själv lagar jag i praktiken nästan aldrig efter recept eller portionsstorlekar.
Så har inte den kollen riktigt på området.
Testa ett Citronpotatismos till din coq au vin, mycket passande, finns om du söker coq au vin och cotron potatismos, så kommer det en del alternativ upp.
Fann det mycket passande till coq au vin och detta mos.