Citat:
Ursprungligen postat av
Nihenna
Intressant. Locket är alltså pajdeg också?
jag köper färdig pajdeg som nämnt, så då hade jag, om jag hade gjot din, helt sonika köpt två degar och lagt den andra ovanpå allt? Låter spännande.
Ja, och som man kavlar ut om man gör egen, men som du säger köper man en färdig, så köper man då två istället.
Men den ska inte vara lika tjock, så lite kavla får man trots allt göra.
Den pajen är väldigt god i mitt tycke, men en bra smakrik rökt skinka är nödvändigt, en smakrik ost en kvibbele cheddar brukar jag ta där och inte snåla med senapen, det ska vara ett rutnät med 1cm max, jag kör en vanlig Slotts senap.
Sen en enkel sallad till.
Denna går också göra som piroger, fungerar galet bra som såna med.
Jag kommer göra en sådan här väldigt snart kommer jag på nu när jag pratar om den, var ett tag sedan sist.
Men är krasslig i knäet nu, så det får bli bra först för klarar inte av att stå mer än i korta stunder, och det funkar inte med matlagning att inte kunna stå.
Här är en annan som är riktigt jävla god också och en österrikisk lökpaj.
https://www.chowhound.com/recipes/sa...eek-tart-10709
Jag har lärt mig att de färska kryddor man har i, ska man ta mycket mera av dubbla är en bra idé(mest för krukorna inte smakar så mycket som om man odlar själv.), man smakar av röran som ska i pajen före och den ska vara god som attan vid en avsmakningen.
Resten är enkelt, bara vik upp din köpta pajdeg så det blir en kant och häll i blandningen.
Folk äter den som tokar när jag bjudit på denna.
En gång bjöd jag bara en polare på detta när vi skulle titta på fotboll, han åt upp en halv paj form, fattar inte hur han lyckades, men han var sen mätt