Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-13, 21:53
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
Rostbiff till baguetten.
Ryggbiff till woken.
Mitt argument lyder att rostbiffen helt klart passar bäst på mackan av de två.

Tänk på att strimla köttbiten rätt så du inte skär med fibrerna och strimlorna blir sega.

Tack!
Blev riktigt bra, nästan så man blev lite sur att man ALLTID kört kyckling istället för kött.
Citera
2017-01-14, 23:39
Medlem
JustZlatans avatar
Jag tänker börja äta inälvsmat då det ska vara nyttigt. Vad ska jag satsa på? Jag vill dock inte ha blodpudding och andra halvfabrikat.
Citera
2017-01-14, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag tänker börja äta inälvsmat då det ska vara nyttigt. Vad ska jag satsa på? Jag vill dock inte ha blodpudding och andra halvfabrikat.

Googla recept lever, recept njurar, recept blod, recept hjärta, recept tunga, recept bräss och börja prova.
Citera
2017-01-14, 23:54
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:

Kalvlever anglais är gott och lättlagat med bacon och kapris.
Citera
2017-01-15, 01:33
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Kalvlever anglais är gott och lättlagat med bacon och kapris.

Funkar det utan bacon? Jag tänker sluta äta rött kött. Nu vet jag inte om inälvor räknas som rött kött men det tänker jag iaf börja med. Det innehåller mer näring än biff eller fläsk så man slipper äta lika mycket för att få samma ämnen i sig.
Citera
2017-01-15, 01:34
Medlem
Vilka kryddor/knep finns för att få en fylligare smak?
Citera
2017-01-15, 03:06
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluttershy12
Vilka kryddor/knep finns för att få en fylligare smak?
På vad för mat?
msg kanske, om du vill ha nått generellt.
Citera
2017-01-15, 07:58
Medlem
Citat:
Jag har bara sett lever i butik. Kan man verkligen köpa det andra på ICA Maxi?

Har du någon City Gross i närheten brukar de ofta ha det mesta i inälvsväg i butik.
Citera
2017-01-15, 11:18
Medlem
Citat:
Jag har bara sett lever i butik. Kan man verkligen köpa det andra på ICA Maxi?

Bara att fråga..
Hur skulle jag veta det.
Citera
2017-01-16, 00:19
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Citat:

Kycklinginälvor är både billigt och nyttigt. Särskilt gott är det dock inte, men var det ett kriterium?
Citera
2017-01-16, 19:37
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo01
Har du någon City Gross i närheten brukar de ofta ha det mesta i inälvsväg i butik.

Jag ska nog prova City Gross. ICA Maxi hade inte mycket; bara ungnötslever, kycklinglever, kycklingmage och kycklinghjärta.

Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Kycklinginälvor är både billigt och nyttigt. Särskilt gott är det dock inte, men var det ett kriterium?

Ja, helst ska det vara gott, men jag brukar gilla det som andra inte gillar. Vilket är bäst mellan kycklingmage och kycklinghjärta? Mage låter ju inte så gott precis.
Citera
2017-01-16, 21:36
Medlem
JustZlatans avatar
Jag köpte Polaricas frysta hjortron då jag trodde att det var bär jag köpte, men det visade sig att bären sitter ihop som en smet. Varför är det så och vad kan jag göra med det?

Jag köpte även Polaricas hjortgrytbitar och renskav. Jag har aldrig lagat det förut så vad kan jag göra för gott med det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in