2020-01-18, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Huset ligger där det skall men ingen information om vem som bor där går att hitta. Vilket gör att man kan antaga att familjen Fjällholm lever med skyddade identiteter.

Om man kollar i databaserna över Sveriges befolkning så hittar man Fjällholms äldre bror på adressen. Men ingen annan står skriven där, inte ens när brodern var 3 år. Detta betyder att föräldrarna och Fjällholm har haft skyddad identitet rätt länge. Jag tror den första av databaserna jag kollade gavs ut 2002 har jag för mig. Så de har alla tre haft skyddad identitet sen dess åtminstone sen början av 2000-talet.
Citera
2020-01-18, 14:46
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Om man kollar i databaserna över Sveriges befolkning så hittar man Fjällholms äldre bror på adressen. Men ingen annan står skriven där, inte ens när brodern var 3 år. Detta betyder att föräldrarna och Fjällholm har haft skyddad identitet rätt länge. Jag tror den första av databaserna jag kollade gavs ut 2002 har jag för mig. Så de har alla tre haft skyddad identitet sen dess åtminstone sen början av 2000-talet.
Ja, det är troligt att de fått hålla sig under radarn ända sedan Mikael Fjällholm var med och sparkade ihjäl John Hron.

Inte för att jag själv bryr mig om det där avskummet, men man kan säga att hans påtvingade hemlighetsmakeri är en del av straffet för vad han gjort. Och förmodligen är det just ingen som är blodtörstig nog att ge sig på honom i alla fall. Han kan sitta i sin fula villa med fördragna gardiner och jämra sig så mycket de vill. Fuck them.
Senast redigerad av UT64 2020-01-18 kl. 15:04. Anledning: Mildrad ton
Citera
2020-01-18, 14:53
Medlem
Citat:
Ja, det är troligt att de fått hålla sig under radarn ända sedan Mikael Fjällholm var med och sparkade ihjäl John Hron.

Inte för att jag själv bryr mig om det där avskummet till familj, men man kan säga att deras påtvingade hemlighetsmakeri är en del av straffet för vad de gjort. Och förmodligen är det just ingen som är blodtörstig nog att ge sig på dem i alla fall. De kan sitta i sin fula villa med fördragna gardiner och jämra sig så mycket de vill. Fuck them.

Skriv inte "avskummet till familj". Arvsskuld vare sig det gäller uppåt eller nedåt är något eftersträvansvärt.
Citera
2020-01-18, 16:39
Medlem
Citat:

Inte för att jag själv bryr mig om det där avskummet, men man kan säga att hans påtvingade hemlighetsmakeri är en del av straffet för vad han gjort. Och förmodligen är det just ingen som är blodtörstig nog att ge sig på honom i alla fall. Han kan sitta i sin fula villa med fördragna gardiner och jämra sig så mycket de vill. Fuck them.

Att föräldrarna har skyddad identitet är nog enbart pga för att han bor där och han har skyddad identitet. Inte för att det finns en hotbild med dom. Hade Fjällholm bott i en egen bostad så hade nog inte föräldrarna behövt skyddad identitet.
Citera
2020-01-18, 18:29
Medlem
tjenaretjenares avatar
Det mesta talar för att Fjällholm bor i det huset med sina föräldrar. Jag har svårt att se att vare sig han eller sina föräldrar han en hotbild mot sig åtminstone från vänsterextremister/annat folk som vill hämnas då det gått så lång tid som det gjort nu och att de bor på samma ställe som innan vilket folk i/runt Kode vetat. Det har funnits 25 år för fåglar att viska till andra fåglar om läget men och hämnd men ingenting har hänt plus att han redan råkat ut för en grej som gör att han knappast är med i gamet längre på någon nivå. Inte heller har de andra fått några repressalier sedan mordet som skedde för så pass länge sen, D.H fortsatte med sitt hat och att begå olika typer av brott samma sak med J.B som nu är familjefar. M.B har det inte funnits något större intresse med tanke på att han inte var direkt involverad i själva misshandeln/mordet men hans liv har också flutit på utan några repressalier.

Däremot så tror jag det finns ett ganska stort allmänintresse i hur statusen är på Fjällholm och hur hans liv ser ut nu snart 25 år senare. Vad var det för incident med R.R på kåken var det en skriuvmejsel i ögat? Vad blev det för skada? Hur har livet varit för Fjällholm efter incidenten? Kan han gå/prata? Visar han sig ute? Har familjen varit utsatt för repressalier?

Sånt här och ett kort på honom tror jag många är intresserade av är det någon som har koll så får ni gärna skriva ett PM till mig så outar jag er inte här.
Citera
2020-01-20, 01:11
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Att föräldrarna har skyddad identitet är nog enbart pga för att han bor där och han har skyddad identitet. Inte för att det finns en hotbild med dom. Hade Fjällholm bott i en egen bostad så hade nog inte föräldrarna behövt skyddad identitet.

Ja fast närmaste familjemedlemmar brukar "drabbas" av sekretess för att annars kan den som sökt och beviljats det ofta hittas via sina anhöriga.
Citera
2020-01-20, 21:56
Medlem
KalleNixons avatar
Här ser ni bilder på hur John Hrons kropp såg ut efter dödsmisshandeln. Ingen vacker syn precis..

https://alchetron.com/John-Hron
Citera
2020-01-21, 00:26
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
https://minfil.org/meLbZ7d7b4/hron1.png
https://minfil.org/n8LdZ2dab3/hron2.png
https://minfil.org/pfL8Z4d8b5/hron3.png
.

I slutet av John Hron filmen är det en scen från rättegången och då kollar de på en rekonstruktionsfilm där man får se två av förövarna men han jag har bilder på här får man se mest, är det en av de riktiga förövarna? De är nämligen inte samma personer som spelar förövarna i filmen. DH är inte med så antar att det är JB och MF på bilderna isåfall?
Citera
2020-01-23, 19:30
Medlem
KalleNixons avatar
Mikael Fjällholms morsa är jugge..serbiska född (Nada) Simcic. Så var det med den rasrenheten...
Citera
2020-01-25, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleNixon
Här ser ni bilder på hur John Hrons kropp såg ut efter dödsmisshandeln. Ingen vacker syn precis..

https://alchetron.com/John-Hron

Men för h-e ....respektlöst.....🤬🤬🤬💩
Citera
2020-01-27, 07:41
Medlem
citrusdrycks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
I slutet av John Hron filmen är det en scen från rättegången och då kollar de på en rekonstruktionsfilm där man får se två av förövarna men han jag har bilder på här får man se mest, är det en av de riktiga förövarna? De är nämligen inte samma personer som spelar förövarna i filmen. DH är inte med så antar att det är JB och MF på bilderna isåfall?

Helt rätt killen med tofsen är Fjällholm det finns bilder på Hansson också hur han såg ut på slutet av 90 talet
Citera
2020-01-27, 13:15
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citrusdryck
Helt rätt killen med tofsen är Fjällholm det finns bilder på Hansson också hur han såg ut på slutet av 90 talet

När du skriver tofs så antar jag att du menar att det är han som lite mer hår vid luggen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in