2012-06-05, 22:55
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke.B
Läste någonstans att John va zigenare stämmer detta?

Kan det möjligen vara så att du är kompisen som
Va med? I så fall vill jag bara säga att jag förstår hur du agerade!.
Oj vilket djävla relativiserande! Du måste antingen ha ett imponerande helskägg eller inte behöva raka dig eller låter någon annan raka dig. För se dig själv i spegeln lär du knappast klara av.
Citera
2012-06-12, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Oj vilket djävla relativiserande! Du måste antingen ha ett imponerande helskägg eller inte behöva raka dig eller låter någon annan raka dig. För se dig själv i spegeln lär du knappast klara av.

Haha du är rolig du. Fattar inte vad du håller på med? Va frågan ställd till dig din mupp? Svar nej. Då tycker jag att du inte behöver svara heller.
Citera
2012-06-12, 21:21
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Haha du är rolig du. Fattar inte vad du håller på med? Va frågan ställd till dig din mupp? Svar nej. Då tycker jag att du inte behöver svara heller.
Detta är ett debattforum.

Här har man rätt att ge folk svar på tal. Även om de anser att det är rätt att mörda zigenare bara för att de är zigenare.
Citera
2012-06-13, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Detta är ett debattforum.

Här har man rätt att ge folk svar på tal. Även om de anser att det är rätt att mörda zigenare bara för att de är zigenare.

Och då får man inte ställa frågor eller?
Citera
2012-06-13, 09:55
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Och då får man inte ställa frågor eller?
Var har jag sagt det?
Citera
2012-06-15, 17:47
Medlem
Har de killarna skyddad identitet?
Citera
2012-06-15, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunae
Har de killarna skyddad identitet?

Med största sannolikhet inte. De kan dock ha bytt namn.
Citera
2012-07-09, 23:36
Medlem
ilskpiggens avatar
Daniel Hansson:
http://www.ratsit.se/BC/ReportSmall....FOdiLZlEjDvfmE
Citera
2012-08-11, 19:47
Medlem
Morrissons avatar
Rör sig gärningsmännen otroligt försiktigt eller bryr sig inte folk? Kanske en blandning. Bild på kräken, namn och boende vore otroligt intressant att veta. Jag läste att han som blev ledare för ariska brödraskapet senare hoppade av och försökte bli vanlig.

Skönt att åtminstone en av dom fick en skruvmejsel inkörd i ögat i alla fall.
Citera
2012-08-12, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morrisson
Rör sig gärningsmännen otroligt försiktigt eller bryr sig inte folk? Kanske en blandning. Bild på kräken, namn och boende vore otroligt intressant att veta. Jag läste att han som blev ledare för ariska brödraskapet senare hoppade av och försökte bli vanlig.

Skönt att åtminstone en av dom fick en skruvmejsel inkörd i ögat i alla fall.

Jag tror inte folk bryr sig så mycket, eller de bryr sig nog men vad ska de göra mer än att prata bakom ryggen och kanske hålla sig undan från personen. Att folk ger sig på kriminella är väldigt ovanligt i Sverige, även om många snackar t ex här på flashback om vad man borde göra med dom så är det extremt få som vågar. Särskilt om det rör sig om personer som är fysiskt och psykiskt starka och dessutom kan tänkas ha en del farliga vänner.
Dom enda kriminella som jag har hört talas om att folk har gett sig på är svaga och socialt utslagna pedofiler.
Citera
2012-08-31, 16:14
Medlem
hej vet någon om Fb är sekretess i detta fallet ?
eller går den att få tag på ?
Citera
2012-09-23, 22:32
Medlem
Rippless avatar
Jag kommer ihåg när man hörde om det här. En 14-åring som hade blivit misshandlad till döds vid en sjö. Jag sökte vidare på det i dag i syfte att veta mer nu när jag är äldre (jag var runt 9-10 när jag hörde det första gången) och det är verkligen det värsta jag någonsin har läst om. Jag läste den versionen som många har länkat till och jag började må illa. Jag kan bara tänka mig den skräckkänslan John kände när 4 nazister kommer in och direkt börjar slå. Sedan upphör allt och de bjuder på öl. Det måste ha skapat ett otrolig förvirring i hans hjärna och kände kanske för en stund att det skulle sluta bra i alla fall. Men de börjar misshandla igen? Och processen fortsätter i samma anda.

Var det femtonåringen som föreslog att de skulle slå ihjäl John som gjorde mest? Tillsammans med Daniel Hansson som jag har förstått det, var 18-åringen?

Jag blir ändå imponerad över hur John klarade sig bra för smällarna. En av nazisterna ska ha sparkat honom i huvudet i ca 7 minuter och John levde när hans kastades ut i sjön andra gången. Han skulle ha kunnat stanna kvar och så hade nazisterna varit nöjda - de hatade väl inte kompisen?

Enligt Wikipedia hette kompisen Christian.

Vad hade ni gjort om ni var John första gången i sjön? Hade ni simmat i land igen eller hade ni räddat er själva? Christian som såg allting måste ha otroliga men för livet då han vet att han räddades av en kompis som valde sitt eget liv framför hans eget. Gick inte kompisen i samma skola som nazisterna? Jag undrar hur det kändes att se dem (i alla fall 15-åringen?) i skolan.

Det här är det värsta brottet jag någonsin läst om utan tvekan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in