Flashback bygger pepparkakshus!
2015-08-18, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Jag dömer vare sig Cristian eller någon annan, har du läst FUP? Kan du lägga upp den? Från vägen kan man se att det är ett tält på aborrklippan men man kan knappt se vilka det är om du inte har kikare.

Ja, jag har läst både FUP och en herrans massa utlåtanden för ungefär 13-14 år sedan (på gott och ont, ska tilläggas – det är inget material man går igenom om man vill sova gott om natten...).
Och jag har tyvärr ingen FUP att bidra med idag.

Den borde väl finnas upplagd på (FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP), kan man tycka.
Om inte så kan du efterfråga den där.
Citera
2015-08-18, 21:21
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SprayLord
Ja, jag har läst både FUP och en herrans massa utlåtanden för ungefär 13-14 år sedan (på gott och ont, ska tilläggas – det är inget material man går igenom om man vill sova gott om natten...).
Och jag har tyvärr ingen FUP att bidra med idag.

Den borde väl finnas upplagd på (FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP), kan man tycka.
Om inte så kan du efterfråga den där.

Okej nej som sagt ett hemskt mord, kom det fram från GM:s hur det kom sig att de visste vart John var?
Citera
2015-08-18, 21:39
Medlem
Citat:
Okej nej som sagt ett hemskt mord, kom det fram från GM:s hur det kom sig att de visste vart John var?

Som tidigare sagt, vill jag minnas att alla fyra GM nekade till att det fanns en plan inblandad.
Således återstår bara slumpen (hur otroligt det än låter).
Citera
2015-08-18, 21:43
Medlem
Jag har för mig att när det hände så stod det i tidningen att de var på olika ställen vid sjön, och på kvällen så tände de eld och det var det som fick DH och resten av gänget att bli nyfikna på vilka det var som var där och gick dit.

Det stod även en artikel i tidningen om DH alldeles innan han skulle bli frisläppt, där han berättar en del om sin uppväxt. Inte för att det förklarar så mkt kanske, men var ändå intressant att läsa.

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0005/11/nazi.html
Citera
2015-08-18, 21:51
Medlem
Ännu mer att läsa!
Finns obduktionsprotokoll, en del polisprotokoll, rättegångar. Det är ingen FUP, men lite mer info kanske det kan ge..

http://www.nizkor.org/hweb/people/h/hron-john/legal-index-sw.html
Citera
2015-08-18, 22:41
Medlem
tjenaretjenares avatar
Kanske outa övriga GM:s också? Som en 20-årspresent? Den ena bor väl fortfarande hos sina föräldrar? Fram med info.
Citera
2015-08-18, 22:46
Medlem
Citat:
Kanske outa övriga GM:s också? Som en 20-årspresent? Den ena bor väl fortfarande hos sina föräldrar? Fram med info.
Den yngsta bor väl med sina föräldrar med skyddad identitet och klarar väl sig inte själv efter misshandeln på anstalten, väl? Bor de kvar i området borde väl ngn kunna klura ut hans namn iof.
Citera
2015-08-18, 22:52
Medlem
Och här hittar ni en sammanfattning av den rättsmedicinska undersökningen – vill dock passa på att varna "känsliga tittare", då varken läsning eller bildmaterial är av behaglig karaktär:

http://www.nizkor.org/hweb/people/h/hron-john/medical-index-sw.html

Skulle också vilja tillägga att samtliga fristående utlåtanden om dödsorsak, gör klart att John Hron med stor sannolikhet var död redan innan han rullades ner i vattnet – detta pga. det mycket, mycket grova våldet.
Den i protokollet angivna dödsorsaken "Drunkning" kom således dit pga. att man helt enkelt inte kunde vara exakt 100% säker på detta (däremot var man ju säkra på att JH's lungor var fyllda med vatten).

Anledningen till att detta inte kan påpekas nog många gånger, är de otaliga fall då svenska nazister genom åren så fort de fått tillfälle avfärdat John Hron-fallet som en simpel drunkningsolycka.
Hos somliga är revisionism ett aktivt filter.
Citera
2015-08-18, 23:04
Medlem
Citat:
Och här hittar ni en sammanfattning av den rättsmedicinska undersökningen – vill dock passa på att varna "känsliga tittare", då varken läsning eller bildmaterial är av behaglig karaktär:

http://www.nizkor.org/hweb/people/h/hron-john/medical-index-sw.html.

Bra att du förtydligade det, jag varnade förra gången jag la upp länken till obduktionen, men glömde det nu i min iver att jag kom på att det fanns fler sidor!
Citera
2015-08-18, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannabesecret
Den yngsta bor väl med sina föräldrar med skyddad identitet och klarar väl sig inte själv efter misshandeln på anstalten, väl? Bor de kvar i området borde väl ngn kunna klura ut hans namn iof.

Då det begav sig hette han Mikael Fjällholm, men han har säkerligen bytt namn.
Det stämmer att han aldrig hämtat sig efter den mycket makabra misshandeln han genomled på Mariefredsanstaltens snickeriverkstad.
Här har du för övrigt lite mer info om skinnskallen/nynazisten RR som körde skruvmejseln i ögat på MF:

(FB) Fryshusmordet (på Anders Gustafsson) 1/1 1995

Också detta en mycket obehaglig typ, och det är bara förnamnet.
Senast redigerad av SprayLord 2015-08-18 kl. 23:09.
Citera
2015-08-18, 23:08
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Då det begav sig hette han Mikael Fjällholm, men han har säkerligen bytt namn.
Det stämmer att han aldig hämtat sig efter den mycket makabra misshandeln han genomled på Mariefredsanstaltens snickeriverkstad.
Här har du för övrigt lite mer info om skinnskallen/nynazisten RR som körde skruvmejseln i ögat på MF:

(FB) Fryshusmordet (på Anders Gustafsson) 1/1 1995

Också detta en mycket obehaglig typ, och det är bara förnamnet.

R*ger är väl ej kvar i livet längre? Många i vit makt kretsen kände förakt mot de fyra som mördade John Hron.
Citera
2015-08-18, 23:10
Medlem
Finns namn på svinen? Finns en och annan som skulle kunna dismantla de totalt

Vart bor Daniel Hansson född 1977 idag?
Senast redigerad av universal89 2015-08-18 kl. 23:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in