Flashback bygger pepparkakshus!
2015-08-17, 19:08
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-Ray Cat
Är det där verkligen han??? Mkt tveksam.

Jag läste hela dokumentet och de skriver faktiskt att han 1996 dömdes till 8 års fängelse för mord.

Såvida inte någon annan Daniel Hansson i Västsverige, samma år, med exakt samma födelseår dömdes till 8 år för mord så vill jag nog påstå att det är bevisat bortom all rimlig tvivel att det där är svinet.
Citera
2015-08-17, 19:13
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannabesecret
Jag råkade trilla över den här, en till dom mot D.H... Fast denna ggr bankade han bara på sin flickvän och hotade att kasta ut sitt eget barn nerför trappan https://minfil.org/MaA5idbeb4/B851-08.PDF

Hittade även denna, träningen han höll på med i fängelset verkar han inte fortsatt med https://minfil.org/3budj7b0bf/image.jpg

Han bor tamigfan fortfarande ihop med fruntimret, Heidi Posti, från 2008-domen.

Hon kan inte ha mycket till självkänsla om hon hänger ihop med en mördare som misshandlar henne psykiskt och fysiskt.
Citera
2015-08-17, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Han bor tamigfan fortfarande ihop med fruntimret, Heidi Posti, från 2008-domen.

Hon kan inte ha mycket till självkänsla om hon hänger ihop med en mördare som misshandlar henne psykiskt och fysiskt.

Dom är väl ett sånt där klassiskt fyllskallepar som håller ihop i stort sett hela livet men ändå slåss och försöker mörda varandra.
Citera
2015-08-17, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter-Kjellb0rn
Här berättar Paulina Forslund om mordet som skedde i hennes hemstad Kungälv när hon gick i högstadiet:

Jo du!
Paulina Forslund är inte riktigt vem som helst. Hon lyssnade på Ultimathule då och nu är hon fullblods nazist:
http://www.expressen.se/nyheter/de-ar-de-svenska-nazistkvinnorna/
Citera
2015-08-17, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lolouise
Jag tycker/tror/vet att du har helt fel. I de flesta fall tror jag att en människa som inte kan känna empati, som Daniel är sådan pga biologiska förklaringar. Sadismen är medfödd. Sedan kan samhället och den sociala kontext han lever i, familj, vänner osv påverka och kanalisera sadismen/psykopatin så att den tar sig mer eller mindre öppet våldsamma uttryck, men sadismen/empatilösheten finns alltid under ytan.

Ledsen om det jag nu skriver av dig uppfattas som uttryck för härskarteknik, men jag vet inte hur jag helt neutralt skall kunna bemöta ditt dravel.

Läs själv en gång till vad du skriver. Du tycker/tror/vet. OK -då kan man likna det vid en stryktipskupong där du markerar '1' och 'x' och '2'. Det borde bli rätt kanske du hoppas?

Är du medveten om att du framställer dig som en lärjunge till Lambroso?
Du skriver: "Sadismen är medfödd". Du tror kanske på arvsynden också? Vad du säger, kanske utan att vara medveten om det- det är att det tyska folket var sadister under 30-talet eftersom majoriteten av dem bar fram Hitler.
Och enligt din teori -fast du anser ju att du vet?- så är alltså det tyska folket än idag sadister. Dina "biologiska förklaringar" betyder genetik.
Det jobbiga med det genetiska är ju att det är så förbaskat ärftligt...

Skall vi följa ditt förvirrade resonemang, så borde DH ställt sina föräldrar mot väggen och anklagat dem för att avlat honom. DH kunde valt att säga något i stil med: "Kära Mamma och Pappa! Eftersom ni är sadister så borde ni tagit ert ansvar och inte låtit mig födas. Ni visste ju att jag enligt biologins lag skulle komma att bli sadist. Hur kunde ni?!"
Varpå föräldrarna svarar med en mun: "Men snälla Daniel -vi är ju sadister, glöm inte det.."

Mer orkar jag inte. Tror inte att du fattar ironi.
Inte mycket annat heller.
Citera
2015-08-17, 23:57
Medlem
Jag tror det kan vara viktigt att ha i åtanke att både Daniel Hansson och John Billing – de båda aktiva i mordet av John Hron – redan som 18-åringar var fullt indoktrinerade av hat- och våldsförhärligande ideologier.
John Billing var t ex mycket tidigt fullt tatuerad med nazisymbolik och åkte redan som 14-åring till Tyskland tillsammans med äldre nynazister i ändamål att skapa kontakter med likasinnade.

Jag tror dock inte att detta var ett rasist-mord, per se.
Men, jag tror definitivt att en stor del i det kan vara de gånger John Hron i skolmiljö blev konfronterad av yngre nynazister och stod upp mot dessa (då John var fysiskt bättre rustad, och definitivt inte delade deras åsikter).
Detta retade förmodligen gallfeber på en del av detta unga våldsförhärligande garde, som inte kan acceptera sina brister och tillkortakommanden utan att ta till hot och våld.
Ryktet om John spreds – och nådde så småningom de betydligt äldre och fullt indoktrinerade nazistynglen Daniel Hansson och John Billing. Och det är ju sedan länge klarlagt, in i minsta detalj, hur dessa två agerat.

Ni som läst det fullständiga förundersökningsmaterialet – är med stor sannolikhet med mig på att det gått till på detta vis.

Alltså, ett mord signerat två nynazister (tillsammans med två bihang) som agerat i linje med den sinnesrubbade hat- och våldsförhärligande ideologi de tidigt blivit indoktrinerade med, och svalt med hull och hår.
Citera
2015-08-18, 07:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SprayLord
Jag tror det kan vara viktigt att ha i åtanke att både Daniel Hansson och John Billing – de båda aktiva i mordet av John Hron – redan som 18-åringar var fullt indoktrinerade av hat- och våldsförhärligande ideologier.
John Billing var t ex mycket tidigt fullt tatuerad med nazisymbolik och åkte redan som 14-åring till Tyskland tillsammans med äldre nynazister i ändamål att skapa kontakter med likasinnade.

Jag tror dock inte att detta var ett rasist-mord, per se.
Men, jag tror definitivt att en stor del i det kan vara de gånger John Hron i skolmiljö blev konfronterad av yngre nynazister och stod upp mot dessa
(då John var fysiskt bättre rustad, och definitivt inte delade deras åsikter).
Detta retade förmodligen gallfeber på en del av detta unga våldsförhärligande garde, som inte kan acceptera sina brister och tillkortakommanden utan att ta till hot och våld.
Ryktet om John spreds – och nådde så småningom de betydligt äldre och fullt indoktrinerade nazistynglen Daniel Hansson och John Billing. Och det är ju sedan länge klarlagt, in i minsta detalj, hur dessa två agerat.

Ni som läst det fullständiga förundersökningsmaterialet – är med stor sannolikhet med mig på att det gått till på detta vis.

Alltså, ett mord signerat två nynazister (tillsammans med två bihang) som agerat i linje med den sinnesrubbade hat- och våldsförhärligande ideologi de tidigt blivit indoktrinerade med, och svalt med hull och hår.

Jag har inte läst hela FUP:en, men tycker din beskrivning här stämmer så långt vi kan kontrollera fakta.

(det först fetade)
Än en gång far jag ut i min kritik mot kulturminister Alice Bah Kuhnke. Har oerhört svårt att tåla en politisk opportunist som ABK. Hon utnyttjar John Hrons död maximalt. Hon talar gapigt om att mordet på John är ett rasistmord. Hudfärg kan ibland förblinda intellekt och kritisk tänkande. Finns det nån som tvivlar på att om ABK vore av judisk härkomst, hon då istället skulle hållit upp stora antisemit-kortet? Då hade det minsann varit annat ljud i källan. Då hade det varit kritik mot nazism i högre utsträckning än mot rasism.

Skolmiljön, ja. Det verkar som om Antonin Hron, pappa till John, har fog för att kunna kritisera skolan i Kungälv eftersom man inte gjorde vad man kunde ha gjort för att i tid stoppa dessa nynassars framfart!

(det andra fetade)
Vi skall inte glömma att all indoktrinering börjar vid köksbordet. Så skedde för lille Daniel Hansson och detsamma skedde hemma hos lille John Billing.
Vad är det t ex för jävla WT-föräldrar som låter sitt barn gå omkring med en tee där Adolf Hitler är på bild?!
Jävla pack, det är vad ni är!

Igår var 20 år sedan John Hron mördades.

RIP, John!
Citera
2015-08-18, 08:37
Medlem
Första gången jag kommenterar så kan bli fel och säkert frågats innan.
Finns mördarnas facebook?
Någon som kan länka?
Citera
2015-08-18, 08:50
Medlem
Skillys avatar
RIP John - en riktig hjälte med hjärtat på rätt ställe!
Citera
2015-08-18, 09:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
RIP John - en riktig hjälte med hjärtat på rätt ställe!

Håller med dig, absolut!

Vill bara tillägga att jag tycker vi skall hylla Johns båda föräldrar, Marie-Louise och Antonin Hron för allt de gjort -både i sin uppfostran av John och för deras outtröttliga arbete mot våld och stupiditet. De är även de hjältar!

Människor som dessa två möter man tyvärr alldeles för sällan, men det gör också att de båda står fram så mycket klarare.

Ni är verkligen värda RESPEKT!
Citera
2015-08-18, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SprayLord

Enl domen var det väl Daniel H och Mikael F som dödade honom? Det var väl John B och MB som var bihanget?

För jävligt var det för övrigt.
Citera
2015-08-18, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannabesecret
Jag råkade trilla över den här, en till dom mot D.H... Fast denna ggr bankade han bara på sin flickvän och hotade att kasta ut sitt eget barn nerför trappan https://minfil.org/MaA5idbeb4/B851-08.PDF

Hittade även denna, träningen han höll på med i fängelset verkar han inte fortsatt med https://minfil.org/3budj7b0bf/image.jpg
Mmm, trevlig kille! Fettot finns i grästorp för allmän beskådan......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in