Citat:
Men om det nu stämmer det han säger, har inte John rätt att få sanningen berättad?
Hur mycket bevis krävs för att få skriva på Flashback? Du verkar sitta på den absoluta sanningen att alla förutom GM har rent mjöl i påsen, för det har domstolen sagt.
Att misstankar mot C fanns hos polisen kan mycket väl stämma. Att det inte togs upp i rättegången kanske berodde på att inte tillräckligt med bevis fanns?
Hur mycket bevis krävs för att få skriva på Flashback? Du verkar sitta på den absoluta sanningen att alla förutom GM har rent mjöl i påsen, för det har domstolen sagt.
Att misstankar mot C fanns hos polisen kan mycket väl stämma. Att det inte togs upp i rättegången kanske berodde på att inte tillräckligt med bevis fanns?
Du glömmer en sak: 'Mr-Mr' berättade ingen sanning. Skribenten droppade att h*n för länge sedan hade tänkt att gräva i misstankehögen, men att det av olika skäl aldrig blev av. 'Mr-Mr' nämner att det var meningen att "en känd person" skulle varit med i grävargruppen, men när denn* hoppade av, så släppte man ambitionen att följa C-spåret.
Jaha?
Sen då?
-Ingenting. Ingenting mer än en postning på flashen om att C borde ha undersökts. Det är ungefär lika spirituellt som om 'Mr-Mr' skulle ha sagt att man inom lilla grävargruppen tyckte sig ana att Thomas Quick på ett eller annat sätt varit inblandad.
Jag sitter inte på ens den minsta kunskap om mordet på JH. Det finns ingenting av min penna i den här tråden mer än det jag postade i torsdags, den 8e. Det innebär inte att jag inte får tycka till när någon gör antydningar om någon medgärningsman, men sen bara tystnar.
Att Manuel Knight år 1999 fick John Hron-priset var enligt min mening en ofattbar blunder från stiftelsens sida. MK var en ovärdig mottagare som bluffar om det mesta, men som har hittat en födkrok genom att propagera för mindre våld, trots att han inte kan kontrollera sig själv.
Här är en betydligt mer lämplig mottagare av priset:
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige...tt-civilkurage
-Jag/vi ber att få gratulera Daniel Forsström!