2015-08-11, 08:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DivJunk
Men om det nu stämmer det han säger, har inte John rätt att få sanningen berättad?
Hur mycket bevis krävs för att få skriva på Flashback? Du verkar sitta på den absoluta sanningen att alla förutom GM har rent mjöl i påsen, för det har domstolen sagt.
Att misstankar mot C fanns hos polisen kan mycket väl stämma. Att det inte togs upp i rättegången kanske berodde på att inte tillräckligt med bevis fanns?

Du glömmer en sak: 'Mr-Mr' berättade ingen sanning. Skribenten droppade att h*n för länge sedan hade tänkt att gräva i misstankehögen, men att det av olika skäl aldrig blev av. 'Mr-Mr' nämner att det var meningen att "en känd person" skulle varit med i grävargruppen, men när denn* hoppade av, så släppte man ambitionen att följa C-spåret.
Jaha?
Sen då?
-Ingenting. Ingenting mer än en postning på flashen om att C borde ha undersökts. Det är ungefär lika spirituellt som om 'Mr-Mr' skulle ha sagt att man inom lilla grävargruppen tyckte sig ana att Thomas Quick på ett eller annat sätt varit inblandad.

Jag sitter inte på ens den minsta kunskap om mordet på JH. Det finns ingenting av min penna i den här tråden mer än det jag postade i torsdags, den 8e. Det innebär inte att jag inte får tycka till när någon gör antydningar om någon medgärningsman, men sen bara tystnar.

Att Manuel Knight år 1999 fick John Hron-priset var enligt min mening en ofattbar blunder från stiftelsens sida. MK var en ovärdig mottagare som bluffar om det mesta, men som har hittat en födkrok genom att propagera för mindre våld, trots att han inte kan kontrollera sig själv.

Här är en betydligt mer lämplig mottagare av priset:
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige...tt-civilkurage

-Jag/vi ber att få gratulera Daniel Forsström!
Citera
2015-08-12, 03:04
Medlem
Fajerflajs avatar
redan 20 år
Senast redigerad av Fajerflaj 2015-08-12 kl. 03:08.
Citera
2015-08-12, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
De där frågorna är att luska efter min identitet. Jag meddelade att jag inte kan säga något mer, då röjer jag två identiteter, dels min och sedan den kända personen vilket jag lovat att aldrig berätta vad vi arbetade med i och med att det aldrig blev något. Jag har skrivit på ett dokument att inte avslöja vilket projekt eller vem vi arbetade med.
Om jag avslöjar mer avslöjar jag också källan, i det här fallet så är källan skyddad av källskyddet.

Det är absolut inget dumbludder, det går som sagt inte backas upp eftersom denna teori stannade inom polisen och hamnade inte i något dokument.
Men inom polisen fanns misstanken och jag ska förklara varför.

I vilken polisutredning som helst existerar inte slumpen. Det är därför Jan Olsson blev misstänksam i Quick fallet när det gäller Tältmordet, detta att Quick av en slump träffade på paret stämde inte för Jan Olsson, att åka dit just den dagen och träffa dessa två på just den platsen på just den tidpunkten är för mycket slump för en polisman.

Samma gäller Christian, två killar som inte umgås regelbundet men den ena tar upp kontakten just denna dag och föreslår tältning, att förövarna just denna dag skulle vara på plats i och med att de inte alls brukade hänga vid Kodesjön denna sommar i och med att de var illa omtyckta av majoriteten av ungdomar i området.
Men så nära skolstart var det ingen vid Kodesjön.
Ur en polisiär synpunkt så känns detta som att Christian är ett lockbete, sånt har hänt förr vid mordfall och händer än i dag, detta är särskilt vanligt bland ungdomar att locka en tredje part till en avskild plats för att göra upp.

Förövarna berättade egentligen väldigt lite vad som hände, i och med projektet har jag läst polisutredningen och domen samt obduktionsrapporten, förhören är rätt intesägande om förloppet och förhören med Christian är futtigt.

Christian skulle idag kunna tjäna pengar på sin ögonvittnesrapport, varför har han hållit käft i alla år? han är idag vuxen och varför söker media inte upp honom om en närmare bild av förloppet för?
I mina ögon är detta en märklig tystnad och det har med åren förstärkt mina misstankar i och med de uppgifter vi fick av källan.

Tro vad ni vill men mer kan jag inte säga och jag har förklarat varför.

Vore trevligt att få ta del av obduktionsrapporten.
Har du möjlighet att delge något kring den?
Citera
2015-08-12, 12:28
Medlem
Fajerflajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drygsomtusan
Vore trevligt att få ta del av obduktionsrapporten.
Har du möjlighet att delge något kring den?

Den finna att läsa här, det är även en del bilder på John, bara så du vet....

http://www.nizkor.org/hweb/people/h/...-outer-sw.html
Citera
2015-08-12, 14:03
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
De där frågorna är att luska efter min identitet. Jag meddelade att jag inte kan säga något mer, då röjer jag två identiteter, dels min och sedan den kända personen vilket jag lovat att aldrig berätta vad vi arbetade med i och med att det aldrig blev något. Jag har skrivit på ett dokument att inte avslöja vilket projekt eller vem vi arbetade med.
Om jag avslöjar mer avslöjar jag också källan, i det här fallet så är källan skyddad av källskyddet.

Det är absolut inget dumbludder, det går som sagt inte backas upp eftersom denna teori stannade inom polisen och hamnade inte i något dokument.

I vilken polisutredning som helst existerar inte slumpen. Det är därför Jan Olsson blev misstänksam i Quick fallet när det gäller Tältmordet, detta att Quick av en slump träffade på paret stämde inte för Jan Olsson, att åka dit just den dagen och träffa dessa två på just den platsen på just den tidpunkten är för mycket slump för en polisman.

Samma gäller Christian, två killar som inte umgås regelbundet men den ena tar upp kontakten just denna dag och föreslår tältning, att förövarna just denna dag skulle vara på plats i och med att de inte alls brukade hänga vid Kodesjön denna sommar i och med att de var illa omtyckta av majoriteten av ungdomar i området.
Ur en polisiär synpunkt så känns detta som att Christian är ett lockbete, sånt har hänt förr vid mordfall och händer än i dag, detta är särskilt vanligt bland ungdomar att locka en tredje part till en avskild plats för att göra upp.

Förövarna berättade egentligen väldigt lite vad som hände, i och med projektet har jag läst polisutredningen och domen samt obduktionsrapporten, förhören är rätt intesägande om förloppet och förhören med Christian är futtigt.

Christian skulle idag kunna tjäna pengar på sin ögonvittnesrapport, varför har han hållit käft i alla år? han är idag vuxen och varför söker media inte upp honom om en närmare bild av förloppet för?
I mina ögon är detta en märklig tystnad och det har med åren förstärkt mina misstankar i och med de uppgifter vi fick av källan.

Du kan inte röja din identitet, men du kan hänga ut denne "Christian". Vilken ynkedom.
Citera
2015-08-12, 15:38
Medlem
rigbos avatar
Citat:

Jag har läst rätt mycket om fallet och att polisen utreder om John lurats till sjön tycker jag är normalt. Allt jag läst gör att jag är rätt säker på att så inte är fallet, det var en slump att de fanns där samma kväll. Det finns ingenting som tyder på att det här var planerat på förhand.

Att misstänka en person för att man inte talat ut och tjänat pengar i media är ju bara löjligt. Tror du att Lisbet Palme låg bakom mordet på Olof också av den anledningen?
Citera
2015-08-12, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fajerflaj
Den finna att läsa här, det är även en del bilder på John, bara så du vet....

http://www.nizkor.org/hweb/people/h/...-outer-sw.html

Tackar så mycket.
Citera
2015-08-13, 12:50
Bannlyst
Jag vill i all enkelhet bidraga med en artikel från GP. Den publiceras just idag och är en intervju med Antonin Hron, pappa till John.

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige...ohn-varje-dag-

Mycket läsvärd. Om man inte förmår känna med föräldrarnas sorg över att ha förlorat sin son på detta grymma, tortyrbemängda vis som föregick döden, så är man inte värd att kalla sig människa.

F-n för er, ni som mördade John!

Bra att Antonin Hron ställer berättigade frågor till ledningen för Johns skola om varför man inte tog sitt ansvar för att stoppa den mobbing som tydligen var känd för personalen där. Låt inte skolpersonal som genom sin passivitet i moraliskt avseende varit möjliggörare av mordet få komma undan!
Förlåt aldrig!

Tråkigt att en sån här dag än en gång komma med kritik mot att Manuel Knight år 1999 fick John Hron-priset, men det förtjänas att upprepas. MK är fortfarande våldsam. Han är en ovärdig mottagare och en person som bluffar om både sina meriter och examina.
Han har tilldelats en egen tråd och det är inte utan anledning:
(FB) Manuel Knight

RIP, John!
Citera
2015-08-13, 13:52
Medlem
xXKNOXxs avatar
Var befinner sig kräket som mördade honom idag? Han måste ju leva under extremt skyddad identitet.
Skulle ju vara skönt om nån kunde tagit hand om skiten.
Citera
2015-08-13, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xXKNOXx
Var befinner sig kräket som mördade honom idag? Han måste ju leva under extremt skyddad identitet.
Skulle ju vara skönt om nån kunde tagit hand om skiten.

Du skriver som om du tror att det var en ensam gärningsman.

Har du inte läst ens det minsta lilla om mordet innan du postar din fega förhoppning om att "nån kunde tagit hand om skiten"?

Jag skall hjälpa dig litet. Citatet är från den GP-artikel som jag länkade till i mitt inlägg ovan (fetningen är min):

<Någon av de fyra nynazisterna kastade en ölflaska som träffade Johns huvud och sedan fortsatte misshandeln i timmar med sparkar och slag. John fick ett brinnande vedträ i nacken och knuffades in i elden innan han blev liggande med blodigt och svullet ansikte.>

Fyra!!
4 mördare!
En ung man miste livet.
Ett par föräldrar miste en älskad son.
Citera
2015-08-14, 02:06
Medlem
Jag lyssnade på P3 dokumentären. Flera säger där att de inte betraktar det som rasistmord. Fadern tror även inte han på det motivet då John var mer blond och blåögd än någon av GM. Dessutom menar han att en av GM hade själv påbrå från Jugoslavien och att han tjeckiska ursprung därav inte kan vara skäl.

Men det intressanta i denna tråden huruvida John var zigernare eller ej är motivet. Var det ett rasistiskt motiv inblandat? Det finns två frågor som spelar roll här.

1. Var han av romskt ursprung?

2. Trodde och eller visste GM detta då mordet skedde? Enligt kompisen till Hansson verkar Hansson varit övertygad om att han var rom. Det skulle kunna påverka motiv om han trodde det då gärningen begicks. Eller har har Hansson och hans kompisar börjat tro detta i efterhand? För att minska skuld och verka bättre i vitmaktkretsar? Eller ljuger Hansson medvetet om detta för att verka bättre för hans kompisar som legionvasa?

Någon med svar?
Citera
2015-08-14, 06:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikenskribent
Jag lyssnade på P3 dokumentären. Flera säger där att de inte betraktar det som rasistmord. Fadern tror även inte han på det motivet då John var mer blond och blåögd än någon av GM. Dessutom menar han att en av GM hade själv påbrå från Jugoslavien och att han tjeckiska ursprung därav inte kan vara skäl.

Men det intressanta i denna tråden huruvida John var zigernare eller ej är motivet. Var det ett rasistiskt motiv inblandat? Det finns två frågor som spelar roll här.

1. Var han av romskt ursprung?

2. Trodde och eller visste GM detta då mordet skedde? Enligt kompisen till Hansson verkar Hansson varit övertygad om att han var rom. Det skulle kunna påverka motiv om han trodde det då gärningen begicks. Eller har har Hansson och hans kompisar börjat tro detta i efterhand? För att minska skuld och verka bättre i vitmaktkretsar? Eller ljuger Hansson medvetet om detta för att verka bättre för hans kompisar som legionvasa?

Någon med svar?

Vore förmätet av mig att antyda att jag vet svaret på dina frågor, men vill ändå tänka högt:

Mordet på John Hron var enligt min uppfattning på inget vis rasistiskt, utan behöver man nödvändigtvis etikettera detta ohyggliga mord, så borde det vara att det utfördes gemensamt och i samförstånd av politiskt brunfärgade ungdomar i e nynazister varav en iförd en Adolf Hitler-tröja.
Det är nog ändå inte den brunfärgningen som kulturministern Alice Bah Kuhnke syftar på när hon försöker göra mordet på John till ett "rasistiskt" mord. När ABK valde att skamlöst utnyttja John för sin egna politiska karriär, så öppnade jag en tråd där jag ifrågasatte hennes heder.
(FB) Alice Bah Kuhnke utnyttjar okänsligt den mördade John Hron för sin politiska karriär?

Det är inte för ABK:s hudfärg jag ogillar henne.
Det för hennes ohederlighet och för hennes politiska opportunism!
Senast redigerad av Enzenn 2015-08-14 kl. 06:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in