Citat:
Ursprungligen postat av
PiusXIII
Jaha ja. Vilken typ av projekt handlade det om? Vilka var ni som hade idén till det, och i vilket sammanhang? Vilken sorts research var det frågan om? Vem/vilka hade denna starka misstanke? Vem hade lagt locket på?
Tycker att detta inlägg låter som så mycket annat dumbludder i den här typen av trådar. En mängd påståenden som inte backas upp på något sätt.
De där frågorna är att luska efter min identitet. Jag meddelade att jag inte kan säga något mer, då röjer jag två identiteter, dels min och sedan den kända personen vilket jag lovat att aldrig berätta vad vi arbetade med i och med att det aldrig blev något. Jag har skrivit på ett dokument att inte avslöja vilket projekt eller vem vi arbetade med.
Om jag avslöjar mer avslöjar jag också källan, i det här fallet så är källan skyddad av källskyddet.
Det är absolut inget dumbludder, det går som sagt inte backas upp eftersom denna teori stannade inom polisen och hamnade inte i något dokument.
Men inom polisen fanns misstanken och jag ska förklara varför.
I vilken polisutredning som helst existerar inte slumpen. Det är därför Jan Olsson blev misstänksam i Quick fallet när det gäller Tältmordet, detta att Quick av en slump träffade på paret stämde inte för Jan Olsson, att åka dit just den dagen och träffa dessa två på just den platsen på just den tidpunkten är för mycket slump för en polisman.
Samma gäller Christian, två killar som inte umgås regelbundet men den ena tar upp kontakten just denna dag och föreslår tältning, att förövarna just denna dag skulle vara på plats i och med att de inte alls brukade hänga vid Kodesjön denna sommar i och med att de var illa omtyckta av majoriteten av ungdomar i området.
Men så nära skolstart var det ingen vid Kodesjön.
Ur en polisiär synpunkt så känns detta som att Christian är ett lockbete, sånt har hänt förr vid mordfall och händer än i dag, detta är särskilt vanligt bland ungdomar att locka en tredje part till en avskild plats för att göra upp.
Förövarna berättade egentligen väldigt lite vad som hände, i och med projektet har jag läst polisutredningen och domen samt obduktionsrapporten, förhören är rätt intesägande om förloppet och förhören med Christian är futtigt.
Christian skulle idag kunna tjäna pengar på sin ögonvittnesrapport, varför har han hållit käft i alla år? han är idag vuxen och varför söker media inte upp honom om en närmare bild av förloppet för?
I mina ögon är detta en märklig tystnad och det har med åren förstärkt mina misstankar i och med de uppgifter vi fick av källan.
Tro vad ni vill men mer kan jag inte säga och jag har förklarat varför.