2008-04-21, 20:47
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dancerboy
mkt möjligt. men nu är det inte det vi diskuterar.

Känner du att du måste använda personangrepp för att dina argument inte räcker till?

jag anser att det är sunt förnuft att vara rädd om sig själv, och inte utmana ödet. jag tycker alltså att det är dumt, idiotiskt, korkat eller liknande att inte använda sitt sunda förnuft.

vad gäller fokus på person så följer jag bara tråden. Går inte off topic som vissa andra... Denna tråd diskuterar om kvinnor som blir våldtagna är sjukligt korkade, och jag anser att vissa är korkade. inte alla dock.

Är jag korkad eller inte som har igång min mp3 när jag är ute och går eller springer?
Citera
2008-04-21, 20:59
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Är jag korkad eller inte som har igång min mp3 när jag är ute och går eller springer?

Skulle vilja säga att du inte blir korkad pga en sådan sak.
Citera
2008-04-21, 21:03
Medlem
bullybrugds avatar
Molson - Jag skulle vilja påstå att du vore korkad om du sprang genom Mogadishu med eller utan MP3.
Citera
2008-04-21, 21:06
Medlem
Dancerboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullybrugd
Molson - Jag skulle vilja påstå att du vore korkad om du sprang genom Mogadishu med eller utan MP3.

haha klockrent. Ja, om en kvinna är korkad eller inte beror ju lite på själva grundförutsättningarna också så att säga
Citera
2008-04-21, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dancerboy
jag anser att det är sunt förnuft att vara rädd om sig själv, och inte utmana ödet. jag tycker alltså att det är dumt, idiotiskt, korkat eller liknande att inte använda sitt sunda förnuft.
.

Det är en klart ökad risk för att man ska råka ut för gatuvåld om man inmundigar alkohol ute på stan en lördagnatt.
Speciellt om man är ung, och inlåter sig i tjafs med lika berusade jämnåriga.

Innebär det att Riccardo får skylla sig själv för att han var korkad nog att utsätta sig för risken att bli ihjälsparkad? Han kunde ju faktiskt ha stannat hemma och tittat på teve istället för att ägna sig åt högriskbeteende.
Citera
2008-04-21, 22:35
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantasmatic
Det är en klart ökad risk för att man ska råka ut för gatuvåld om man inmundigar alkohol ute på stan en lördagnatt.
Speciellt om man är ung, och inlåter sig i tjafs med lika berusade jämnåriga.

Innebär det att Riccardo får skylla sig själv för att han var korkad nog att utsätta sig för risken att bli ihjälsparkad? Han kunde ju faktiskt ha stannat hemma och tittat på teve istället för att ägna sig åt högriskbeteende.

Han var säkert grymt korkad också, utgår från egna fördommar dock.

Sen orkar jag inte höra hans jävla namn fler gånger.
Citera
2008-04-21, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf bittler
Han var säkert grymt korkad också, utgår från egna fördommar dock.

Sen orkar jag inte höra hans jävla namn fler gånger.

Marcus Gabrielssen då? Kocken som fick huvudet avsparkat? Passar det bättre? Eller Magnus Svedlund? Fotbollstränaren som hamnade i koma? Whatever Svensson, John Doe - de finns ju i mängder, dessa killar/män som dött/misshandlats svårt under nattligt galej. Var de alla korkade idioter som får skylla sig själva?
De kunde ju faktiskt ha stannat hemma.
Som alla prudentliga helnykterister, med säckvis av "sunt förnuft" i bagaget.
Citera
2008-04-21, 22:51
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Marcus Gabrielssen då? Kocken som fick huvudet avsparkat? Passar det bättre? Eller Magnus Svedlund? Fotbollstränaren som hamnade i koma? Whatever Svensson, John Doe - de finns ju i mängder, dessa killar/män som dött/misshandlats svårt under nattligt galej. Var de alla korkade idioter som får skylla sig själva?

Måste veta mer detaljer för att kunna avgöra om de handlat oansvarigt eller ej. Hurvida man får skylla sig själv är en annan fråga, utan en gärningsman hade det ju inte funnits något brott.
Citera
2008-04-21, 22:52
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Dessa personer satte sig inte själva i situationen. De valde inte att vara "fel man på fel plats".

Det gör ju de korkade brudarna som följer med ett sådant gäng.
Citera
2008-04-21, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf bittler
Måste veta mer detaljer för att kunna avgöra om de handlat oansvarigt eller ej. Hurvida man får skylla sig själv är en annan fråga, utan en gärningsman hade det ju inte funnits något brott.

Kocken med kompisar var på hemväg efter en blöt utekväll när han såg en kille stå och pissa i en portuppgång, påpekade det onödiga i detta, och blev ihjälsparkad av portpissaren och hans kompis.
Fotbollstränaren satt på en lokal krog i Solna och hävde öl, och spatserade sedan hemåt ensam i natten. Han hittades komatös i en blodpöl på en fotbollsplan.
Citera
2008-04-21, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
Dessa personer satte sig inte själva i situationen. De valde inte att vara "fel man på fel plats".

Nu får du faktiskt ta och förklara dig!

En brud som blir våldtagen är korkad som har försatt sig i den situationen. Men en kille som blir ihjälsparkad är inte korkad för att han försatt sig i den situationen. Alla vet ju att killar riskerar att råka ut för våld i ännu större omfattning än tjejer!
Citera
2008-04-21, 23:20
Medlem
Dancerboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.

'
Håller med dig helt och fullt.

I fallet med Riccardo (stavning?) så är jag iaf övertygad om att han inte var en ängel han heller direkt. Även om jag inte tror att det var avsikt att döda när snorungarna lekte fighters i stan så tror jag att han var mycket väl medveten om rikserna, och alltså till viss del har sig själv att skylla.

Umgås man inte i sådana kretsar så är risken minimal, jämfört med om man ständeigt tar risker och umgås med halv- och helkriminella.

Brudarna går dessutom ett steg längre än andra våldsoffer, och bjuder i princip ut sig till gäng när det säger att de följer med till ett hotellrum efter en fest..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in