2008-05-18, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ★★★
För mig kommer hon alltid vara tjejen som uppmuntrar andra tjejer att helt strunta i sunt förnuft så de löper större risk för våldtäkter, något som MC säger sig vara emot. Hennes förhållningsssätt skapar fler våldtäkter, vilket är det hon vill.....motverka?

Endast MC förstår logiken i MCs värld. I den världen andas människor vatten och fiskar kör bil. Det är en heltokig värld där allt är tvärtom mot hur vi mindre intelligenta uppfattar planeten jorden.

Jag känner ändå att vi måste vara tacksamma.

Jag menar "alla våldtäktsmän ser aldrig våldtäkt som en våldtäkt" och "människor provocerar inte. De låter sig provoceras" är ju de inläggen som jag tycker har förgyllt tråden. Framför allt hennes uppföljning av de inläggen.

Underbart.
Citera
2008-05-18, 22:08
Medlem
Katzespeiens avatar
Molsom, du glömde mitt inlägg.
Citera
2008-05-18, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katzespeien
Molsom, du glömde mitt inlägg.
Hon sitter och googlar insiktsfulla citat just nu.
Citera
2008-05-18, 22:49
Medlem
Dancerboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ★★★
Hon sitter och googlar insiktsfulla citat just nu.

Tror att hon sover. Usch längtar inte till imorgon när hon vaknar och skall förpesta tråden genom sina vansinniga argument och ännu mer vansinniga förklaringar till varför hon tycker som hon tycker
Citera
2008-05-18, 22:52
Medlem
StoneWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Människor provocerar inte. Människor låter sig provoceras.

Så om en våldtagen tjej känner sig provocerad av åklagarens frågor huruvida hon var full vid tillfället eller inte så är det hennes eget fel?
Citera
2008-05-18, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StoneWolf
Så om en våldtagen tjej känner sig provocerad av åklagarens frågor huruvida hon var full vid tillfället eller inte så är det hennes eget fel?
Ja såklart.
Citera
2008-05-18, 23:13
Bannlyst
Citat:

Detta exemplet var jävligt klockrent. Det både raserar hennes lilla tes om provokation och samtidigt så fick hon passningen att hon genom sin tes lägger skulden på många kvinnor.
Citera
2008-05-18, 23:15
Medlem
StoneWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
På individnivå kan du rent praktiskt underminera våldtäktsmäns inställning genom att inte leta/hitta på "fel" hos våldtäktsoffer som gör att de får skylla sig själva.
På grupp- och samhällsnivå handlar det om att prägla och uppfostra ungar att respektera människors sexuella integritet - alldeles oavsett.

I årtusenden har det varit förbjudet att stjäla och majoriteten av jordens befolkning stjäl inte men hur bra har det gått egentligen? Lämnar jag en mobil på en bardisk i en halvtimme kan jag inte räkna med att den ligger kvar när jag kommer tillbaka. Och ännu mindre kan jag skylla på patriarkala strukturer när jag ska lipa hos mina kompisar att min mobil blev stulen.
Citera
2008-05-18, 23:24
Medlem
bullybrugds avatar
Citat:
I årtusenden har det varit förbjudet att stjäla och majoriteten av jordens befolkning stjäl inte men hur bra har det gått egentligen? Lämnar jag en mobil på en bardisk i en halvtimme kan jag inte räkna med att den ligger kvar när jag kommer tillbaka. Och ännu mindre kan jag skylla på patriarkala strukturer när jag ska lipa hos mina kompisar att min mobil blev stulen.
Men det spelar ingen roll. Människor stjäl inte. Individer stjäl. *ironi*

Jag noterar att tråden på något vis kommit att handla om Molson Canadian.
Citera
2008-05-18, 23:28
Medlem
StoneWolfs avatar
-
Senast redigerad av StoneWolf 2008-05-18 kl. 23:52.
Citera
2008-05-18, 23:34
Medlem
Dancerboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullybrugd

Vi borde be om en utbrytning, så kan Molson Canadian få sin tråd om sig själv som hon undrade om inte jag skulle starta. intelligentare än 99 % av befolkningen, jo jag tackar...
Citera
2008-05-18, 23:47
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullybrugd

När hon sa att hon var smartare än alla andra är det väl inte så märkligt?
Jaja, jag vet att hon sa "99% av världens befolkning" men det MÅSTE ju i hennes värld innebära alla som argumenterar mot henne?
Hon sitter säkert hemma och skriker "Men varför FÖRSTÅR de mig inte! De är SÅÅÅÅ dumma!"

Ärligt talat är jag besviken.
Jag har iaf försökt argumentera utifrån mig själv och mitt eget handlande genom livet och paranoid eller inte, det har gissningsvis besparat mig många timmar på akuten och charmiga ärr.
När jag då försöker applicera samma tänkande på den här situationen, då räknas det som att jag vill att kvinnor ska låsa in sig och inte träffa folk överhuvudtaget...

Jag kan bara säga hur JAG tänker och hur jag om jag varit kvinna gjort ALLT för att undvika att bli våldtagen, eftersom de jag känt och känner som blivit våldtagna samtliga beskrivit det som skrämmande och traumatiskt.
Hur kan det vara fel att försöka få unga tjejer att tänka efter innan de åker med till hotellet?

Jag kommer iaf att argumentera för riskbedömning och logiskt tänkande när tjejens barn växer upp, sen skiter jag i om det är PK, genusteoretiskt riktigt eller vad som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in