Citat:
Ursprungligen postat av bullybrugd
Men det spelar ingen roll. Människor stjäl inte. Individer stjäl. *ironi*
Jag noterar att tråden på något vis kommit att handla om Molson Canadian.
När hon sa att hon var smartare än alla andra är det väl inte så märkligt?
Jaja, jag vet att hon sa "99% av världens befolkning" men det MÅSTE ju i hennes värld innebära alla som argumenterar mot henne?
Hon sitter säkert hemma och skriker "Men varför FÖRSTÅR de mig inte! De är SÅÅÅÅ dumma!"
Ärligt talat är jag besviken.
Jag har iaf försökt argumentera utifrån mig själv och mitt eget handlande genom livet och paranoid eller inte, det har gissningsvis besparat mig många timmar på akuten och charmiga ärr.
När jag då försöker applicera samma tänkande på den här situationen, då räknas det som att jag vill att kvinnor ska låsa in sig och inte träffa folk överhuvudtaget...
Jag kan bara säga hur JAG tänker och hur jag om jag varit kvinna gjort ALLT för att undvika att bli våldtagen, eftersom de jag känt och känner som blivit våldtagna samtliga beskrivit det som skrämmande och traumatiskt.
Hur kan det vara fel att försöka få unga tjejer att tänka efter innan de åker med till hotellet?
Jag kommer iaf att argumentera för riskbedömning och logiskt tänkande när tjejens barn växer upp, sen skiter jag i om det är PK, genusteoretiskt riktigt eller vad som.