2008-04-13, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Så vad går de då och oroar sig för..?
Jag får inte ihop ditt resonemang. De oroar sig för att bli våldtagna, men blir våldtagna och då är det deras fel ändå..??

Nej, det där är ditt resonemang, jag har redan förklarat för dig att de är naiva och vill inte förstå, precis som du. Därmed har vi denna ständiga upprepning av det som inte vill förstås, nämligen att man skall vara jävligt försiktig eftersom det svenska rättssystemet endast förmår att belöna de as som begått skamgrepp åt överheten, inte skydda medborgarna.

Citat:
Den procentuella andelen som har "icke etnisk svensk hudfärg" som våldtar är mig veterligen ungefär 1%. Det innebär fortfarande att 99% av alla som inte har "icke etniskt svensk hudfärg" inte våldtar. Menar du att jag ska undvika 99% pga 1%?
Eller vill du helt enkelt att jag inte ska umgås med någon som inte har "etnisk svensk hudfärg" alls?
Är det där skon klämmer egentligen?

Som jag sagt tidigare, din SELEKTIVT UTVALDA bekantskapskrets är inte representativ för verkligheten du lever i även om du tror det. Det var det där med att inte vilja förstå ja. Här klämmer inga skor alls skall du veta, jag skulle bara skratta åt dig om du blev våldtagen av människor från tredje land.

Citat:
Jag har inte sagt att du tycker att alla män är våldtäktsmän. Jag har sagt att för att ditt resonemang ska fungera i praktiken måste jag - moi - utgå ifrån att alla män är våldtäktsmän. Det må låta hur bra som helst i teorin att bara vissa män är våldtäktsmän men det hjälper inte mig i verkligheten. Inte om du ska avkräva mig ansvar för att se till att inte bli våldtagen, that is.

Återigen pratar du om ditt eget resonemang, inte mitt. Dessutom har du redan ansvar för att se till att du inte blir våldtagen, läs lagen. Det är inget jag avkräver dig utan något lagen avkräver dig. Kolla t.ex. prejudicerande domar där kvinnor som bjudit ut sig eller supit sig redlösa och sedan nästa dag ångrat sig, då är det inte våldtäkt utan bara ett vanligt knull.

Citat:
Och vad händer om jag blir våldtagen av en svensk?

Då blir du våldtagen, sannolikheten att det skall ske är dock minimal jämfört med om du hänger på invandrargäng. Likaså är sannolikheten att det skall ske om du hänger på ett gäng etniskt svenska män oändligt nära 0, eftersom sist vi hade ett sådant fall med svenskar inblandade var någon gång i slutet på 1800-talet då ett gäng obildade drängar gav sig på en piga. Kanske har något med kultur, bildning och civilisation att göra? Inte precis vad bergsvildar från slöjländerna brukar leva upp till, i synnerhet inte i gäng då de plötsligt blir hur "modiga" som helst?

Citat:
Jag kan ju konstatera att det är betydligt fler än "män från tredje land" som betraktar tjejer som horor, slampor och allsköns tillmälen, som man kan göra vad man vill med.
Vad gäller mitt sexliv, gissar du fel.

Jo att få tillmälen är en sak, svenskar betraktar dig dock inte som en man kan slå på, spotta på, hata, knulla, pissa på och sedan grovt misshandla eftersom vi är civiliserade.
Citera
2008-04-13, 12:10
Medlem
Citat:
På vilket sätt menar du att ditt synsätt skiljer sig från "invandrarnas"?

Jag varken stödjer tanken på eller tänker aldrig begå en våldtäkt i hela mitt liv? Jag ser våldtäktsmän som jordens avskum och skulle gladeligen slå ihjäl en med mina egna händer om jag mötte nån utan att tänka på konsekvenserna, räcker inte det att distansiera mig ifrån killarna ute i förorten som kallar dig för svennehora och inte bryr sig om ditt nej när de vill ha lite efterfest i svarttaxin alltså?

Jag förstår itne vad du fått det ifrån att jag skulle gilla att det begås över 4000 våldtäker per år. För att jag tycker att tjejerna ska uppträda lite mindre slampigt och att vi ska kasta ut invandrarna kanske?

Citat:
På vilket sätt har du mer respekt för svenska kvinnor än "invandrare" när du berättigar män att våldta dem?

Sa jag aldrig, jag sa att när det kommer till den sortens våldtäkter som svenska män är inblandade i är bilden mer diffus. Det är skillnad på att bli påhoppad utav en neger i en mörk park och när båda parter är fulla som ägg och som kllle inte riktigt fatta signalerna.

Citat:
Tycker inte att det bör vara särskilt svårt alls att fatta; säger man nej, så är det nej. Jag tycker till och med att det skall vara nej tills någon säger ja, men det är en annan diskussion.

Absolut, strureplansprofilerna var svin och ska staffas därefter. Allt jag säger är att omständigheterna var något lindrade eftersom hon ville från början.
Citat:
På många ställen på jorden är män avundsjuka på svenska män för att deras kvinnor är självgående, njuter av sex och är snygga.

Det är väl sant, dock tycker jag att det överskuggas lite utav att ni är kalla och inte vill föda barn.
Citera
2008-04-13, 12:12
Medlem
Maackans avatar
Citat:
Huh?
Har jag inte gjort alls. Jag har argumenterat för att fokus måste ligga på de som våldtar - inte på att tjejer ska vara tvungna att utgå ifrån att alla män är potentiella våldtäktsmän för att slippa bli beskyllda för att ha blivit våldtagna.
Läs om, läs rätt.

Dem skall i fängelse och/eller ut ur vårt land dem kostar bara pengar för oss skattebetalare och visar den uppskattningrn genom att våldta
Skrev inte att alla tjejer utgick från att alla män är potentiella våldtäktsmän men lite får dem tänka själva när dem följer med dem till ett hotell mitt i natten och hyr ett rum

Vad tror du dem skulle göra där? spela bridge? kolla på tv?
Citera
2008-04-13, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantasmatic
Hur naiva och förvirrade är inte 19-åriga grabbar då? Då är ju småttingar som växt upp i en skyddad verkstad hela bandet - hela Sverige är ju en skyddad verkstad!
Han den där kocken som fick huvudet avsparkat av nån ligist - han var ju ganska svenskt godtrogen som trodde att han kunde säga till berusade kickers att inte pissa i portuppgången. Varför kallas inte han naiv och godtrogen? Nej, han vågade ju göra något som andra tycker är livsfarligt, han vågade tro på sina medmänniskors civiliserade sida - och tyvärr straffades han för det. Jävla misshandlarsvinen fick hela skulden. Det var DE som var skurkarna, offret var ett offer för deras ondska, punkt slut.

Varför kan man inte se på samma sätt på unga tjejer när de blir våldtagna för att de har precis lika kass riskmedvetenhet? De vågade göra något andra tycker är farligt, och tyvärr straffades de för det.
Nej o nej, det ska hånskrattas och jublas över att korkade, naiva småbrudar fick precis vad de förtjänade...?

Varför ska naiva/modiga småtjejer skylla sig själva mer än naiva/modiga unga killar? Anyone...?

Ärligt talat jag skrattar åt en idiot som retar upp ett gäng kickers med. Problemet är snarare att vi har ett rättssystem som belönar de som begått skamgrepp åt överheten istället för att skydda medborgarna.
Citera
2008-04-13, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KantStolt
Jag tycker tjejer själva skall få bestämma över sina kroppar!!!
Vi borde förbjuda alla former av våldtäkt!!!

LOL japp, I 2nd that.

Funkar tyvärr bara inte bland ociviliserade människor.
Citera
2008-04-13, 12:33
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einar-Fredrik
Nej, det där är ditt resonemang, jag har redan förklarat för dig att de är naiva och vill inte förstå, precis som du. Därmed har vi denna ständiga upprepning av det som inte vill förstås, nämligen att man skall vara jävligt försiktig eftersom det svenska rättssystemet endast förmår att belöna de as som begått skamgrepp åt överheten, inte skydda medborgarna.

Men du höll ju med om att tjejer idag är mer oroliga än tidigare för att bli våldtagna..?
Jag vill minnas att du svarade något i stil med "Och det med rätta". Det tolkade jag som bekräftelse på att du höll med om att tjejer idag är mer oroliga än tidigare för att bli våldtagna, varför det svårligen går ihop med att de samtidigt är naiva. Förtydliga gärna om du anser att tjejer idag är mer oroliga än tidigare eller inte.

Citat:
Som jag sagt tidigare, din SELEKTIVT UTVALDA bekantskapskrets är inte representativ för verkligheten du lever i även om du tror det. Det var det där med att inte vilja förstå ja. Här klämmer inga skor alls skall du veta, jag skulle bara skratta åt dig om du blev våldtagen av människor från tredje land.

Det var ingen selektiv bekantskapskrets som de 99 procenten syftade på. Det är som bekant (?) skillnad mellan procent av våldtäktsmän och procent av invandrare. Det är fortfarande så att en överväldigande majoritet av invandrare inte våldtar, varför jag frågade dig om du menar att jag ska undvika 99% pga 1%. Jämför med skillnaden mellan att 99% av våldtäktsmän är män, medan 99% av män är inte våldtäktsmän.

Att du skulle skratta åt om jag blev våldtagen säger en hel del om din människosyn. Ser inte varför den människosynen skulle vara nämnvärt bättre än den som våldtäksmän har.

Citat:
Återigen pratar du om ditt eget resonemang, inte mitt. Dessutom har du redan ansvar för att se till att du inte blir våldtagen, läs lagen. Det är inget jag avkräver dig utan något lagen avkräver dig. Kolla t.ex. prejudicerande domar där kvinnor som bjudit ut sig eller supit sig redlösa och sedan nästa dag ångrat sig, då är det inte våldtäkt utan bara ett vanligt knull.

Nej, jag pratar om ditt resonemang. Om du menar att en tjej rättmätigen kan beskyllas för att hon blivit våldtagen, om hon inte vidtagit de "åtgärder" som du menar (som likväl inte garanterar att hon inte blir våldtagen) så medför det att jag i verkligheten måste utgå ifrån att alla män är våldtäktsmän.

Sedan hoppas jag att du är medveten om att ett brott kan begås utan att någon döms för det?

Citat:
Då blir du våldtagen, sannolikheten att det skall ske är dock minimal jämfört med om du hänger på invandrargäng. Likaså är sannolikheten att det skall ske om du hänger på ett gäng etniskt svenska män oändligt nära 0, eftersom sist vi hade ett sådant fall med svenskar inblandade var någon gång i slutet på 1800-talet då ett gäng obildade drängar gav sig på en piga. Kanske har något med kultur, bildning och civilisation att göra? Inte precis vad bergsvildar från slöjländerna brukar leva upp till, i synnerhet inte i gäng då de plötsligt blir hur "modiga" som helst?

1800-talet?
Jag har för mig att det skedde så sent om 2007. Var har du varit på sistone?

Citat:
Jo att få tillmälen är en sak, svenskar betraktar dig dock inte som en man kan slå på, spotta på, hata, knulla, pissa på och sedan grovt misshandla eftersom vi är civiliserade.

Så du tillhör inte dem som tycker att en slampa som blir våldtagen inte blev våldtagen på riktigt?
Det gläder mig.
Citera
2008-04-13, 12:47
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckmeJesus
Jag varken stödjer tanken på eller tänker aldrig begå en våldtäkt i hela mitt liv? Jag ser våldtäktsmän som jordens avskum och skulle gladeligen slå ihjäl en med mina egna händer om jag mötte nån utan att tänka på konsekvenserna, räcker inte det att distansiera mig ifrån killarna ute i förorten som kallar dig för svennehora och inte bryr sig om ditt nej när de vill ha lite efterfest i svarttaxin alltså?

Nja, det räcker inte riktigt när du ägnar dig åt förhandling av begreppet våldtäkt. Du verkar ha någon slags idé om hur en "riktig" våldtäkt går till och det är inte en "riktig" våldtäkt om inte tjejen har ett klanderfritt beteende. Därvidlag har du precis samma grundtanke som de killar du hänvisar till. Det gör liksom inget att man våldtar en "slampa". Det gör i alla fall inte så mycket.

Citat:
Jag förstår itne vad du fått det ifrån att jag skulle gilla att det begås över 4000 våldtäker per år. För att jag tycker att tjejerna ska uppträda lite mindre slampigt och att vi ska kasta ut invandrarna kanske?

Jag har inte sagt att du skulle gilla det. Jag har sagt att du berättigar män att våldta vissa kvinnor.

Citat:
Sa jag aldrig, jag sa att när det kommer till den sortens våldtäkter som svenska män är inblandade i är bilden mer diffus. Det är skillnad på att bli påhoppad utav en neger i en mörk park och när båda parter är fulla som ägg och som kllle inte riktigt fatta signalerna.

Skillnaden är väl att det är mer sannolikt att den som utsätts för en överfallsvåldtäkt anmäler. I övrigt tycker jag inte att det är någon principiell skillnad. Att skita i att någon inte samtycker till sex är våldtäkt. Simple as that. Alldeles oavsett leverne.

Citat:
Absolut, strureplansprofilerna var svin och ska staffas därefter. Allt jag säger är att omständigheterna var något lindrade eftersom hon ville från början.

Varför är det lindrande att en tjej ville ha sex "från början"?
Har man avsagt sig rätten till sexuell integritet då, tänker du?
Om jag gladeligen knullar min pojkvän 7 dagar i veckan, året runt, men en dag inte samtycker till sex - måste jag ha sex med honom då, för att jag velat från början..?
Får jag inte lov att säga nej eller är det bara så att nejet kan ignoreras?

Citat:
Det är väl sant, dock tycker jag att det överskuggas lite utav att ni är kalla och inte vill föda barn.

Kalla som samtidigt njuter av sex..?
Det har jag lite svårt att få ihop.
Jag tror att man lätt kan bli hemmablind. Jag har aldrig uppskattat svenska män så mycket som medan jag bodde i Kanada. Ni är överlag helt outstanding. Och jag har några killkompisar som kommit till motsvarande slutsats om svenska tjejer efter att ha bott i Kanada as well.

Jag tror att det är vanligare att svenska tjejer vill ha barn än motsatsen. Föda barn vill nog väldigt få - förlossningar verkar inte sådär jättemysiga. Sedan läste jag någon undersökning om varför kvinnor inte skaffar barn och skäl nummer ett till att de inte gjorde det var att de inte hade någon att skaffa dem med. Ibland kan det ligga just så enkla förklaringar bakom.
Citera
2008-04-13, 13:44
Bannlyst
Citat:
Vad menade du då med att "Har en tjej slampat så är det väl en annan sak."?
Så som du skrev det uppfattade jag att det är en annan sak än våldtäkt om man våldtar är slampa. Utveckla gärna vad du menade egentligen.

Nej, jag har inte gjort några geografiska bedömningar. Jag har bestämt för mig när jag samtalade med Göteborgspolisen i frågan för ett tag sedan att det inte stämmer att det är farligare att vistas i "invandringsrika" områden. Det farligaste området var enligt dem inne i centrum.

Oavsett, har jag mycket svårt att köpa att det är "få" gånger som svenskar våldtar, men det beror som sagt på vad du menar med "få". Eftersom du tagit upp 2 våldtäkter med 3 våldtäktsmän och att de är de enda du hört om, kan man ju tänka sig att du menar att "få" är 3, men det tror jag inte.

Utveckla det där har jag redan gjort: http://www.flashback.org/showpost.php?p=10790383&postcount=435

Suck, nu ska jag räkna upp ETT PAR våldtäkter som har begåtts av invandrare:

Asylsökande serievåldtäktsman åtalad: http://www.sdkuriren.se/blog/index.php/inrikes/2008/04/06/asylsokande_serievaldtaktsman_atalad

Kurder häktade för Hässelbyvåldtäkt: http://www.sdkuriren.se/blog/index.php/inrikes/2008/03/26/kurder_haktade_for_hasselbyvaldtakt

Unga främlingar häktade för gruppvåldtäkt: http://www.info14.com/artiklar.php?id=294

Tito Beltran dömdes för våldtäkt: http://www.info14.com/artiklar.php?id=281

Främlingarna bakom våldtäkten i Motala: http://www.info14.com/artiklar.php?id=132

Och bara för att en våldtäktsman är "svensk" i media så betyder det inte att han är etnisk svensk: http://www.info14.com/artiklar.php?id=180

Den här är läsvärd: "Våldtog och förnedrade svenska kvinnor": http://www.info14.com/inrikes.php?id=1244

Var det något mer är det bara att söka i deras databas. Jag tror inte att du kan hitta lika många våldtäkter begådda av etniska svenskar, då de enda man kan komma på är Hagamannen och Stureplansvåldtäkten.
Citera
2008-04-13, 13:55
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan_
Utveckla det där har jag redan gjort: http://www.flashback.org/showpost.php?p=10790383&postcount=435

Suck, nu ska jag räkna upp ETT PAR våldtäkter som har begåtts av invandrare:

Asylsökande serievåldtäktsman åtalad: http://www.sdkuriren.se/blog/index.php/inrikes/2008/04/06/asylsokande_serievaldtaktsman_atalad

Kurder häktade för Hässelbyvåldtäkt: http://www.sdkuriren.se/blog/index.php/inrikes/2008/03/26/kurder_haktade_for_hasselbyvaldtakt

Unga främlingar häktade för gruppvåldtäkt: http://www.info14.com/artiklar.php?id=294

Tito Beltran dömdes för våldtäkt: http://www.info14.com/artiklar.php?id=281

Främlingarna bakom våldtäkten i Motala: http://www.info14.com/artiklar.php?id=132

Och bara för att en våldtäktsman är "svensk" i media så betyder det inte att han är etnisk svensk: http://www.info14.com/artiklar.php?id=180

Den här är läsvärd: "Våldtog och förnedrade svenska kvinnor": http://www.info14.com/inrikes.php?id=1244

Var det något mer är det bara att söka i deras databas. Jag tror inte att du kan hitta lika många våldtäkter begådda av etniska svenskar, då de enda man kan komma på är Hagamannen och Stureplansvåldtäkten.

I see. Kontentan blir alltså att de som tycker att en tjej är en "slampa" tycker att det är lite mer "berättigat" våldta henne än andra?
Egentligen alldeles oavsett var de kommer ifrån. Och jag utgår då ifrån att du själv inte letar förmildrande omständigheter för våldtäktsmän som våldtar en "slampa".

Synd om du googlade runt i hopp om att jag skulle göra motsvarande. Jag har ingen ambition att göra det i ett sådant här forum. Däremot är det lite oroväckande om du bygger hela din världsbild på vad som rapporteras i media.
Och med tanke på din uppfattning om "invandrare", förstår jag verkligen inte varför du försvarar dem med att tjejer som blir våldtagna av dem är korkade eller liknande.
Citera
2008-04-13, 14:01
Medlem
Sälklubbarns avatar
Dom kunde ha varit mer försiktiga, ja. Men det är väl förbjudet att tycka så.
Citera
2008-04-13, 14:01
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maackan
Dem skall i fängelse och/eller ut ur vårt land dem kostar bara pengar för oss skattebetalare och visar den uppskattningrn genom att våldta
Skrev inte att alla tjejer utgick från att alla män är potentiella våldtäktsmän men lite får dem tänka själva när dem följer med dem till ett hotell mitt i natten och hyr ett rum

Vad tror du dem skulle göra där? spela bridge? kolla på tv?

Klart att våldtäktsmän ska i fängelse. Därom är vi helt eniga.

Har inte sagt att du skrivit att alla tjejer utgick från att alla män är potentiella våldtäktsmän. Jag har sagt att fokus måste ligga på de som våldtar - inte på att tjejer ska vara tvungna att utgå ifrån att alla män är potentiella våldtäktsmän för att slippa bli beskyllda för att ha blivit våldtagna.

Om du menar att det tillhör vanligheterna att män våldtar tjejer om de följer med på efterfest, så landar ju den ståndpunkten i att alla män under vissa omständigheter faktiskt omvandlas till våldtäktsmän. Jag håller inte med om det. Jag menar bestämt att en överväldigande majoritet män inte våldtar. De må vilja ha sex - men de våldtar därför inte.

Som sagt har jag varit med på en del efterfester under min livstid. De har uteslutande bestått av att spela ölspel, skråla med i fåniga låtar, käka mat och annat icke-våldtäktsrelaterat. Jag vill påstå att det är det normala, just för att det normala är att män inte våldtar. Oavsett, är det fullständigt ointressant om någon fixar efterfest för att han vill ha sex. Vad som är intressant är hur han beter sig när han begriper att han blivit nobbad.
Citera
2008-04-13, 14:02
Bannlyst
Citat:
I see. Kontentan blir alltså att de som tycker att en tjej är en "slampa" tycker att det är lite mer "berättigat" våldta henne än andra?
Egentligen alldeles oavsett var de kommer ifrån. Och jag utgår då ifrån att du själv inte letar förmildrande omständigheter för våldtäktsmän som våldtar en "slampa".

Synd om du googlade runt i hopp om att jag skulle göra motsvarande. Jag har ingen ambition att göra det i ett sådant här forum. Däremot är det lite oroväckande om du bygger hela din världsbild på vad som rapporteras i media.
Och med tanke på din uppfattning om "invandrare", förstår jag verkligen inte varför du försvarar dem med att tjejer som blir våldtagna av dem är korkade eller liknande.

Menar du på fullaste allvar att det är lika stor chans att en civiliserad västerlänning skulle vara kapabel till att våldta en tjej som en österländsk barbar?

Har du bott i en grotta de senaste årtiondena?

För att utgöra en minoritet är det väldigt ofta det är "icke etniskt vita svenskar" som ligger bakom brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in