2008-04-20, 18:45
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av millamin
Visst skulle jag kunna tänka mig att man blev bjuden på efterfest för att någon var intresserad, men steget därifrån till våldtäkt är ändå gigantiskt långt.
Hur många procent män har begått våldtäkter? Finns någon sådan statistik

Jag vet inte om det finns någon statistik angående % antal, men jag vet att det är 5 gånger vanligare att invandrare våldtar än en svensk. Och att då följa med just ett gäng med invandrare är otroligt korkat, men det verkar inte nå fram till er tjejer, och DÄRFÖR får ni skylla er själva.

Ni matas med fakta, men vägrar inse
Citera
2008-04-20, 18:46
Medlem
Citat:
Hur många procent män har begått våldtäkter? Finns någon sådan statistik

Du lär ju sätta det i sitt smmanhang.

Hur många som gått ut med tanken att våldta gör det genom att först lura med offret på efterfest på sitt unkarlshotell? Genom att veta det får du en riskanalys på ungf hur säkert det är att följa med främlingar(speciellt ur grupper som är överrepresenterade i våldtäkter) till deras förslagna ställe.

En man som vill våldta lyckas väl knappast genom att sita hemma och glo på "på spåret".
Citera
2008-04-20, 18:46
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan_
Men ge dig. Det där duger inte som argumentation, det är bara att spegla bort fakta.

Även fast "det normala är att invandrare inte våldtar" så är det fortfarande tre gånger större risk för att bli våldtagen av en afrikan/muslim än av en vit svensk, det har ingenting att göra med att "det normala är att invandrare inte våldtar". Man ska fortfarande vara "tre gånger försiktig" om man följer med en svart hem än om man följer med en vit svensk hem.

Om det normala är att "invandrare" inte våldtar OCH att de här tjejerna brukar umgås med den här typen OCH de inte brukar bli våldtagna dem, så är det helt riktigt att förmoda att de inte ämnar våldta dem.
Citera
2008-04-20, 18:49
Medlem
Citat:
Däremot säger statisken att det är så. En partner eller ett ex. är inte så ovanligt heller.
Förvisso, men där är nog omständigheterna inte lika grova och hänsynslösa som att lura med naiva kvinnor till en sunkig etta och rätt och slätt våldta dom.
Citera
2008-04-20, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Jag vet inte om det finns någon statistik angående % antal, men jag vet att det är 5 gånger vanligare att invandrare våldtar än en svensk. Och att då följa med just ett gäng med invandrare är otroligt korkat, men det verkar inte nå fram till er tjejer, och DÄRFÖR får ni skylla er själva.

Fast varför skuldbelägga tjejerna, då rättfärdigar du ju killarnas beteende.
Citera
2008-04-20, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckmeJesus
Du lär ju sätta det i sitt smmanhang.

Hur många som gått ut med tanken att våldta gör det genom att först lura med offret på efterfest på sitt unkarlshotell? Genom att veta det får du en riskanalys på ungf hur säkert det är att följa med främlingar(speciellt ur grupper som är överrepresenterade i våldtäkter) till deras förslagna ställe.

En man som vill våldta lyckas väl knappast genom att sita hemma och glo på "på spåret".
Fast nu menar jag hur många i hela Sverige av männen som har begått en våldtäkt. Är det 1% 0,5% 5%
Citera
2008-04-20, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckmeJesus
Förvisso, men där är nog omständigheterna inte lika grova och hänsynslösa som att lura med naiva kvinnor till en sunkig etta och rätt och slätt våldta dom.
Kanske inte lika grova och hänsynslösa, men känslan för tjejen kan kanske vara värre.
Citera
2008-04-20, 18:52
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Fast varför skuldbelägga tjejerna, då rättfärdigar du ju killarnas beteende.

För att jag äcklas av svaga människor som inte förstår sitt eget bästa.
Citera
2008-04-20, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Om det normala är att "invandrare" inte våldtar OCH att de här tjejerna brukar umgås med den här typen OCH de inte brukar bli våldtagna dem, så är det helt riktigt att förmoda att de inte ämnar våldta dem.

Ursäkta för att jag svara på nån annans svar.
Men varför hakar du upp dig på just den teorin? Kan inte det lika gärna vara så att deras mattelärare var arab och att för att han var sjysst tror dom att alla araber måste vara sjyssta? Det borde väl egentligen vara mer troligt för dessa flickhjon än att dom frekventerar invandrarmäns ungkarlslyor utan att råka ut för våldtäkt.
Citera
2008-04-20, 18:54
Medlem
Citat:
För att jag äcklas av svaga människor som inte förstår sitt eget bästa.
Okej, låter inte särskilt trevligt direkt
Citera
2008-04-20, 18:54
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Okej, låter inte särskilt trevligt direkt

Det behöver inte vara trevligt, men det ger mig en fan så mycket mer realistisk bild av samhället
Citera
2008-04-20, 18:55
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:

Det är ju ingen som invänder mot statistiken. Det finns en överrepresentation av invandrare för den här brottstypen, men det är ju inte vad som diskuteras.
Frågan är ifall det är särskilt korkat att följa med invandrar hem efter krogen. I en strikt objektiv mening så kan man ju argumentera på det sättet med stöd i statistiken. Problemet är ju att en sådan analys inte kan överföras till den verkliga världen. Där spelar ett flertal andra variabler in, såsom exempelvis de här kvinnornas subjektiva erfarenheter och det mycket självklara faktumet att normalinvandraren - trots statistiken - inte alls är en våldtäktsman. Kunskapen som statistiken ger är med andra ord helt värdelös utanför forskarens dator.

Sen finns det en principiell omöjlighet i att brottsoffer får "skylla sig själva". Det får de som regel inte. Det finns undantag, men själva defintionen av brottsoffer är en person som blivit utsatt för någonting mot dennes vilja. Det är en perverterad syn på rättvisa om man menar att sådana omständigheter som ligger helt utanför brottsoffrets kontroll skall innebära att brottet förrringas.
Senast redigerad av Ignatius I 2008-04-20 kl. 18:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in