2008-04-21, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
Dessa personer satte sig inte själva i situationen. De valde inte att vara "fel man på fel plats".

Det gör ju de korkade brudarna som följer med ett sådant gäng.

Kolla fakta innan du gapar om korkade brudar. 80% av våldtäkterna mot kvinnor begås av någon de känner och sker hemma eller hos någon bekant.. Alltså så borde det rent hypotetiskt innebära en mindre risk att umgås med män de inte känner. Snacka inte skit innan du yttrar dig om vad som är idioti eller inte. Att vara på fel plats får du nog omvärdera innan du vräker ur dig flosker.

Mvh
Jimmi
Citera
2008-04-21, 23:22
Medlem
Citat:
Dessa personer satte sig inte själva i situationen. De valde inte att vara "fel man på fel plats".

Det gör ju de korkade brudarna som följer med ett sådant gäng.

Det gjorde de ju visst.
Marcus var ju tex riktigt korkad (inget sunt förnuft) som åthutade en främmande fylltratt att inte pissa i en port. Det vet vi väl alla hur det kan gå? Tror tom den främmande fylltratten med kompisar var blattar. Dvs mycket osmart beteende av Marcus, man får skylla sig själv om man är så korkad. Eller hur?
Citera
2008-04-21, 23:22
Medlem
Dancerboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ascendenten
Nu får du faktiskt ta och förklara dig!

En brud som blir våldtagen är korkad som har försatt sig i den situationen. Men en kille som blir ihjälsparkad är inte korkad för att han försatt sig i den situationen. Alla vet ju att killar riskerar att råka ut för våld i ännu större omfattning än tjejer!

killar som försätter sig i en sådan situation är lika korkade som tjejer som gör det... men det är skillnad på att passera förbi och bli nedslagen och på att faktiskt umgås i högst tveksamma kretsar. Detsamma gäller tjejer. blir de överfallna och indragna i ett buskage och därefter våldtagna är det ju knappast deras fel, men när de följer med ett gäng invandrare till ett hotell... korkat!
Citera
2008-04-21, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dancerboy
'
Håller med dig helt och fullt.

I fallet med Riccardo (stavning?) så är jag iaf övertygad om att han inte var en ängel han heller direkt. Även om jag inte tror att det var avsikt att döda när snorungarna lekte fighters i stan så tror jag att han var mycket väl medveten om rikserna, och alltså till viss del har sig själv att skylla.

Umgås man inte i sådana kretsar så är risken minimal, jämfört med om man ständeigt tar risker och umgås med halv- och helkriminella.

Brudarna går dessutom ett steg längre än andra våldsoffer, och bjuder i princip ut sig till gäng när det säger att de följer med till ett hotellrum efter en fest..

Jag tycker nog det är exakt samma brist på självbevarelsedrift som gör att man bjäbbar med berusade kickers på stan, som gör att man följer med killgäng till hotellrum på "efterfest".
Citera
2008-04-21, 23:25
Medlem
Dancerboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmi hoffa
Kolla fakta innan du gapar om korkade brudar. 80% av våldtäkterna mot kvinnor begås av någon de känner och sker hemma eller hos någon bekant.. Alltså så borde det rent hypotetiskt innebära en mindre risk att umgås med män de inte känner. Snacka inte skit innan du yttrar dig om vad som är idioti eller inte. Att vara på fel plats får du nog omvärdera innan du vräker ur dig flosker.

Mvh
Jimmi

tänk på jimmi, att de 20 % som är män de inte känner brukar ofta vara en speciell typ av män i en speciell typ av situationer.
läs inledningen till tråden så förstår du vad jag menar

därför är det korkat som tjej att följa med den typen av människor på den typen av arrangemang och tro att det är helt säkert att inget skall hända
Citera
2008-04-21, 23:26
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmi hoffa

Mvh
Jimmi
gruppvåldtäkter görs av blattar o inget annat. Du tycker det är sunt att följa med ett gäng negrer mitt i natten till en flyktingförläggning?
De får väl vara glada att de kom undan med våldtäkt och inte offrades till Moloku.
Citera
Medlem
Citat:
killar som försätter sig i en sådan situation är lika korkade som tjejer som gör det... men det är skillnad på att passera förbi och bli nedslagen och på att faktiskt umgås i högst tveksamma kretsar. Detsamma gäller tjejer. blir de överfallna och indragna i ett buskage och därefter våldtagna är det ju knappast deras fel, men när de följer med ett gäng invandrare till ett hotell... korkat!

Alltså: blir en tjej överfallen och indragen i ett buskage är hon lika skyldig till sitt eget öde som en förbipasserande kille som bli nedslagen av dårar.
Och en tjej som följer med killgäng på "efterfest" är lika skyldig till sin egen våldtätk som en kille är skyldig till sin egen död om han opponerar sig när berusade kickers pissar i portuppgångar.
Citera
Medlem
Dancerboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantasmatic
Jag tycker nog det är exakt samma brist på självbevarelsedrift som gör att man bjäbbar med berusade kickers på stan, som gör att man följer med killgäng till hotellrum på "efterfest".
ja iofs. det har du rätt i. lika korkat mao.

då är du alltså också med på vår sida när det gäller att överbevisa vissa feminister som saknar det sunda förnuftet
Citera
2008-04-21, 23:29
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Alltså: blir en tjej överfallen och indragen i ett buskage är hon lika skyldig till sitt eget öde som en förbipasserande kille som bli nedslagen av dårar.
Och en tjej som följer med killgäng på "efterfest" är lika skyldig till sin egen våldtätk som en kille är skyldig till sin egen död om han opponerar sig när berusade kickers pissar i portuppgångar.
Du kan ju jämföra det med om jag skulle rida in i Rosengård på en rondellhund utformad som en viss profet.
Om jag gör det och blir ordentligt slagen så får jag väl skylla mig själv?
Citera
2008-04-21, 23:30
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Kocken med kompisar var på hemväg efter en blöt utekväll när han såg en kille stå och pissa i en portuppgång, påpekade det onödiga i detta, och blev ihjälsparkad av portpissaren och hans kompis.
Fotbollstränaren satt på en lokal krog i Solna och hävde öl, och spatserade sedan hemåt ensam i natten. Han hittades komatös i en blodpöl på en fotbollsplan.

Kocken är ett tragiskt fall. Nej han förtjänade det inte och om han handlade oansvarigt kan jag inte riktigt avgöra, själv vet jag ju vad jag hade gjort
Citera
2008-04-21, 23:35
Medlem
Citat:
ja iofs. det har du rätt i. lika korkat mao.

då är du alltså också med på vår sida när det gäller att överbevisa vissa feminister som saknar det sunda förnuftet

Så länge det inte bara är tjejer som ska skylla sig själva när de har kass självbevarelsedrift så respekterar jag den inställningen.

Själv skulle jag vara betydligt mer restriktiv med att säga "skylla sig själv". Vare sig det är ihjälsparkade kockar eller våldtagna brudar som haft kass självbevarelsedrift. Det finns tydligen gott om naiva killar och tjejer som tror att de kan bete sig som om världen vore vackrare än den egentligen är.
Jag blir enbart förbannad på förövarna när de naiva råkar illa ut.
Citera
2008-04-21, 23:37
Medlem
Citat:
Du kan ju jämföra det med om jag skulle rida in i Rosengård på en rondellhund utformad som en viss profet.
Om jag gör det och blir ordentligt slagen så får jag väl skylla mig själv?

Nej det är de boende i Rosengård som ska ge fan i att misshandla dig för att du har en ful hund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in