2008-04-10, 23:24
Medlem
isons_tänders avatar
men seriöst. ja har inte läst hela tråden. men är man 2 tjejer och följer me 4 blattar till ett HOTELLRUM, vad förväntar dom sig? hur jävla dum får man vara, hur tillbringar dom sina dagar? läser dom inte tidningen? det är ju minst 1 våldtäckt om dagen..
Citera
2008-04-10, 23:48
Medlem
ellervads avatar
vem har sagt....

Citat:
Ursprungligen postat av Rauma
Bitterfeministen har talat..

Följer jag med en kvinna hem efter krogen skulle jag inte riskera ett jack shit. Och jag skulle inte göra det eftersom krogen är ett kasst ställe att ragga rejäla tjejer på..

..att du inte kan bli våldtagen av ett gäng killar du följer med på efterfest?
Citera
2008-04-11, 00:00
Medlem
ellervads avatar
nu vet jag att jag är petig....

...och det är utanför ämnets innehåll. Men om vi nu ska diskutera ämnet våldtäkt kan vi inte alla komma överens om att det stavas våldtäkt och inte VÅLDTÄCKT?
Citera
2008-04-11, 00:06
Medlem
Evil_Santas avatar
Är invandrare eller svarta människor överrepresenterade i brottsstatistiken? Vill gärna ha en källa på det.
Citera
2008-04-11, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
Är invandrare eller svarta människor överrepresenterade i brottsstatistiken? Vill gärna ha en källa på det.
Men snälla rara. Du har varit med på FB sen 2003 och är inte medveten om det fakta du precis ifrågasatte

Läs här så kommer du förhoppningsvis framför flötet istället för förankrad bakom:

Det andra är att invandrade personer är klart överrepresenterade i brottsstatistiken. Invandrarnas generella överrepresentation när det gäller registrerad brottslighet ligger på lite över hundra procent. Denna överrepresentation gäller praktiskt taget alla typer av brott, men den växer avsevärt, till 300 eller 400 procent, när det gäller grövre brott, exempelvis mord, dråp, misshandel mot obekanta och våldtäkt.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=501206&previousRenderType=2

Finns andra källor också...
Citera
2008-04-11, 02:58
Medlem
Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medlemslista
Stämmer detta verkligen? De flesta araber/nordafrikaner i Sverige har ju svenskt medborgarskap. Menar du att jag kan se att exempelvis 500 av de dömda sexualbrottslingarna är svenska medborgare med irakiskt ursprung? Jag betvivlar detta starkt, men det skulle vara välkommet om det var sant
Som sagt är det ordnat efter nationalitet. Om man (bara) har svenskt medborgarskap så är ens nationalitet... svensk
Citera
2008-04-11, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konsensus
Men snälla rara. Du har varit med på FB sen 2003 och är inte medveten om det fakta du precis ifrågasatte

Läs här så kommer du förhoppningsvis framför flötet istället för förankrad bakom:

Det andra är att invandrade personer är klart överrepresenterade i brottsstatistiken. Invandrarnas generella överrepresentation när det gäller registrerad brottslighet ligger på lite över hundra procent. Denna överrepresentation gäller praktiskt taget alla typer av brott, men den växer avsevärt, till 300 eller 400 procent, när det gäller grövre brott, exempelvis mord, dråp, misshandel mot obekanta och våldtäkt.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=501206&previousRenderType=2

Finns andra källor också...

Intressant att notera är att svenska medier har kämpat hårt med att dölja invandrarnas brottslighet i flera sekel.
Citera
2008-04-11, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Min hyllningstråd till svenska män har ingenting att göra med vare sig namn eller hudfärg. Det har att göra med mindset och attityd, värderingar och förhållningssätt. Min hyllning till svenska män inkluderar inte dig.

Då har du äntligen fått det sagt. Den tråden hade inget med svenska män att göra - det var på tiden att du fick det sagt. Trots att svenska män sägs vara mest "jämställda" så bryr du dig inte. Svaret på vad mer vill kvinnor vill ha av svenska män är alltså: deras huvud på ett fat och fler somalier till landet.
Citera
2008-04-11, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grue
Ärligt talat, vad är det för fel på tjejer som gör sånt här?

http://sydsvenskan.se/malmo/article314333.ece

Vill dom bli våldtagna undermedvetet eller?

Stället har f ö haft många asylsökande:

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33782&a=1007098&from=rss

Med 99,9999999999999999999 % sannolikhet var det "en viss" typ av män som har en särskild benägenhet att våldta. Att kvinnorna blev våldtagna kan således inte sägas vara nån överraskning öht.

Varför aktar sig inte tjejer mer för b*****r?

Tja vad är problemet? Antingen fick de precis det de ville ha eller så lärde de sig att inte fläka upp sig för vem som helst, hur som helst?
Citera
2008-04-11, 13:34
Medlem
StarLits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
En förutsättning för någon sorts konstruktiv diskussion är att man är tydlig med sina definitioner.

Kan väl för fan inte bli tydligare?
Du vill ju inte förstå hur många gånger du än får saker förklarat för dig. Vad är det för fel på dig?
Du blir överbevisad hela tiden men ändå fortsätter du tjabba ditt skitsnack, lägg ner nu för h**v*te!

Sorry för Offt men den här användare bara stör diskussionen och tillför inget vettigt.
Citera
2008-04-11, 13:46
Medlem
Nu är jag väldigt försiktig av mig själv, för mkt åt det hållet istället kanske.
Egentligen är det ju inte vettigt att man ska bli kallad korkad för att man följer med någon hem och sedan blir våldtagen. Någonstans handlar det ju ändå om otur att det är fel person som är sjuk. Normala människor agerar inte så. Fel att kalla tjejen korkad.
Citera
2008-04-11, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av millamin
Nu är jag väldigt försiktig av mig själv, för mkt åt det hållet istället kanske.
Egentligen är det ju inte vettigt att man ska bli kallad korkad för att man följer med någon hem och sedan blir våldtagen. Någonstans handlar det ju ändå om otur att det är fel person som är sjuk. Normala människor agerar inte så. Fel att kalla tjejen korkad.

Om man inte skaffar sig kunskaper om de människor som finns omkring en och i synnerhet lär sig hur deras beteenden och deras motiv till dessa fungerar så är man rätt korkad ja. Sannolikheten att du skall bli våldtagen av en etnisk svensk är ruggigt liten jämfört med sannolikheten att du skall bli våldtagen av en svenskhatande invandrare. Problemet är att du inte läst statistiken eller öppnat ögonen utan tror att alla män är precis likadana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in