2008-04-20, 17:53
Medlem
bullybrugds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Nej, jag jämförde inte alls. Jag konstaterade att det historiskt sett i Sverige har gått till så att man fördömer kvinnan som blir våldtagen. .

Hur menar du historiskt? Jag är 29 år, har bott i en mellanstor kommun i hela mitt liv och jag har aldrig under min uppväxt hört talas om människor med en syn på våldtagna kvinnor som horor/slampor/skökor you name it, med undantag för vissa element från mellersta östern och Afrika. Hur var det när du växte upp? Du är gissningsvis runt de fyrtio så jag antar att du upplevde 70-80-talet på ett annat sätt än mig. Märkte du nånsin av den attityden då?

Eller menar du att denna syn tog en paus på exempelvis 60-talet och först nu kommit tillbaka?
Citera
2008-04-20, 17:54
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Nej, och bara för att Kalle, Olle och Lasse inte våldtar mig, så innebär inte det att inte Pelle kommer att göra det.

Jag tänker rationellt även i krissituationer, om det var det du var ute efter.

Fast nu rörde det ju sig om Muhammed, Ashmed, Muhammed och Abrahim
Citera
2008-04-20, 17:56
Medlem
bullybrugds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Det är lönlöst, skullis, tro mig, vi har försökt. Det är som att stånga skallen in en tegelvägg.
Citera
2008-04-20, 17:58
Medlem
Japhys avatar
Så vad kommer ni fram till? Är det lika rationellt att följa med fyra araber på efterfest som det är att följa med fyra svenskar på efterfest, eller tar kvinnan en större risk när hon följer med araberna. Själv vet jag att svaret är ja - eftersom överrepresentationen är enorm när det kommer till araber och våldtäkter så borde kvinnan kalkylera med denna risk och därefter göra ett rationellt val - att hellre gå med svenskarna och ha kul, än att gå med araberna och bli våldtagen. Men vill man hellre offra sin kroppsliga integritet framför att vara "rasistisk", ja då måste man väl få göra detta val. Synd är det och många är flickorna som gått på canadian_xx dunkla tankar. Det är tragiskt och man får hoppas på att canadian_xx inte har något stort inflytande på unga kvinnor.

Men vad tycker du om att lära sina döttrar passa sig för främande män? Är det att dra alla män över en kam? Är det att "anpassa sig efter våldtäktsmännen" eller är det sunt förnuft?
Citera
2008-04-20, 17:58
Medlem
Citat:
Nej, det vet jag inte. Däremot så begrep jag Ignatius fullkomligt logiska resonemang.

Vi är för övrigt meningsmotståndare i flera frågor, vill jag minnas.

Haha så vi ska anta att dessa kvinnor följt med blattar på efterfest förut utan att dom blivit våldtagna? Jo vad gör man på blattars efterfester i deras sunkiga ettor annat än blir våldtagna? Käkar kakor och lyssnar på magnus uggla plator kanske.
Citera
2008-04-20, 18:01
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullybrugd
Det är lönlöst, skullis, tro mig, vi har försökt. Det är som att stånga skallen in en tegelvägg.

Det är sorgligt, synd att tjejer är så godtrogna, man vill ju helst inte röra i dom med tång efter ett gäng svarta varit där
Citera
2008-04-20, 18:03
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckmeJesus
Haha så vi ska anta att dessa kvinnor följt med blattar på efterfest förut utan att dom blivit våldtagna? Jo vad gör man på blattars efterfester i deras sunkiga ettor annat än blir våldtagna? Käkar kakor och lyssnar på magnus uggla plator kanske.

Om vi utgår från att kvinnorna är normalbegåvade - i den mening att de är lika dumma eller smarta som de flesta av oss - så är det även rimligt att anta att kvinnorna gjorde ett medvetet val när de följde med männen. Vi kan vidare utgå från att ett sådant val inte sker utan någon form av incitament. Det är därvid betydligt rimligare att utgå från att ett sådant incitament skapats av tidigare erfarenheter och en allmän inställning till den här sortens män, än att det var någon form av aningslöst experiment.

I övrigt blir man ju mest trött på ert ständiga blattesvammel. Jag ser inte riktigt vad det tillför diskussionen?
Citera
2008-04-20, 18:04
Medlem
Hur resonerar ni om man följer med fyra svenska män hem då?
Får man skylla sig själv om man blir våldtagen?
Citera
2008-04-20, 18:06
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av millamin
Hur resonerar ni om man följer med fyra svenska män hem då?
Får man skylla sig själv om man blir våldtagen?

Svenska män ligger riktigt lågt i våldtäktsstatistik, så nej. Man får inte skylla sig själv om man följer med dom hem, däremot så kanske man ska vara lite försiktig som tjej om man inte känner någon av dom, kanske inse att dessa killar vill med största säkerhet knulla mig, vill jag det?
Citera
2008-04-20, 18:06
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullybrugd
Hur menar du historiskt? Jag är 29 år, har bott i en mellanstor kommun i hela mitt liv och jag har aldrig under min uppväxt hört talas om människor med en syn på våldtagna kvinnor som horor/slampor/skökor you name it, med undantag för vissa element från mellersta östern och Afrika. Hur var det när du växte upp? Du är gissningsvis runt de fyrtio så jag antar att du upplevde 70-80-talet på ett annat sätt än mig. Märkte du nånsin av den attityden då?

Eller menar du att denna syn tog en paus på exempelvis 60-talet och först nu kommit tillbaka?

Jag menar historiskt i perspektivet hur det såg ut också innan "invandringen". Det var därför jag hänvisade till Berglund, 2007.
Citera
2008-04-20, 18:07
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead

Point being?
Citera
2008-04-20, 18:08
Medlem
bullybrugds avatar
Citat:
Jag menar historiskt i perspektivet hur det såg ut också innan "invandringen". Det var därför jag hänvisade till Berglund, 2007.
Jo, men hur var det när du växte upp? Du måste väl ha en egen erfarenhet av mentaliteten i din egna omvärld på exempelvis 80-talet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in