2008-04-13, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan_
Och vad menar du med det? "Kämpa mer"? Ska vi bli "farligare" och mer "alfa hane-aktiga" genom att våldta mer och starta bråk så någon gör något?

Förstår inte logiken med det hela att respektera kvinnor ibland.

Eh våldta nej, men inte tveka det minsta att bruka våld emot konkurrenterna om man säger så. Står det ett gäng gapphalsiga guldkedjeturkar nästa gång ni är ute i det sociala och beteer sig hotfullt emot er och ni vet att iaf några lättpåverkade andrahandsorteringar kan tänka sig att följa med dem på "efterfest" har det enligt mina erfarenheter inte räck med att försiktigt klappa dom på axeln och be dem hämta sina jackor och lämna lokalen precis.

Genom att göra det räddar ni säkert någon stackars tjej som int har det bästa omdömet.
Citera
2008-04-13, 00:04
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Jodå ni följer mer än gärna med den spännande/utåtriktade killen hem. Det har jag sett med egna ögon när man varit ute. Noggrant övervägande jovisst. Du kanske är det stora undantaget när det gäller detta i såna fall är det bra.

Och jag har sett med egna ögon att det finns somalier som är ursnälla, liksom att jag med egna ögon sett att det finns homosar som är jäkligt störiga, eller danskar som är förbaskat oförskämda.
Jag gissar att det är din uppfattning att de är "spännande/utåtriktade". Jag kan köpa att utåtriktade scorar mer för att man lägger märke till dem, men det där med "spännande" känner jag inte en enda tjej som tycker är intressant. Snarare uppfattas en sådan som ett osäkert kort. Men det beror kanske på att vi definierar "spännande" olika?
Hur definierar du det?
Citera
2008-04-13, 00:07
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Du förstår nog lite vad han menar. Många svenska tjejer säger att de älskar mörka och "exotiska" killar och att blondhet är mesigt osv. Men de får ju smaka på sin egen medicin sen när de följer med ett gäng "brytande" killar till ett motell på "efterfest".

Det där låter som något du har läst i Starlet eller nåt sånt (visst fanns det en tidning som hette så?). Det faktum att de absolut flesta svenska tjejer fortfarande får ihop det med "vanliga" svenska killar bör ge dig en indikation på att det inte stämmer.

Att du jämför våldtäkt med att bli nobbad är magstarkt. Det vänder sig rent av i magen när du gör det.
Citera
2008-04-13, 00:09
Bannlyst
Jag tycker tjejer själva skall få bestämma över sina kroppar!!!
Vi borde förbjuda alla former av våldtäkt!!!
Citera
2008-04-13, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Det där låter som något du har läst i Starlet eller nåt sånt (visst fanns det en tidning som hette så?). Det faktum att de absolut flesta svenska tjejer fortfarande får ihop det med "vanliga" svenska killar bör ge dig en indikation på att det inte stämmer.

Att du jämför våldtäkt med att bli nobbad är magstarkt. Det vänder sig rent av i magen när du gör det.

Nu kan du visserligen ha rätt. Jag bor i Mellansverige, och de flesta tjejer (och killar) aktar sig för "turkgäng" här. Dock så kan ju inte situationen se likadan ut i Skåne?

Citat:
Eh våldta nej, men inte tveka det minsta att bruka våld emot konkurrenterna om man säger så. Står det ett gäng gapphalsiga guldkedjeturkar nästa gång ni är ute i det sociala och beteer sig hotfullt emot er och ni vet att iaf några lättpåverkade andrahandsorteringar kan tänka sig att följa med dem på "efterfest" har det enligt mina erfarenheter inte räck med att försiktigt klappa dom på axeln och be dem hämta sina jackor och lämna lokalen precis.

Genom att göra det räddar ni säkert någon stackars tjej som int har det bästa omdömet.

Jo, men att som ensam person stå emot ett gäng på 10+ "guldkedjeturkar" är inte alltid det säkraste kortet, särskilt inte med tanke på att de har "kusiner" som "reserver" också.
Citera
2008-04-13, 00:12
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KantStolt
Jag tycker tjejer själva skall få bestämma över sina kroppar!!!
Vi borde förbjuda alla former av våldtäkt!!!

Men ditt stolpskott det är redan förbjudet!
Citera
2008-04-13, 00:12
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Tja, jag anser att man ska akta sig för "turkgäng" p.g.a andra anledningar också, men säger jag anledningen riskerar jag att få inlägget borttaget och en varning för hets mot folkgrupp.

Jag är dock inte "fullblodad rasist", då jag umgås med integrerade/adopterade invandrare. Men jag anser att man ska akta sig för muslimer, då de har en mycket kassare kvinnosyn än västerlänningar.

Alright. Då utgår jag ifrån att du inte kommer att ägna dig åt att hitta en massa förmildrande omständigheter för våldtäktsmän som inte är "turkar". Inte för att jag begriper varför du, om du känner som du känner för "turkar", ger dem något slags frikort att våldta.
Citera
2008-04-13, 00:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Men ditt stolpskott det är redan förbjudet!

Snacka om PK!! Först lagen om "hets mot folkgrupp", nu detta...!!
Citera
2008-04-13, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Alright. Då utgår jag ifrån att du inte kommer att ägna dig åt att hitta en massa förmildrande omständigheter för våldtäktsmän som inte är "turkar". Inte för att jag begriper varför du, om du känner som du känner för "turkar", ger dem något slags frikort att våldta.

Det är ju lite skillnad på adopterade Jonas som växt upp av svenska föräldrar med en västerländsk kvinnosyn, och Ahmed som växt upp av Muhammed och Muhammedina med en muslimsk kvinnosyn.

Och antalet våldtäkter här där jag bor är betydligt mindre än vad de är i Landskrona t.ex, märkligt.
Citera
2008-04-13, 00:17
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckmeJesus
Skulle det där vara meningen att rudimensera att det likväl är på tok för många svartskallar i fängelserna oavsett procenthalt?

Nej, meningen var att försäkra mig om att du begriper att om 27% av fängelsekunderna är "invandrare", så innebär det att det är 27% av fängelsekunderna - inte av "invandarna".

Citat:
300 till 4000 är en explosiv ökning. Det är så långt ifrån en "normal" ökning som det bara går att finna med tanke på att sveriges befolkning inte växt 5-6 gånger på 20-30 år. En viss del står säkerligen den ökade anmälningsbenägenheten för, men det är likväl en ökning åt helvete för stor i jämförelse med tidsperioden och befolkningsmängden.

En explosiv ökning på 40 år..?
Jag gav fler exempel på vad som kan bidra till ökningen än anmälningsbenägenheten.

Citat:
Nej det är ingen garant för att du inte blir våldtagen, du kän säerkt även bli det om så så låser indig för resten utav livet. Men vill du inte bli anfallen utav lejon är det jävligt bra att inte gå in i buren till att börja med.

Och hur exakt ska jag veta vilka som är lejon och vad som är buren?
Citera
2008-04-13, 00:24
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Svenska tjejer har väl i regel rykte om att vara slampiga. Det är de tyvärr kända för i omvärlden (särskilt semesterorter, Turkiet, Grekland osv), och jag antar att detta är en del av varför invandrare är överrepresenterade i gruppvåldtäkter.

Det där ryktet är ganska genomskinligt. Lever man ett tag i andra länder så upptäcker man ganska snart att "inhemska" sexzar runt betydligt mer än svenska tjejer. Jag har (som bekant?) bott i Kanada och även där har svenska tjejer det ryktet. Skrapar man på ytan dock, så upptäcker man att kanadensiska tjejer är jäkligt sexuellt tillgängliga. Skillnaden är snarare att svenska tjejer är öppna med att de har sex och att de faktiskt har det för egen njutning, och inte för att vara "schysst". Sedan kan jag inte låta bli fundera över hur ryktet skulle se ut om de räknade oralsex som sex. Vet inte hur många gånger jag har fått höra att det inte är sex att suga av någon. Jag hoppas och tror att det inte riktigt är hur svenska tjejer resonerar.
Citera
2008-04-13, 00:25
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Error 404
Jag hoppas de gör det, men ändå läser man om kvinnor som följt med både hit och dit eller hoppat in i någon bil och då undrar man vad det är för fel på dem.

De har utgått ifrån att män är människor med normal fattningsförmåga. Jag ser faktiskt inte något rimligt alternativ till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in