2008-05-18, 19:35
Bannlyst
Kvinnorna gör följande:

1) Sätter sig i en riskfylld situation trots att detta enkelt kunde undvikas. (kvinnorna agerar irrationellt)

2) Möjliggör brott som leder till lidande trots att det enkelt kunde undvikas. (moraliskt felaktigt)

Kvinnorna är alltså både irrationella och omoraliska i sitt beteende.
Citera
2008-05-18, 19:40
Medlem
Dancerboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Mjo, jag har förstått att du anser att kvinnors livsutrymme ska begränsas på bekostnad av våldtäktsmännens. Jag har ett lite annat perspektiv på den saken. Nämligen att det är våldtäktsmännens livsutrymme som ska begränsas.

Du har helt rätt. Men så ser världen tyvärr inte ut idag. Det är ju självklart målet. Problemet är att jag vill försöka skydda kvinnorna fram tills den dag vi lever i en sådan utopi, genom att lära dem tänka själva och använda sitt sunda förnuft. Du vill att de skall frånsäga sig allt ansvar, och bara kasta sig ut mot farorna. Snacka om naivt. Det tråkiga är att du säkert påverkar någon stackars tjej därute som faktiskt tror att det är genom att trotsa farorna man överlever. Jag kan se henne framför mig, liggandes där på golvet framför fyra invandrarkillar och säga "Du får gärna klamra dig fast vid den mediala bilden att det står våldtäktsmän i varje hörn. Själv anser jag som sagt att det normala inte är att män våldtar och betraktar män som intelligenta varelser med normal mänsklig fattningförmåga"

Fan alltså. Nu svarar jag på dina argument igen, fast jag lovade mig själv att inte fastna på kroken.

Jag avslutar med att säga såhär:
- Jag är helt emot våldtäkt, sympatiserar ej med våldtäktsmän på något sätt.
- Våldtäktsmän är svin.
- Kvinnor som blir våldtagna på grund av deras egen dumhet är korkade.
- Tjocka kvinnor har slapp pussy.
Citera
2008-05-18, 19:47
Bannlyst
Citat:
Jag vet inte vad integrative complexity heter på svenska.
Märkligt, med tanke på att du är mer intelligent än 99% av världens befolkning och helt enkelt besitter en högre insikt om saker, en nivå av insikt ingen annan någonsin uppnått.

Fan vad skönt det måste vara att veta att man är en som kan frälsa jorden med sin obegränsade insikt om hur saker och ting fungerar. Nu har det ju såklart funnits fler människor som dig, men alla slutade nog i en cell någonstans, eftersom deras världsuppfattning var så snedvriden att de ansåg sig stå över allt och alla.

Att din intelligensnivå skulle stå över en normal 14-åring är nog dessutom något de flesta i tråden anser vara felaktigt. Ingenstans ger du bevis på någon form av högre insikt eller mer intelligens än genomsnittstjej i högstadiet som råkat läsa lite för många Liza Marklund böcker.

Men nu är det ju så, att i den stora vida världen (du vet utanför dina propagandaböcker) fungerar det inte så som du tror att det fungerar. Ingen i tråden anser liksom att kvinnors rätt att röra sig ska tas bort till förmån för våldtäktsmäns rätt att våldta. Men detta påstår du som om det vore en sanning man endast kan få av din ytterst makalösa insikt om komplexa problem.

-----------------

Scenario: Ett gäng mördare härjar runt i en stad. De attackerar endast människor med gula jackor.

Konsekvens: Folk uppmanas att inte ha gula jackor på sig.

Effekt: Molson Canadian anser att det inskränker hennes rättighet att ha gul jacka på sig.

Moteffekt: Folk säger ja det är väl klart dina rättigheter inskränks, men det förändrar ju inte det faktum att du löper stor risk att bli mördad om du har gul jacka på dig?

Sluteffekt: Molson Canadian anser att alla som tycker det är dumt att ha gul jacka på sig är på mördarnas sida. Dessutom råder det någon slags konspiration mot folk med gula jackor. Inte nog med det, alla som uppmanar folk att inte ha gula jackor på sig är mördare själva, och ingen når upp till Molson Canadians extremt höga perception och intellekt.

-----------------

Fattar du liksom inte ens själv hur dum du framstår i "debatten"? Någon med högre intelligens än 99% av befolkningen borde fatta detta.
Citera
2008-05-18, 19:49
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dancerboy
Du har helt rätt. Men så ser världen tyvärr inte ut idag. Det är ju självklart målet. Problemet är att jag vill försöka skydda kvinnorna fram tills den dag vi lever i en sådan utopi, genom att lära dem tänka själva och använda sitt sunda förnuft. Du vill att de skall frånsäga sig allt ansvar, och bara kasta sig ut mot farorna. Snacka om naivt. Det tråkiga är att du säkert påverkar någon stackars tjej därute som faktiskt tror att det är genom att trotsa farorna man överlever. Jag kan se henne framför mig, liggandes där på golvet framför fyra invandrarkillar och säga "Du får gärna klamra dig fast vid den mediala bilden att det står våldtäktsmän i varje hörn. Själv anser jag som sagt att det normala inte är att män våldtar och betraktar män som intelligenta varelser med normal mänsklig fattningförmåga"

Fan alltså. Nu svarar jag på dina argument igen, fast jag lovade mig själv att inte fastna på kroken.

Jag avslutar med att säga såhär:
- Jag är helt emot våldtäkt, sympatiserar ej med våldtäktsmän på något sätt.
- Våldtäktsmän är svin.
- Kvinnor som blir våldtagna på grund av deras egen dumhet är korkade.
- Tjocka kvinnor har slapp pussy.

Du når inte målet om du insisterar på att anta våldtäktsmännens perspektiv. Du spelar dem rätt i händerna. Om du istället för att ägna din energi åt att leta "fel" på våldtäktsoffren, ägnade den energin åt att ta alla möjliga tillfällen i akt att underminera möjligheten att någon använder din argumentation som intäkt för våldtäkt, så skulle du kunna göra lite nytta. Du vet ju faktiskt inte om någon du träffar faktiskt anammar ditt perspektiv och tycker att man får skylla sig själv om man följer med på efterfest, så då kan jag lika gärna skita i om hon samtycker eller inte.

Det sunda förnuftet gör gällande att det normala inte är att män våldtar.

Kvinnor blir inte våldtagna pga "deras egen dumhet". Kvinnor blir våldtagna för att våldtäktsmän anser sig ha rätten att kränka deras sexuella integritet. I ditt oförstånd, ger du dem den rätten.
Citera
2008-05-18, 19:53
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ★★★
Märkligt, med tanke på att du är mer intelligent än 99% av världens befolkning och helt enkelt besitter en högre insikt om saker, en nivå av insikt ingen annan någonsin uppnått.

Fan vad skönt det måste vara att veta att man är en som kan frälsa jorden med sin obegränsade insikt om hur saker och ting fungerar. Nu har det ju såklart funnits fler människor som dig, men alla slutade nog i en cell någonstans, eftersom deras världsuppfattning var så snedvriden att de ansåg sig stå över allt och alla.

Att din intelligensnivå skulle stå över en normal 14-åring är nog dessutom något de flesta i tråden anser vara felaktigt. Ingenstans ger du bevis på någon form av högre insikt eller mer intelligens än genomsnittstjej i högstadiet som råkat läsa lite för många Liza Marklund böcker.

Men nu är det ju så, att i den stora vida världen (du vet utanför dina propagandaböcker) fungerar det inte så som du tror att det fungerar. Ingen i tråden anser liksom att kvinnors rätt att röra sig ska tas bort till förmån för våldtäktsmäns rätt att våldta. Men detta påstår du som om det vore en sanning man endast kan få av din ytterst makalösa insikt om komplexa problem.

-----------------

Scenario: Ett gäng mördare härjar runt i en stad. De attackerar endast människor med gula jackor.

Konsekvens: Folk uppmanas att inte ha gula jackor på sig.

Effekt: Molson Canadian anser att det inskränker hennes rättighet att ha gul jacka på sig.

Moteffekt: Folk säger ja det är väl klart dina rättigheter inskränks, men det förändrar ju inte det faktum att du löper stor risk att bli mördad om du har gul jacka på dig?

Sluteffekt: Molson Canadian anser att alla som tycker det är dumt att ha gul jacka på sig är på mördarnas sida. Dessutom råder det någon slags konspiration mot folk med gula jackor. Inte nog med det, alla som uppmanar folk att inte ha gula jackor på sig är mördare själva, och ingen når upp till Molson Canadians extremt höga perception och intellekt.

-----------------

Fattar du liksom inte ens själv hur dum du framstår i "debatten"? Någon med högre intelligens än 99% av befolkningen borde fatta detta.

Aha. Du tänker att om man inte kan svenska ord, så har man inte så hög IQ?
Det vore ju ett förhållningssätt helt i linje med vad du tidigare uppvisat.

Nu förhåller det sig så att det inte är jag som börjat att dividera om mitt intellekt. Om du inte finner mitt intellekt intressant, föreslår jag att du inte ägnar din energi åt att diskutera det.

"Great minds talk about ideas, average minds talk about events, small minds talk about people."
Citera
2008-05-18, 19:56
Bannlyst
Citat:
Aha. Du tänker att om man inte kan svenska ord, så har man inte så hög IQ?
Det vore ju ett förhållningssätt helt i linje med vad du tidigare uppvisat.

Nu förhåller det sig så att det inte är jag som börjat att dividera om mitt intellekt. Om du inte finner mitt intellekt intressant, föreslår jag att du inte ägnar din energi åt att diskutera det.

"Great minds talk about ideas, average minds talk about events, small minds talk about people."
Oväntat att du inte kunde kommentera det viktiga i inlägget.
Citera
2008-05-18, 20:00
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Oväntat att du inte kunde kommentera det viktiga i inlägget.

Jag har kommenterat det säkert hundra gånger. Jag tog för givet att det inte var nödvändigt att göra det igen.
Citera
2008-05-18, 20:06
Bannlyst
Citat:
Nämligen att det är våldtäktsmännens livsutrymme som ska begränsas.

Och hur skulle det gå till rent praktiskt?
Citera
2008-05-18, 20:10
Medlem
Dancerboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Receptbelagd

Eftersom man inte kan se vilka som är våldtäktsmän, eller vilka som kanske skulle kunna bli det är det helt omöjligt. Till och med enligt MC ! Det enda man kan göra är ju att sätta dit dem som redan har begått en våldtäkt. men då är det ju försent.

känns liksom lite lättare att samtidigt som man jobbar på att sätta dit alla våldtäktsmän, så försvårar man för dem genom att lära alla kvinnor hur man gör för att inte bli våldtagen
Citera
2008-05-18, 20:11
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Receptbelagd

På individnivå kan du rent praktiskt underminera våldtäktsmäns inställning genom att inte leta/hitta på "fel" hos våldtäktsoffer som gör att de får skylla sig själva.
På grupp- och samhällsnivå handlar det om att prägla och uppfostra ungar att respektera människors sexuella integritet - alldeles oavsett.
Citera
2008-05-18, 20:12
Bannlyst
Citat:
Jag har kommenterat det säkert hundra gånger. Jag tog för givet att det inte var nödvändigt att göra det igen.
Men uppenbarligen är det nödvändigt att upprepa allt annat.
Citera
2008-05-18, 20:13
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Men uppenbarligen är det nödvändigt att upprepa allt annat.

Du menar att män inte är djur?
Ja, det tycker jag är värt att upprepas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in