2008-04-12, 23:05
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf bittler
Har definitivt inte tagit bort något ansvar för de som våldtar. Men jag vet inte hur jag ska nå fram till dig för att du ska förstå hur jag verkligen menar. Mitt mål är dock inte att få dig att "tycka som mig" eller att trycka ner folk som har blivit våldtagna.

Jag förstår dock hur du tänker, och det bygger på att man inte kan gå runt och vara rädd hela tiden(?), vilket jag delvis kan förstå eftersom jag själv tar onödiga risker då och då.

Avslutningsvis kan jag säga att jag inte tänker fortsätta fortsätta diskutera denna fråga eftersom det känns som det står stilla (?)

Det låter bra att ditt mål inte är att trycka ned folk som blivit våldtagna. Dessvärre blir det lätt resultatet när du åtminstone gör dem medskyldiga till det brott som begås emot dem.

Nej, jag menar att man inte kan eller ska gå runt och vara rädd hela tiden. Dels för att det är onödigt - en överväldigande majoritet män våldtar inte. Dels för att mitt livsutrymme begränsas något oerhört om jag ska vidta en massa detaljerade regler för att jag inte ska bli våldtagen (vilka inte utesluter att jag likväl blir våldtagen). Om man flyttar ansvaret från våldtäktsmännen till våldtäktsoffret, så innebär det i praktiken att jag inte kan göra någonting alls. Fokus måste ligga på att de som våldtar inte ska våldta. Simple as that. Annars måste jag utgå ifrån att alla män är våldtäktsmän. Det vill jag inte, och jag tror inte att män överlag vill det heller. Hur skulle man kunna få till några som helst trevliga relationer då?
Citera
2008-04-12, 23:06
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantasmatic
Varför ska naiva/modiga småtjejer skylla sig själva mer än naiva/modiga unga killar? Anyone...?

Okej jag ska göra ett försök att försöka reda ut begreppen för dig. Jag tycker inte att flickor/kvinnor ska behöva utsättas för grova brott tvärtom jag blir naturligtvis förbannad över dessa svins beteende. Men i viss mån får faktiskt dessa skylla sig sjävla när de åker hem till fyra(!) negrers sjaskiga ungkarls motell.

Ingen sund människa hade gjort samma sak och därför är det faktiskt i viss mån deras eget fel. Om det beror på att de blivit hjärntvättade av media, promiskös livstil eler psykisk sjukdom vet jag inte. Men detta är ett precis som rubriken anger sjukligt beteende. Att jämföra detta med en gatumisshandel är jäkligt naivt och personligen tycker jag det saknar relevans eftersom ingen har gett förövarna rätt.

Man kan ochså diskutera varför inget händer varför blir inte folk förbannade och gör något? Jag vet liknande fall i utlandet där dessa hade blivit lynchade.
Citera
2008-04-12, 23:07
Medlem
Error 404s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Problemets kärna är att det finns våldtäktsmän.

Och att de flesta av dem är sk kulturberikare och att svenska kvinnor/tjejer borde förstå detta och anpassa sig därefter
Citera
2008-04-12, 23:08
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Det låter bra att ditt mål inte är att trycka ned folk som blivit våldtagna. Dessvärre blir det lätt resultatet när du åtminstone gör dem medskyldiga till det brott som begås emot dem.

Nej, jag menar att man inte kan eller ska gå runt och vara rädd hela tiden. Dels för att det är onödigt - en överväldigande majoritet män våldtar inte. Dels för att mitt livsutrymme begränsas något oerhört om jag ska vidta en massa detaljerade regler för att jag inte ska bli våldtagen (vilka inte utesluter att jag likväl blir våldtagen). Om man flyttar ansvaret från våldtäktsmännen till våldtäktsoffret, så innebär det i praktiken att jag inte kan göra någonting alls. Fokus måste ligga på att de som våldtar inte ska våldta. Simple as that. Annars måste jag utgå ifrån att alla män är våldtäktsmän. Det vill jag inte, och jag tror inte att män överlag vill det heller. Hur skulle man kunna få till några som helst trevliga relationer då?

Fair enough, over and out!
Citera
2008-04-12, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Error 404
Och att de flesta av dem är sk kulturberikare och att svenska kvinnor/tjejer borde förstå detta och anpassa sig därefter

Av alla våldtäktsmän i sverige är knappast "de flesta" kulturberikare/blattar
Däremot är de överrepresenterade (dvs, det är för många av dem i förhållande till att de bara utgör en liten del av befolkningen)

Det är ju inte så att problemet med porrskadade 80-talister begår våldtäkter inte skulle finnas om inte invandrare fanns
Citera
2008-04-12, 23:09
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan_
Är man född av föräldrar som inte är födda i landet är man en andra generationens invandrare, så då räknas man visst till begreppet "invandrare".

Jag antar att du inte har jobbat med BRÅ då, för där "erkänner" de att invandrare är överrepresenterade. http://www.bra.se/extra/pod/?action=pod_show&id=85&module_instance=15

Om nu invandrare inte är överrepresenterade inom våldtäkter, hur kommer det sig då att det sker så lite våldtäkter i norra Sverige jämfört med södra Sverige?

Jag håller inte med om den definitionen, men det är bra att du förtydligar din definition.

Nej, jag jobbar i verkligheten, inte på BRÅ.

Om "invandrare" är överrepresenterade inom våldtäkter betyder det enbart att av de som våldtar är det fler "invandrare". Det är fortfarande så att en försvinnande liten del av "invandrare" våldtar.
Citera
2008-04-12, 23:10
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Error 404

Anpassa sig hur?
Stänga sig inne?
Sluta leva?
Citera
2008-04-12, 23:13
Bannlyst
Citat:
Jag håller inte med om den definitionen, men det är bra att du förtydligar din definition.

Nej, jag jobbar i verkligheten, inte på BRÅ.

Om "invandrare" är överrepresenterade inom våldtäkter betyder det enbart att av de som våldtar är det fler "invandrare". Det är fortfarande så att en försvinnande liten del av "invandrare" våldtar.

Av de som sitter i fängelse är 27% (någon påstod 43%, men BRÅs statistik är 27%) utländska medborgare. Sedan finns det ju de invandrare som är svenska medborgare redan, så de gör dem till överrepresenterade. Det skall ju tilläggas att antalet våldtäkter ökat från 300 till 4 000 årligen (tror jag det var?) sedan 60- eller 70-talet. Värst vad "svenskarna" börjat våldta då.

Citat:
Anpassa sig hur?
Stänga sig inne?
Sluta leva?

Inte följa med ett "turkgäng" på efterfest kanske?
Citera
2008-04-12, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Ja precis. Jag reagerar ochså starkt på denna totala avsaknad av ansvarskänsla och omdöme dessa visar prov på. Till och med när man är full har man en viss självbevarelsdrift och kan ändå fatta relativt omdömesgilla beslut.

Man har själv varit i svängen och sett prov på ofantlig dumhet när det gäller kvinnor dumhet som gränsar till ren galenskap.

Ja jag med.
Men jag förstår inte skillnaden mellan packade mäns dumhet och packade kvinnors? Det är ju galenskap att utsätta sig för sjuka risker vilket kön man än har?
Jag har haft killkompisar som varit rent livsfarliga för sig själva på fyllan, deras ofantliga dumhet gränsade också till galenskap. Mucka med fel person på fyllan, somna på feeeeeel ställe, klättra upp på feeeeel plats, köra båge på fyllan, ha sex med fel tjej, få höra att det var våldtäkt dagen därpå.
Vad är skillnaden?
Vad är skillnaden?
Citera
2008-04-12, 23:20
Medlem
Error 404s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KantStolt
Däremot är de överrepresenterade (dvs, det är för många av dem i förhållande till att de bara utgör en liten del av befolkningen)

Det är ju inte så att problemet med porrskadade 80-talister begår våldtäkter inte skulle finnas om inte invandrare fanns

Det jag inte begriper är att de kommer hit för att få det bättre än i sitt "hemland", men vissa av dem begår våldtäkter och andra snor mm. För fan, inte undra på att man blir förbannad, borde man inte vara tacksam att man kan få en andra chans och sköta sig och försöka få ut något av det. Eller är det så att man skall lägga skulden på de svenska damerna som frestade dem så att de måste våldföra sig på dem.
Citera
2008-04-12, 23:21
Medlem
Error 404s avatar
Citat:
Anpassa sig hur?
Stänga sig inne?
Sluta leva?
Nä, men kanske inte vara så förbannat godtrogna.
Citera
2008-04-12, 23:21
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KantStolt

Beror väl på att det än så länge finns fler svenskar än berikare i landet? När det gäller överfallsvåldtäkter och gruppvåldtäkter så är de i klar majoritet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in