Citat:
Ursprungligen postat av millamin
Nu vet inte jag om de var killar de känt sedan tidigare, isf är det inte helt osannolikt att man följer med på efterfest. Var det helt okända killar kan jag däremot hålla med om att de utsatte sig för en risk.
Av artikeln framkommer att de inte var bekanta med gärningsmännen sedan tidigare, de har bara hängt på, och anade inte ens oråd när resan inte alls bar av till en fest utan till ett hotell där en gärningsmännen hyr
två olika hotellrum. Ett hotell som i stort frekventeras av asylsökare. Antingen har de själva tänkt sig att ha sex men ångrat sig eller också är de bara obeskrivligt korkade.
Citat:
Men å andra sidan har jag själv när jag var yngre hängt med på efterfester. Det är inte så att det första man tänker på är att det finns risk att bli våldtagen. Efterfester och dylikt hör ju till på något sätt, dricka också. Man kan inte säga att man är korkad just pga av det.
Man skall inte underskatta betydelsen av sk "vibbar". Ofta känner man nog på sig om folk (killar) går att lita på, i alla fall om man gjort sig bekanta under kvällen. Fast det är väl aldrig ett dåligt tips att aldrig åka svarttaxi ensam, och att se till att ha med sig en väninna/killkompis till efterfesten.
Citat:
Jag har själv varit med om vid ett tillfälle på en efterfest, när jag varit helt nerkyld för vi inte lyckats fått taxi och gått långt i kylan. Väl på festen var jag så frusen att en kille erbjöd sig värma upp mig, så vi låg och pratade, inget mer vad jag minns. Jag tolkade inget sexuellt alls i situationen. Men han sa något i stilen att jag inte borde göra om en sådan grej igen eftersom alla killar inte var lika snälla som han.
Det jag vill ha sagt är väl egentligen att när man är ung är man naiv men det är inte samma sak som att vara korkad.
Föräldrar tar inte ofta upp med sina döttrar att dottern ifråga kan bli våldtagen etc.
Jag vet inte vad jag skall skriva om det där. Det lät ju som han försökte få sig ett "fin kille"-knull på den kommentaren. Fast det är kanske lite naivt om du tror att du kan ligga och gosa i en säng utan att killen inte uppfattar något sexuellt alls i situationen.
Citat:
Jag tror faktiskt att många kan anse det som ganska lugnt så länge man inte är helt ensam med en kille, därför kan jag inte tycka att det är korkat. Tvärtom kanske man ser det som en trygghet att man inte är ensam med en kille som man inte känner så väl. Gruppvåldtäkter känns som ett ganska nytt och jag tror det är andra saker bakom än vid våldtäkter som begås av en man.
Gruppvåldtäkter begås av invandrare/asylsökare, så är det ju bara. Häng inte med obekanta sådana hem på efterfest, vare sig du har väninna med dig eller inte. Då löser det sig nog.