Citat:
Instämmer i det sista påståendet men det är däremot ganska radikalt att skuldbelägga kvinnorna (jag säger inte att du gör det) genom att säga att de är dumma i huvudet istället för att fokusera på att det är våldtäktsmännens fel. Det får aldrig aldrig aldrig bli fel att bli utsatt för ett brott, det måste alltid vara fel att utsätta någon för ett brott istället.
Ursprungligen postat av Brandbil
Vad gäller utsatta miljöer kan man kanske fråga sig vad denna avsaknad av konkreta och exakta definitioner beror på. Kanske för att de som tagit upp det är idioter som har fel. Eller kanske för att det inte är en lätt sak att definiera då det rör sig om högst subjektiva åsikter? Att påstå att risken för våldtäkt är större på ett hotellrum med främlingar efter en kväll ute än på stadsbiblioteket är dock inte så radikalt.
Citat:
Jag tycker att det är det som Molson har försökt föra fram i den här tråden även om det har varit lite utsvängningar så har hen hållit fast vid tanken på att det inte är farligt att följa med någon på efterfest, oavsett hudfärg eller kön.
Ursprungligen postat av Brandbil
Det är dock den gränsen som jag tycker att du ska försöka ta upp till diskussion. Är det verkligen så farligt att följa med någon på efterfest? Ska man verkligen behöva oroa sig för att bli våldtagen bara för att man hänger med någon på fest?