2008-04-07, 08:57
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sauron_
Det är högst sannolikt att det är mamman som gjort något dumt.

Detta är vad som är skumt:
- Mamman ringer dottern var tionde minut. Detta är skumt t.o.m. för den mest försiktige föräldern.
- Hon "letar" hela två timmar efter dottern ensam. Hon har alltså haft gott om tid utan hjälp.
- Det är hon som hittar cykeln. En delvis gömd cykel. Om det är någon förövare som gömt cykeln, borde det inte då ta längre än 2 timmar att hitta den?
- Barnet är bara ensam någon minut efter det att paret fotograferat henne. Hur kunde en förövare hinna gömma hennes cykel, slänga bort hennes mobil så att inte ens 200 personer som letar i området kan hitta den och sedan rivstarta en bil utan att mamman som direkt går ut att leta efter barnet märker något?
Börjar få lite Bobby vibbar nu,.,.,
Citera
2008-04-07, 09:00
Medlem
Bluebeast72s avatar
Har dom letat i sjön efter tösen?
Citera
2008-04-07, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Det där med cykeln är konstigt. Och sedan säjer mamman att beslutet att flickan skulle cykla hem själv togs per telefon. Det var dags att åka hem från fotbollen men pratade de i telefon och bestämde att flickan skulle cykla hem själv.

Hur fan kom cykeln dit då och vad skulle flickan ha den till, om hon skulle spela fotboll.

jag tycker inte det är märkligt att hon fick skjuts dit och cyklade hem...när vi va små så hade vi alltid på cykeln på bilen, ibland tog man cykeln hem ibland va man lat och bad pappa hämta - då tog han alltid cykeln där bak i "cykelstället" som vi hade.
Citera
2008-04-07, 09:02
Medlem
laserlasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Sant det och jag tror att familjen har ett och annat med det att göra
Citera
2008-04-07, 09:02
Bannlyst
Jag kom på en annan sak. Det står att flickan glömt sin tandställning vid kiosken dagen innan? Hon hittade den dagen när hon försvann. Det låter som att hon var ensam där även dagen innan? Borde inte en förälder hjälpt henne att leta efter den? Jag personligen hade återvänt så fort den saknades. Eller hjälpt henne hitta den när hon släpptes av vid fotbollsplanen dagen efter? Det verkar lite hipp som happ i den familjen? eller tänker jag galet?
Citera
2008-04-07, 09:05
Medlem
Bluebeast72s avatar
Nya styrkor på plats enligt polisens presstalesman sven åke petters, både hemvärn o andra förstärkningar.
Jag saknar insatsstyrkan o övriga delar av försvaret som ändå slappar på luckan. Ut med er o leta, det är våra skattepengar.
Citera
2008-04-07, 09:06
Medlem
Chandler Bings avatar
Det här med hur cykeln kom dit är intressant. Nån här på FB lär väl känna nån som känner nån i samhället som har svaret. Fanns cykeln med på flaket/bakluckan på mammans bil och släpptes av på fotbollsplanen tillsammans med flickan? Om det är så då kan jag släppa den tanken hur fasiken hon hade tillgång till cykeln.
Citera
2008-04-07, 09:06
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Nya styrkor på plats enligt polisens presstalesman sven åke petters, både hemvärn o andra förstärkningar.
Jag saknar insatsstyrkan o övriga delar av försvaret så ändå slappar på luckan.

Men snön ställer till med problem.

Citat:
Sökandet efter Engla, 10, fortsätter.
Men måndagens sökningar har drabbats av ett stort bakslag - vintervädret.
- Vi har varit tvungna att ställa in helikoptern, säger Sven-Åke Petters vid polisen i Dalarna till Expressen.se.

http://www.expressen.se/nyheter/1.1113320/vadret-problem-i-sokandet-efter-engla
Citera
2008-04-07, 09:08
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE

Japp och dessutom säjer mamman att flickan har kort stubin.

Kan också konstatera att flickan ser ovanligt söt ut och ser dessutom ut att vara äldre än 10 år.
Citera
2008-04-07, 09:09
Bannlyst
Jag reagerade på att det stod i alla tidningar om att mobilen var påslagen. Då var det ju en tidsfråga att en ev kidnappare läste rubrikerna och stängde av hennes mobil alternativt kastade mobilen i en sjö, så att den inte gick att spåra. Mycket riktigt så slutade mobilen fungera samma dag som nyheten om en påslagen mobil var ute i media. Även om polisen klantat sig här så tycker jag media borde tagit sitt ansvar och undvikit att rapportera om denna viktiga ledtråd, som vi nu gått miste om.

Sen hoppas jag att polisen undersöker tex fotbollstränaren och andra vuxna i flickans närhet...
Citera
2008-04-07, 09:09
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Men snön ställer till med problem.
Just därför skall övriga delar av försvaret kallas in med bandvagnar o tyngre helli som klarar vädret. Alldeles för liten styrka enligt mig just nu.
Minst 2000 man skulle dom varit o utökat sökområdet till minst 20-30 km radie.
Citera
2008-04-07, 09:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chandler Bing
Det här med hur cykeln kom dit är intressant. Nån här på FB lär väl känna nån som känner nån i samhället som har svaret. Fanns cykeln med på flaket/bakluckan på mammans bil och släpptes av på fotbollsplanen tillsammans med flickan? Om det är så då kan jag släppa den tanken hur fasiken hon hade tillgång till cykeln.

Jag kan bara säga att då jag forslat mina ungars cyklar på bilen, har det varit planerat att de ska ta sig hem själva senare. Men om det är så, stämmer inte mammans resonemang att det beslutet togs på telefon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in