2008-04-07, 13:09
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llanserill
är det någon av er som klagar på polisen som har skrivit till dom, eller ringt? Och framfört klagomål eller till ex. tips om militär m.m?

Jag har tipsat polisen om att operatören kan kolla om telefonen stängts av, eller om signalen tappats (genom att mobilen gått sönder, batteriet tagit slut eller att den hamnar utanför täckning). Enligt mediauppgifter hade de ingen aning om detta.
Citera
2008-04-07, 13:10
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltimateWarrior
En normalt funtad person hade stått för sina handlingar om det varit en olycka.

Och en icke normalt funtad person hade förmodligen bara kört iväg. Utan cykel, och utan flicka.
Citera
2008-04-07, 13:10
Medlem
Troians avatar
Förlåt, men måste ställa en lite dum fråga. Sade inte mamman på lördagskvällen att hon hade ett missat samtal från dottern? Och nu säger hon att kontantkortet inte var laddat?

Antar det är något jag missuppfattat där.
Citera
2008-04-07, 13:11
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laktostolerant
Tele 2

Det var ju synd att det var Tel2 = Comviq. Om det varit Telia skulle pejling kunnat göras
Citera
2008-04-07, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Förlåt, men måste ställa en lite dum fråga. Sade inte mamman på lördagskvällen att hon hade ett missat samtal från dottern? Och nu säger hon att kontantkortet inte var laddat?

Antar det är något jag missuppfattat där.
Det kan vara både och, i princip alltså. Dvs att man har för lite att ringa för, men ändå tillräckligt att ringa upp och lägga på. Har man bara ett fåtal kronor kvar på kortet brukar det kunna gå till så.
Citera
2008-04-07, 13:14
Medlem
jamenvaddårås avatar
Jag läste i en annan tråd att flickans pappa är muslim.

I så fall hamnar ju saken i ett annat läge. Hon är väl giftasvuxen i deras ögon och då kan han ha tagit henne till typ Marocko och sålt henne.
Citera
2008-04-07, 13:16
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltimateWarrior
allvarligt . hur många ggr hinner man ringa på 5 km?

2? med tio minuters mellanrum.....

Hon cyklade väl knappast så sakta att hon behövde stödhjul?

inte av bilden att dömma iaf....

DE högst misstänkta enligt mig.

1.Mamman eller Sambon

2.Pappan

3. DE som tog fotot.

Mammans story är inte övertygande enligt mig.

Misstänkta är:

-Sambon kan ha har varit och pillat på dottern rädd för att det ska komma fram. Hur ser hans alibi ut?

-En lokal nörd som nyligen fått körkort, som vet var hon bor och om är sugen på småflickor.
Citera
2008-04-07, 13:20
Medlem
antonivanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
En teori som diskuterats flitigt i tråden är att mobilen bara varit ett sätt för polisen att få eventuel gärningsman att begå ett misstag. Kanske låg mobilen rent utav hemma, men de försökte få gm att återvända för att leta upp den? Allting är möjligt.

Åh vad jag önskar att polisen och media skulle vara så sofistikerade.

Men tyvärr förstör de, tillsammans med såna här flashbackdiskussioner ofta utredningen. Snacka om lätt för gm att få all info och alla teorier serverat så här, och ha full koll på var letande pågår... suck.

Tjatigt med såna här trådar där nya kommer in hela tiden och skriver att de inte orkar läsa och sen slänger ur sig pucko-kommentarer som det är mamman och saker de inte vet ett skit om. Pappa också är avförd, med anledning. Känner man familjen så vet man sånt här.
Slösa inte plats och tid på att skriva om saker som redan utreds eller har avförts.

Förresten, när du inte får svar av din dotter ringer du inte polisen genast - inte för att du inte vill, men för att du vet att ingen polis skulle gå med på att göra en anmälan 3 minuter efter ej svar på mobil.. Du börjar med att ringa runt till kompisar och deras föräldrar. Du tar bilen och åker och letar längs vägen där hon var. Du ringer folk att hjälpa till alltmedan misstankar om vad som skett växer fram. Du börjar leta till fots. Ungefär här är det logiskt att hitta något en bit in i skogen.

Om flickan förts bort med bil vilket är troligt vet man nästan exakt vilken tid och vilken plats (en bit in på vägen som leder till hemmet) detta skett. Kolla bland annat pressens tidslinjer http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2203155.ab

Det är högst sannolikt att gm väntat på henne eller någon annan att slumpmässigt ge sig på. Möjliga gm:
- enskilda peddon och våldsverkare i området, kan både vara en äldre men många fall på senaste tiden innefattar damp-17-åringar.
- personer som är ytligt bekant med familjen, kan även sammanfalla med ovanstående punkt.
- busar som slumpmässigt eller utvalt ger sig på någon att mobba, jäklas med. Det kan vara flera, i en bil, sitter o dricker, röker på eller något lite skymt från vägen. Så kommer hon cyklandes. De kan känna henne och vänta på henne, eller så är det en slump att just hon kom.
- utländska förövare. Varför inte en tysk? De är ju inte kloka, ägnar sig mkt åt våld och porr kan man tycka. Har sommarstugor i sverige. Fallet liknar också ett norskt fall i samma typ av område. Vi kanske har en tysk idiot som åker runt och semestrar och tar våra barn?
Citera
2008-04-07, 13:24
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Jag läste i en annan tråd att flickans pappa är muslim.

I så fall hamnar ju saken i ett annat läge. Hon är väl giftasvuxen i deras ögon och då kan han ha tagit henne till typ Marocko och sålt henne.

Vilken tråd då? Han är spanjor, oftast födda som katoliker eller kristna.
Citera
2008-04-07, 13:26
Medlem
Gothicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag har tipsat polisen om att operatören kan kolla om telefonen stängts av, eller om signalen tappats (genom att mobilen gått sönder, batteriet tagit slut eller att den hamnar utanför täckning). Enligt mediauppgifter hade de ingen aning om detta.
Jag tror inte polisen sitter på sina arslen och inte vet ett jota om sånt här, det ingår liksom i deras jobb att
1. dels verka som om dom inte vet nåt så att folk ska fortsätta ringa in om tips o.s.v. (det är väl ganska känt att t.o.m. gm själv brukar kunna ringa och tipsa)
2. dels att om de inte vet nåt om t.ex. teknik kring mobiler så tar dom naturligtvis reda på det under arbetets gång
Citera
2008-04-07, 13:32
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Vilken tråd då? Han är spanjor, oftast födda som katoliker eller kristna.

Här, står i Medier och journalistik:

Citat:
Ursprungligen postat av Kläppskog
Konspirationsteoretist läge på: Media har ju glömt att meddela att Englas pappa är muslim och att han påstås befinna sig i Spanien.
Kan det kanske vara så att flickan försvunnit ur landet och inte dyker upp förrän hon är gift med rätt pojke från rätt familj?
Citera
2008-04-07, 13:33
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonivansson
Känner man familjen så vet man sånt här.
Så du känner familjen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in