2008-04-14, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornucopia
Har jag blandat ihop med Pernilla-mordet, men hittades inte Englas kropp naken? Inget sexualmord, tjena, fick bara för sig att klä av henne.

Var kommer den uppgiften ifrån?
Citera
2008-04-14, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornucopia
Har jag blandat ihop med Pernilla-mordet, men hittades inte Englas kropp naken? Inget sexualmord, tjena, fick bara för sig att klä av henne.

Det har inte sagts rakt ut, däremot finns det kvällstidningsuppgifter om att han lämnat dom på samma sätt. Vilket inte säger så mycket.
Citera
2008-04-14, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunkeen
Ingen som har den hela bilden på både Engla och den röda saaben? Inte den inzoomad på Engla utan hela?

Det är två bilder, tagna med ungefär en minuts och uppskattningsvis 30-50 meters mellanrum.
Citera
2008-04-14, 12:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dunkeen
Ingen som har den hela bilden på både Engla och den röda saaben? Inte den inzoomad på Engla utan hela?

Finns väl ingen bild på Engla och saaben i samma frame, det skiljer ju en hel minut mellan korten.
Citera
2008-04-14, 12:33
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaM
Han hade kanske inte för avsikt att döda henne utan ville kanske bara förgripa sig sexuellt på henne.
Jo, men jag undrade mer generellt tidsgränsen för när ett mord ses som planerat. Det är ju en juridisk term som det dribblas med in absurdum men någon form av norm måste ju finnas?

Visst, hon kanske skrek och han "tystade" henne så då är det ju inte "planerat" även om det, i mina ögon, är precis lika mycket mord oavsett intention.
Citera
2008-04-14, 12:35
Medlem
gahhhraws avatar
Oavsett

rubricering, så har denna sjuk galning uppenbart haft i tankarna att sexuellt förgripa sig på barn, och även ta livet av ett.
Så även om det var stunden som gav tillfälle, så var det ju planerat, för man gör inte en sån här sak, helt plötsligt.
Att han är en sexfixerad perves utböling råder det ju inga tvivel om, och någon annan rubricering än mord är ett hån mot Engla och hennes familj i synnerhet, och samhället i allmänhet.
Citera
2008-04-14, 12:36
Medlem
Anders Eklund

Fick sparken från Ovako Steel i Hofors för ca 15 år sen. Stod vid upprepade tillfällen och runkade i stulna trosor i damernas omklädningsrum.
Citera
2008-04-14, 12:37
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parvix
Det har inte sagts rakt ut, däremot finns det kvällstidningsuppgifter om att han lämnat dom på samma sätt. Vilket inte säger så mycket.
Det är väl detta som kan misstolkas, typ...

Citat:
Malin Olsson, 16, Göteborg
Lämnade sina vänner efter ett gräl vid midnatt på Shell-macken vid Ullevi i Göteborg natten den 24 juli 1994. Hon hittades senare död på Östra kyrkogården några kilometer därifrån. Precis som i fallen med Engla och Pernilla Hellgren låg kroppen helt öppet. Kläderna hade slängts en bit bort.

Det är ju en punkt där emellan så det står ju inte att Engla också var avklädd.
Citera
2008-04-14, 12:37
Medlem
Apropå fyndplatsen:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=760766

Citat:
Englas kropp hittades flera mil från den plats där hon försvunnit. Hon låg på en enslig skogsväg. Dag Andersson berättar hur han på avstånd sett kroppen ligga på vägen. Den var inte gömd utan låg öppet.

- Mannen visade oss raka vägen dit. Han verkade känna till trakten väl, säger Dag Andersson som stannade i bilen med 42-åringen medan några tekniker fortsatte framåt till fots. Femtio meter längre bort låg Engla.

(var förhördes han? borlänge?)
Citera
2008-04-14, 12:38
Medlem
Gravity2s avatar
Citat:
Ja.
Citera
2008-04-14, 12:39
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:

Japp.

Dag Andersson, RMK, intervjuas av DN:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=760738
Citera
2008-04-14, 12:39
Medlem
enl kontakt

Citat:
Ursprungligen postat av Gravity2
Källa?
Är det personligen erfarenheter skulle jag höra av mig till AB/Expressen, de ger dig nog någon krona för storyn...

Nyss snackat med en som jobbar där från Hofors som kommer ihåg storyn...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in