2008-04-14, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Har också funderat över det, AE måste väl veta var den finns?

Ja man ju tycker ju det, jag förstår inte heller riktigt vad som skulle kunna vara anledningen till att polisen inte berättar att man hittat telefonen, om man nu har gjort det alltså.
Citera
2008-04-14, 15:16
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chandler Bing
Jag känner ett barn med prognosen, fick förklarat hur sjukdomen drabbar honom. Jag hittade det här på Wikipedia http://sv.wikipedia.org/wiki/Borderline. Tycker att mycket stämmer in på AE beteende.

Nej det stämmer inte på borderline. Borderline som är en stabil personlighetsstörning [!] och är inte "personer som mördar". De agerar inåt istället, skadar sig själva, tänder eld på sig själva, skär sig mm.

Jag har jobbat inom både tung psykiatri och psykiatrisk öppenvård i många år och har inom öppenvården varit kontaktman till flera borderline personer.
Senast redigerad av mirran_h 2008-04-14 kl. 15:18. Anledning: la till öppenvård
Citera
2008-04-14, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
En sorgsen dag som slutade på värsta sätt..
Hur ska vi kunna påverka straffen så dom blir rättvisa?
Man ser alltför ofta att mördare kommer ut snabbt igen, bara får några års "vård".
Själv är jag positiv för ett DNA register - då jag inte har något att dölja. Och vi kan konstatera att det skulle förbättra betydligt. Det kunde ju vara frivilligt - och sedan när något händer och DNA inte finns registrerat så får polisen göra jobbet och de misstänkta tvingas lämna.
Misstänker att AE kan bedömas som psykiskt sjuk och få förmåner som Ulf Olsson (Helenpedofilen +++) redan efter några år. Ett hån mot anhöriga.
Läste tidigare förslag om detta och har funderat och kan inte se någon fara för ej kriminella.
Ja, dagen slutade med fler tårar och risken är att vi får uppleva detta igen.
Varma tankar till Englas familj!
OCH denna tråd har i många inlägg varit givande!
Men min tanke: KAN vi påverka?

Jag hoppas vi borde kunna påverka....det jag undrar är egentligen hur stor del av Sveriges befolkning som vill ha dnareg infört. Jag önskar därför att vi fick rösta om detta. Alla jag pratar med är för. Men jag vet att det finns många som är emot åxå pga integritet.
Citera
2008-04-14, 15:17
Medlem
Mimss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Agree... Helt hemskt är det...

Vet inte om det är något officiellt men jag mottog ett kedjesms där folk uppmanas att tända ett ljus kl 21:00 ikväll.... Men som sagt, det kanske inte är något officiellt men jag kommer iaf göra det.

Tack då gör vi det här också!..
Citera
2008-04-14, 15:18
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Agree... Helt hemskt är det...

Vet inte om det är något officiellt men jag mottog ett kedjesms där folk uppmanas att tända ett ljus kl 21:00 ikväll.... Men som sagt, det kanske inte är något officiellt men jag kommer iaf göra det.
Ja, jag fick också ett sådant sms och ursäkta, och nu svär jag säkert i kyrkan, men jag vet inte om jag gör det. Det vore bättre om vi alla gick ut på stan, tittade till våra barn lite extra och kanske gick med i organisationer, och dylikt, i stället för upprop på Facebook, kedjemail och en massa annat.

Vill verkligen inte häda och jag tycker detta med Engla är vidrigt men detta är något annat.
Citera
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Nu försöker vi hålla oss till ämnet så att tråden inte spretar iväg åt alla håll hela tiden!
En massa ot-inlägg är raderade.

// Mod
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Vad är det för sorts mord om det INTE är sexmord vilket försvaret så hårt propsar på? Varför stoppar man en ensam tjej på cykel och dödar henne om man inte gör det av sexuella skäl vilket hans tidigare "CV" hårt pekar på är troligt?

Jag tycker vidare att expertisen nog måste ta och acceptera att allt inte kan förklaras med Freudianskt tänkande utan att vissa människor är genuint onda, ointressant varför, och bara borde spärras in.

Oerhört obehagligt också att en sån som AE så enkelt (?) lyckats dölja Pernillamordet (och fler?) så pass länge och detta, vilket andra ju antyder ovan, visar ju att polisen i detta land verkligen är dålig. Jag har hela tiden hävdat motsatsen och varit på deras sida men byter härmed utan att tveka. Fan, det är pinsamt!

Det kan mycket väl (troligtvis) ha funnits ett sexuellt motiv och en sexuell tillfredsställelse för AE i brottet, men vad de menar är att offret inte har utsatts för något sexuellt övergrepp i samband med mordet.
Citera
2008-04-14, 15:19
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunkeen
Hehe det var tydligen en annan by som hette Torsåker nere i Gnesta...

Ja fan va bäng jag är, det var ju förfan i mina hemtrakter det där skelettet hittade så varför kunde inte jag berätta det, ibland tänker man visst inte

EDIT: Mina gamla hemtrakter alltså, jag bor inte där nu...
Senast redigerad av Midnight 2008-04-14 kl. 15:21.
Citera
2008-04-14, 15:20
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det kan mycket väl (troligtvis) ha funnits ett sexuellt motiv och en sexuell tillfredsställelse för AE i brottet, men vad de menar är att offret inte har utsatts för något sexuellt övergrepp i samband med mordet.
Ja exakt, och då kan man väl inte så hårt hävda att det inte är ett sexmord bara för att han inte förgripit sig på henne?

Ja, ja, det är subjektiva ord men i alla fall..
Citera
2008-04-14, 15:22
Medlem
AnnaMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Ja man ju tycker ju det, jag förstår inte heller riktigt vad som skulle kunna vara anledningen till att polisen inte berättar att man hittat telefonen, om man nu har gjort det alltså.
Men det han startade med kanske betecknades som rätt "oskyldigt" ändå. Ortens "byfåne" står och runkar och sniffar i damtrosor. Tror inte folk tänkte att han skulle utvecklas till en dubbelmördare eller kanske seriemördare.
Citera
2008-04-14, 15:22
Medlem
Mimss avatar
Läste på aftonbladet att det fanns bevisningen mot honom i pernilla faller och han för det kommer dömas för mord, men att man än så länge inte kunnat binda honom tekniskt till engla ännu..

Men han har ju erkännt..??

Hur fungerar det med brott och straff?
Kan han bli dömd för dråp på engla i så fall, det är ju helt sinnes!?
Citera
2008-04-14, 15:23
Medlem
Enligt Dalademokraten så låg hon UTANFÖR Gästrikegränsen.

http://www.dalademokraten.se/Nyheter/Dalarna/Sa-bands-42-aringen--vid-Engla-och-Pernilla/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in