2008-04-13, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nuppe_76
Nja hackar inte lite väl mycket men skriver att mammans kille har ett finger med i spelet och att hon döljer något som hon vet om är inte bra.

du har ju en poäng anser jag ...jag menar hur många gånger har man inte hört de utsatta barnen säga att "mamma visste om men gjorde inget" det blir som en låsning hos kvinnan som får sitt barn "skändat" (hittar inget ord) av den nya mannen i hennes liv....hon förstår vad som sker men tränger undan det ..vill inte att det ska vara så .....hemsk men säkert någon instinkt av något slag sen begynnelsen
Citera
2008-04-13, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaM
Ja, jag tycker du kan ringa och kolla upp det.

Dom har en särskild hög för sånt, vill jag minnas.
Citera
2008-04-13, 14:09
Medlem
AnnaMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parvix
Dom har en särskild hög för sånt, vill jag minnas.
Ja och där ligger även tips från vissa medium.
Citera
2008-04-13, 14:11
Medlem
Pethruss avatar
Sett och hört

En sak som jag funderat över är varför fotosällskapet säger att de såg Engla svänga in på skogsvägen. Däremot - sa de - skulle de ha hört om någon bil också svängt in där. Varför använde de uttrycket "hört" och inte "sett" när det gällde bilen?

Såvitt jag förstår befann de sig ca 150-175 meter från skogsvägen när de såg Engla svänga in där (rätta mig gärna om jag har fel!), och på det avståndet är det väl närmast omöjligt att höra motorljudet från en personbil kör (särskilt om den svängt in på en skogsväg där ljudet dämpas av skogen runt omkring)?
Citera
2008-04-13, 14:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av L-M Johansson
Absolut ingenting och det är precis så en utredning ska bedrivas. Att man inte ligger på latsidan kan ni nog vara lugna för.

Det finns utredningstekniska skäl till precis allt. Glöm för all del inte att RMK är inkallat och den gruppen är inga amatörer direkt.

Att RMK kallats in kan det tyda på att det kan ligga nån sanning i detta med sexsekter och skit? Jaja tids nog får vi väl veta. Men får väl koncentrera oss på AE först och hoppas han kan vara så reko och erkänna och säga vart tösen är.
Citera
2008-04-13, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psykopat på fat
För det första är kursgården inte där familjen bor. Kursgården ligger mitt i byn. Englas familj bor utanför.

För det andra så har du aldrig varit på en kurs för om du varit på en så vet du att kursföreståndaren (i detta fall Englas mamma) JOBBAR under kursen med all service runt omkring och kan därför inte delta i kursen. Hennes jobb är INTE att delta i kurser även om du har svårt att få in det i ditt huvud. Hennes jobb är att sköta mat, logi och allt praktiskt. Kan du förstå skillnaden mellan att JOBBA på en kursgård och att DELTA i en kurs på en kursgård? Vet du vad ordet FÖRESTÅNDARE betyder?

Precis, och det är inte säkert att just hon kan styra vilka kurser som ska förekomma?
Citera
Medlem
L-M Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Om lillrunken visar sig var ett falskt spår, så är vi tillbaka på ruta ett, och då måste man jobba brett, och ta med också mamman och styvpappan i beräkningen. Men hur brett man än jobbar, så behöver man inte beakta hur osannolika hypoteser som helst. Och din andra hypotes tror jag är så osannolik att man inte behöver beakta den oavsett utredningsläge.

Helt fel. Skulle AE visa sig vara ett felspår (inte mycket tyder på det just nu dock) så är man inte tillbaka på "ruta ett" som du säger.

Utredningar bedrivs inte på det sättet. Erfarna utredare låser sig aldrig i sitt arbete. Däremot prioriterar man olika vartefter vittnen hörs och teknisk bevisning framkommer. Mamman och samtliga närstående finns med i utredningen sedan starten.

Riktigt så "länmsmansaktig" som du uppenbarligen tror svensk polis är, är dom inte.

Det är min välgrundade mening.
Citera
Medlem
Psykopat på fats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
En sak som jag funderat över är varför fotosällskapet säger att de såg Engla svänga in på skogsvägen. Däremot - sa de - skulle de ha hört om någon bil också svängt in där. Varför använde de uttrycket "hört" och inte "sett" när det gällde bilen?

Såvitt jag förstår befann de sig ca 150-175 meter från skogsvägen när de såg Engla svänga in där (rätta mig gärna om jag har fel!), och på det avståndet är det väl närmast omöjligt att höra motorljudet från en personbil kör (särskilt om den svängt in på en skogsväg där ljudet dämpas av skogen runt omkring)?

De gick ju mot bilens och Englas färdriktining. De vred väl på huvudet och såg att hon svängde upp, dvs kom säkert hem (tyvärr inte i detta fall). Sedan tittade de inte efter mer.
Citera
2008-04-13, 14:15
Medlem
hayennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Att RMK kallats in kan det tyda på att det kan ligga nån sanning i detta med sexsekter och skit? Jaja tids nog får vi väl veta. Men får väl koncentrera oss på AE först och hoppas han kan vara så reko och erkänna och säga vart tösen är.

Varför i hela fridens namn skulle det betyda att det här med "sexsekten" (vilket verkar vara ett koncept som några här på tråden är besatta av - vad tyder det på?) är legitimt? Det är väl mer troligt att detta fall med ett barn som bortrövats, med en potentiell GM som inte pratar, bedöms som så pass viktigt att rikskrim sköter förhören?
Citera
2008-04-13, 14:16
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

Vad jag förstår så gick de från henne, dvs med ryggen i hennes riktning. Någon av dem har väl antagligen vänt sig om och precis råkat se henne svänga in. Men de har inte hela tiden haft uppsikt över skogsvägen. Bilen svängde inte in precis när någon vände sig om, men de anser att de borde har hört den. Så tolkar jag det i alla fall.
Citera
Medlem
Citat:

Dom gick väl åt andra hållet. Att dom såg E beror på att en av personerna ("peter") vände sig om, antingen på grund av att hans fru nämnde att det var E dom mötte (så står det i DD:s intervju), eller, kanske mera troligt, att han tittade efter bilen som gjorde en "överdriven gir", och då såg E vika av.

Och det var grusväg, antar jag, redan i korsningen. Behöver inte alls vara motorljudet dom syftar på.

Eller också är det någon som mörkar. Fortfarande ingen som hittat en länk till där dom uppgifterna först publicerades? Han säger ju ingenting om detta i DD:s intervju, vilket jag tror är den enda som gjorts direkt med vittnet.
Citera
Medlem
carrolajns avatar
Nu när detta kom fram e det bara att hoppas att pappan hämtat henne till sig, så att hon har det bra iaf:/ Lixom medium tantra vad e det härnäst? Jag skulle hämtat min unge direkt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in