2008-04-14, 11:06
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Kan finnas fler misstänkta
Åklagare Patrik Säflund säger att förhör med den misstänkte 42-åringen hålls under dagen. Den misstänkte kommer bland annat att få frågor om hur mordet gått till. Enligt Patrik Säflund har 42-åringen inte berättat några detaljer om hur har tagit livet av Engla.
- Mordet på Engla har högre prioritet. När den misstänkte erkännde under förhöret igår avbröts förhöret och man åkte ut och letade efter kroppen, säger Säflund.
Han vill inte gå närmare in på vad polisen vet om hur mordet gått till
Även om den misstänkte erkänt att han bragt Engla om livet måste vi vara försiktiga.
- Det kan inte uteslutas ännu att någon annan kan komma att misstänkas, säger Säflund.

Teori.

Kan det vara så att Anders Eklund haft en kompis eller släkting vid Dalapolisen och därför undgått granskning.
Inget förvånar i dagsläget.

Så länge det inte kan uteslutas med 100% säkerhet så måste sådant undersökas. Men mitt tips är NEJ, så är det inte.
Citera
2008-04-14, 11:07
Medlem
Bluebeast72s avatar
Ngn som har en aning om vad den sk mordbibeln riksmord använder, innehåller?
Skulle vara ngt för Fb:s deckarbyrå att ha som stöd. Vi har ju massa ut utreda nu, lillrunkarns förehavanden de senaste 20-25 åren tex?
Citera
2008-04-14, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlGustav
EEEEEEEEEEHM ursäkta mig att jag inte läser Aftonhoran som är en skabbig tidning?!?!
Hört du talas om DN som inte har lust att bli stämda pga att de tar bilder som de inte har rättigheter på...?

men läs denna tråd då, eller är det första du gör att hålla för ögonen, inte läsa igenom inlägg som skrivits nån sida bak, och sen skriver ditt eget inlägg. bilderna finns ju hur många gånger som helst i tråden.
Citera
2008-04-14, 11:09
Medlem
Rocky69s avatar
Inte ens i en film med Bruce Willis eller i ett avsnitt av CSI så hittar vi en större slump och "logisk lucka" till avslöjande.
Hur stor chans är det att någon snubbe skall testa sin nya digitalkamera precis när Engla cyklar förbi med den där sjuke fan bakom sig?
Helt makalöst.
Citera
2008-04-14, 11:10
Medlem
Venators avatar
Jag ställer mig samma fråga som några andra gjort här, vad kan det vara i hans bakgrund som gjort honom så här?

Lite helt lösa spekulationer: Han var ute och åkte långtradare med sin farsa när han var grabb, vad hände egentligen på rastplatserna då...? Eller var det något annat som hände hemmavid som gjorde att han hellre var ute med farsan på vägarna för att slippa vara hemma (även om där det fanns fester och tjejer och annat)? Kanske snarare det senare, eftersom han sedan själv inte hade något annat mål i livet än att köra lastbil - där fanns tryggheten, eller något sådant.

Detta var lite amatörpsykologiserande... Många av er har ju sett honom genom åren, och vet lite om hans bakgrund. Finns här några mer konkreta idéer?
Citera
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Kan finnas fler misstänkta
Åklagare Patrik Säflund säger att förhör med den misstänkte 42-åringen hålls under dagen. Den misstänkte kommer bland annat att få frågor om hur mordet gått till. Enligt Patrik Säflund har 42-åringen inte berättat några detaljer om hur har tagit livet av Engla.
- Mordet på Engla har högre prioritet. När den misstänkte erkännde under förhöret igår avbröts förhöret och man åkte ut och letade efter kroppen, säger Säflund.
Han vill inte gå närmare in på vad polisen vet om hur mordet gått till
Även om den misstänkte erkänt att han bragt Engla om livet måste vi vara försiktiga.
- Det kan inte uteslutas ännu att någon annan kan komma att misstänkas, säger Säflund.

Teori.

Kan det vara så att Anders Eklund haft en kompis eller släkting vid Dalapolisen och därför undgått granskning.
Inget förvånar i dagsläget.

Jag tolkade det som att de måste vara försiktiga och säkerställa själva att han verkligen begått brottet mot Engla. Utifall han tar tillbaka sitt erkännande osv. Och för att slippa stolliga Thomas Quickar som tar på sig brottet utifrån detaljer i media.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Inte ens i en film med Bruce Willis eller i ett avsnitt av CSI så hittar vi en större slump och "logisk lucka" till avslöjande.
Hur stor chans är det att någon snubbe skall testa sin nya digitalkamera precis när Engla cyklar förbi med den där sjuke fan bakom sig?
Helt makalöst.

Men så jävla underbart!! Hoppas killen med kameran får en rejäl belöning. Polisen sa tydligt att detta fall löstes på grund av allmänhetens hjälp.
Citera
2008-04-14, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
I ASP:en (allmänna spaningsregistret) förekommer bland annat misstänkta och dömdas modus. Detta från bland annat gärningsbeskrivningar.

På gränsen till OT här, men en sista fråga: Använder man ASP för att mangla igenom stora tipsmängder av skiftande kvalitet, eller är det för jobbigt alt. inte tillåtet av DI ?
Citera
2008-04-14, 11:12
Medlem
Mainhands avatar
Har varit lite off i tråden ett tag och fick nyss reda på att de hade hittat flickan.
Men min fråga är ifall han har sagt varför han hade gjort detta på flickan och kvinnan? Någon motiv till morden eller mördade han random personer?
Sjukt tråkigt att sådant här kan hända
Citera
2008-04-14, 11:12
Medlem
AnnaMs avatar
Ältebo som trolig plats kan stämma. Han gömmer kroppen där och åker sen till Storvik som inte alls är långt ifrån och käkar, det jävla kräket.
Citera
2008-04-14, 11:13
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlGustav
168 sidor och jag ska börja läsa igenom alla trådar efter bilder?
Fuck heller... vet redan allt som har hänt i fallet.
Jag ville ha en bild, jag fick en bild. Jag är nöjd.

Sök-funktionen, klicka på den. Många här skulle behöva läsa igenom FAQ tror jag så man slipper hundra upprepningar om bild.

Citat:
Ursprungligen postat av Mainhand
Har varit lite off i tråden ett tag och fick nyss reda på att de hade hittat flickan.
Men min fråga är ifall han har sagt varför han hade gjort detta på flickan och kvinnan? Någon motiv till morden eller mördade han random personer?

Nej, han har inte sagt varför, men när han t.ex. hoppade på en random kvinna i Gävle ropade han "jag vill ha sex med dig nu". Han har en sjuk läggning och svårt att förstå sig på kvinnor.
Senast redigerad av wonderland 2008-04-14 kl. 11:17.
Citera
2008-04-14, 11:13
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mainhand
Förhör om detta hålls just nu, alla förhör avbrösts igår när han skulle visa var engla låg.
Idag skulle de ta detaljerna med han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in