2008-04-13, 21:47
Medlem
Reaktionärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syncmeister
Kanske lite OT, men såna här personer som 42-åringen tycker jag har i och med sina handlingar avsagt sig all rätt att betraktas som en människa.

Det finns INGET som ursäktar något sådant här, beter man sig som ett djur ska man behandlas som ett.

Tror inte det finns något som heter rehabilitering för sådana här människor.

Djur beter sig aldrig så här! Djur skall vi behandla väl, de har sällan gjort något ont. 42-åringen däremot borde avrättas.
Citera
2008-04-13, 21:47
Medlem
hakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llanserill
jasså! vad är PKU reg?

http://sv.wikipedia.org/wiki/PKU-registret
Citera
2008-04-13, 21:48
Medlem
Psykopat på fats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llanserill
jasså! vad är PKU reg?

Är ett register dit alla nyfödda barn födda från och med 1975 fått lämna blod.

http://sv.wikipedia.org/wiki/PKU-registret

Men AE finns inte där. Född 1965.
Citera
2008-04-13, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Blir inte förvånad om det i slutändan visar sig att detta är sveriges värsta seriemördare.

Det kan mycket väl vara så att han har mördat fler kvinnor, men även om så är fallet så tror jag inte att han klår Thomas Quick i antal mordoffer...
Citera
2008-04-13, 21:49
Medlem
BoISarens avatar
Jag tycker detta uttalande är jävligt smaklöst i detta läget. Är det bara jag som tycker det?

Citat:
42-åringen är mycket lättad över att ha fått berätta.
- På någon minut ändrades hans humör och han var nästan glad över att få berätta - det här har tyngt honom, säger Jan Kyrö.
Ska vi tycka synd om aset? Ska vi vara glada över att han är lättad över att ha erkänt? Detta har tyngt svinet... So what!

Det räcker att advokatjäveln säger att han har erkänt. Punkt!

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=760602
Citera
Medlem
Frottefiltens avatar
Kollat igenom den där sajten modhotade.tk nu och det var en del från heta linjen där. Men inte han som jag stött på som brukar skrika till folk om att gå och ta livet av sig!
Senast redigerad av Frottefilten 2008-04-13 kl. 21:55.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Ursäkta mig är det lika barbariskt att döda en människa som har gjort sig skyldig till vidriga brott som att döda en helt oskyldig flicka? I bland drivs värderelativismen så långt så att det gränsar till dumhet.

Ifall mördaren verkligen skulle ångra sig skulle han nog själv inse att det inte finns något annat straff än döden för ett sådant här brott. Endast om straffet är nog hårt skulle familjen till offret på något sätt kunna försonas med mannen.

Tycker döden är för snällt straff . Han ska få lida lite först. Om han hamnar på kåken så kommer väl han att bli misshandlad så in i helvete. Barnbrott ser de väl väldigt illa på?
Citera
2008-04-13, 21:50
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Ursäkta mig är det lika barbariskt att döda en människa som har gjort sig skyldig till vidriga brott som att döda en helt oskyldig flicka? I bland drivs värderelativismen så långt så att det gränsar till dumhet.
Ingen skall helt enkelt döda människor. Sen som jag skrev ovan, finns det andra goda argument mot dödsstraff.

Citat:
Ifall mördaren verkligen skulle ångra sig skulle han nog själv inse att det inte finns något annat straff än döden för ett sådant här brott. Endast om straffet är nog hårt skulle familjen till offret på något sätt kunna försonas med mannen.
Som sagt, det är verkligen att komma undan lindrigt med dödsstraff.
Citera
Medlem
klars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Tycker döden är för snällt straff . Han ska få lida lite först. Om han hamnar på kåken så kommer väl han att bli misshandlad så in i helvete. Barnbrott ser de väl väldigt illa på?
Stämmer
Citera
Bannlyst
AE kanske var en stund i Arboga för några veckor sedan. Fick syn på två barn på en villatomt. etc. etc.
Citera
2008-04-13, 21:51
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Han hamnar väl med likasinnade för att utbyta erfarenheter.
Citera
2008-04-13, 21:51
Medlem
Laktostolerants avatar
Han dödade Engla samma dag som hon försvann.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2248879.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in