2008-04-13, 11:45
Medlem
Psykopat på fats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanResident
Det budet sätter jag gladeligen emot.

Tror fan att hon "verkar konstig" - det kallas för chocktillstånd.

I vilket tillstånd tror du att du själv hade varit om du hade haft ett barn i den ålden, och ungen försvann spårlöst?

Har du ingen empatiförmåga?

Bra rutet! Blir trött på alla dessa curling-ungar som aldrig behövt se livet i vitögat, aldrig sett en svårighet öga mot öga. I samma situation skulle de själva ligga intagna på psyket efter ett sammanbrott. Men Englas mamma gör tvärtom - hon gör allt för att hålla samman sina atomer och molekyler för Englas skull. Hon vill bara ha hem sin älskade lilla flicka levande. Vill inte släppa in tanken att Engla kan vara död.
Citera
2008-04-13, 11:51
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parvix
Baserat på vad? En motvilja mot folk med new age-aktiga intressen? Eller för att GW säger att det är så det ska vara?

(om nu folk prompt ska hoppa på familjemedlemmar, borde inte mammas sambo vara en troligare kandidat, rent statistiskt?)

Det jag har sett av henne på tv så verkar hon totalt kännslokall.
Visst folk reagerar olika, men det är något skummt med henne.
Citera
2008-04-13, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak

Tycker det är två saker som är skumt med henne. För det första ser hon fruktansvärt lömsk ut, inger ej förtroende. För det andra verkar hon känslokall, precis som du säger.
Citera
2008-04-13, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miss Behave
Nä, jag tyckte hon verkade märklig i o m sin medverkan och sätt att vara i Efterlyst. Kan tyda på nåt, eller så är hon bara en väldigt annorlunda person.
Du må selvsagt få tenke hva du vil, men jeg er helt uenig med deg. Selv har jeg stor erfaring i å tolke hvordan mennesker framstår, spesielt mens de forteller usannheter. Jeg har nå sett Efterlyst på web-TV, og kan si med sikkerhet at denne mamman snakker sant.
Det er ingenting merkverdig hverken med at hun står fram eller måten hun snakker på. Dette er en fortvilet mamma som vil gjøre alt hun kan for å bidra til at datteren blir funnet.
Citera
2008-04-13, 11:58
Bannlyst
Ssri

Citat:
Om man käkat Cipramil i en vecka blir det så.
DE moderna SSRI-preparaten är gjorda bland annnat för att ta bort topparna vid depressioner.
Resultatet blir då ett något långsamt kroppsspråk, eftertänksamt, nästan lite slött tal och tecken på känslokallhet.
För att hon överhuvudtaget ska orka stå upp tror jag att hon äter det.
Citera
2008-04-13, 11:59
Medlem
Citat:
Hun forsøker å ta seg sammen og være fattet. Hvordan skulle hun reagere for at du skulle være fornøyd og godta det? SKulle hun briste i gråt og skrike høyt inn i kameraet?
Selv om hun er utsatt for et stort følelsesmessig press, så klarer hun selvsagt å samle nok styrke til å gå gjennom et slikt intervju, som hun har ansett nødvendig. Og hva vet DU om ikke TV-teamet har redigert bort sekvenser hvor hun brister i gråt? De gjør nemlig det, forstår du, fordi det kan bli lite for mycket...
Citera
2008-04-13, 12:01
Medlem
Psykopat på fats avatar
Citat:

Du har inte gråtit mycket va? För om du hade det så visste du att det är svårt att prata och få fram det man vill säga. I tidningarna står det att hon gråter då och då när hon pratar med journalisterna. Om jag skulle vara med i tv och prata och vädja för min försvunna flicka så skulle jag göra ALLT för att inte börja gråta. För börjar jag gråta så kan jag inte av att prata om henne.

Känner så igen mig från situationer där jag knipit igen känslorna för att kunna fixa att prata. Som när ett av mina syskon dog. Var tvungen att ringa en massa samtal, ordna en massa saker. Kunde ju inte gråta då. Bet ihop. Tungan var alldeles sårig. Jag upplevdes av andra samlad - inuti mig skakade grunderna för hela min existens.

När man drabbas av en kris går man igenom olika stadier. I vissa kan man verka lugn utanpå eller kanske i dina ögon "konstig". Det är bara ett sätt för kropp och själ att ta in det oerhörda och obegripliga.

Läs denna uppsats så kanske du förstår för det är uppenbart att du själv aldrig berörts på djupet av något stort.

http://www.mimersbrunn.se/arbeten/8518.asp
Citera
2008-04-13, 12:02
Medlem
nilam30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tornet75
Tycker det är två saker som är skumt med henne. För det första ser hon fruktansvärt lömsk ut, inger ej förtroende. För det andra verkar hon känslokall, precis som du säger.

Man ska naturligtvis inte kasta åt sidan alla andra teorier enbart för att en man är gripen, men mamma-spåret verkar väl ÄN MER avlägset med tanke på all info som kommit fram om AE (oavsett om du tycker att "hon ser fruktansvärt lömsk ut, inger ej förtroende"? AE är dessutom häktad på sannolika skäl, ganska starkt.

Tror du på allvar att det är mer sannolikt att mamman är skyldig än den nu häktade 42-åringen?

En fråga till er som kan nåt om detta: vad kallas nästa häktningsgrad, efter sannolika skäl?
Citera
2008-04-13, 12:02
Medlem
[quote=tornet75] För det andra verkar hon känslokall, QUOTE]
At man framstår som kald (noe jeg ikke synes hun gjorde) er faktisk helt naturlig. Det handler om å opparbeide en viss distanse til det tragiske, for å være istand til å snakke om det.
Citera
2008-04-13, 12:03
Medlem
Tuesdays avatar
Mina inlägg tidigare om mamman

http://www.flashback.org/showpost.php?p=10763980&postcount=3755

http://www.flashback.org/showpost.php?p=10764931&postcount=3871

Vilka fler lokaltidningar finns i området, hjälp mig. Borlänge tidning? Avesta...? På nätet alltså. Falu-Kuriren t ex verkar ej ha nätupplaga.
Citera
2008-04-13, 12:04
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Om man käkat Cipramil i en vecka blir det så.
DE moderna SSRI-preparaten är gjorda bland annnat för att ta bort topparna vid depressioner.
Resultatet blir då ett något långsamt kroppsspråk, eftertänksamt, nästan lite slött tal och tecken på känslokallhet.
För att hon överhuvudtaget ska orka stå upp tror jag att hon äter det.

Jo det kan vara så, inget jag vet något om.
Det var Efterlyst's inslag som fick mig att hajja till.
Men det kanske är som du säger.
Citera
2008-04-13, 12:05
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilam30

En fråga till er som kan nåt om detta: vad kallas nästa häktningsgrad, efter sannolika skäl?

Det är den starkaste häktningsgraden och de får hålla honom i två veckor. Sedan kan det bli omhäktning om det behövs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in