2008-04-08, 19:59
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornucopia
Det vet vi inget om. Han har inte fällts för några sexbrott mot barn. Tror du att någon som blivit fälld för brott tre ggr aldrig lyckats begå brott utan att åka fast? Inte nödvändigtvis mot barn, men vem vet, han kanske ligger bakom andra brott som han inte åkt dit för?
Varför så blygsam? Han kan naturligtvis vara växelförfalskare, cigarrettsmugglarkung och landsförrädare också utan att vi vet om det. Men som just det här fallet visar, så kollar polisen gärna upp kända sexförövare när det händer nåt. De allra flesta sexförbrytare har aldrig begått några övergrepp mot barn, så man är ute på mycket tunn is om man bara gissar att nån har gjort det, baserat på helt andra kända sexförbrytelser.
Citera
2008-04-08, 20:00
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimsonite
ingen har hävdat det, men om du hade läst mitt inlägg Noga, så hade du upptäckt att jag gjorde en liknelse, inte ett påstående.

Sen undrade jag om Lillrunken verkligen är så känd inom ngn idrott..

Du slår verkligen världsrekord i att vara ICKE-läskunnig! Kom igen nu, skärpning.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaM
Jag tycker nog hans namne är rätt känd. Och även han brukar hålla till i Torsåker när de har Bluegrass-festival.

Du menar altså att han är en "lokal kändis" Det är ngt helt annat än som ngn sa "känd idrottsman"

Jag bor i s-viken, och har aldrig hört talas om denna kände man.

Men jag ska höra med lite folk i hofors och torsåker iväll/imorgon å se om dom känner till honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laktostolerant
Enligt SVT:s Rapport ska 42-åringens DNA även jämföras med DNA-fynd funna i Falun för åtta år sedan. Det handlar om det här fallet:

http://www.efterlyst.tv3.se/default.asp?menuItem=43&subMenuItem=9&contentItem= 339

Det är väl så att när gm vart gripen på 90-talet, så sparade man inte DNA från fällda gärningsmän, så han har hittills inte funnits med i DNA-registret, men däremot i registret för fingeravtryck...
Citera
2008-04-08, 20:02
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laktostolerant
Enligt SVT:s Rapport ska 42-åringens DNA även jämföras med DNA-fynd funna i Falun för åtta år sedan. Det handlar om det här fallet:

http://www.efterlyst.tv3.se/default.asp?menuItem=43&subMenuItem=9&contentItem= 339

Jo, vi har tagit upp det hundra gånger nu, läs tråden tack!
Citera
2008-04-08, 20:03
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexschulman
Har den misstänkta samma namn som en känd idrottsman?

Den frågan var då underlig må jag säga, ursäkta hur tänkte du nu?
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Du menar altså att han är en "lokal kändis" Det är ngt helt annat än som ngn sa "känd idrottsman"

Men jag ska höra med lite folk i hofors och torsåker iväll/imorgon å se om dom känner till honom.
Läs inläggen så slipper vi andra förklara allt flera gånger. Ingen har sagt att det är en känd idrottsman! Det enda som sagts är att den gripne har samma namn som en känd idrottsman!
Citera
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobber Kain
Så här har ett vittne beskrivit den mannen: "en man, inte ung, kraftigt byggd, otränad (?), mörkt hår med inslag av grått, rödbrusig eller solbränd i ansiktet, iklädd en ljus jacka som eventuellt är en urtvättad jeansjacka." Plufsig. Antydan till ölmage och något som liknar en dubbelhaka."

Något som känns igen?

http://blogs.kansascity.com/crime_scene/images/2007/10/23/margera.jpg

Förlåt. Kunde inte låta bli. Det ska inte hända igen.
Senast redigerad av Celeron 2008-04-08 kl. 20:07.
Citera
Medlem
Habermass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sauron_
Det är högst sannolikt att det är mamman som gjort något dumt.

Detta är vad som är skumt:
- Mamman ringer dottern var tionde minut. Detta är skumt t.o.m. för den mest försiktige föräldern.
- Hon "letar" hela två timmar efter dottern ensam. Hon har alltså haft gott om tid utan hjälp.
- Det är hon som hittar cykeln. En delvis gömd cykel. Om det är någon förövare som gömt cykeln, borde det inte då ta längre än 2 timmar att hitta den?
- Barnet är bara ensam någon minut efter det att paret fotograferat henne. Hur kunde en förövare hinna gömma hennes cykel, slänga bort hennes mobil så att inte ens 200 personer som letar i området kan hitta den och sedan rivstarta en bil utan att mamman som direkt går ut att leta efter barnet märker något?

Kunde inte ha sagt det bättre själv!!
Citera
2008-04-08, 20:04
Medlem
AnnaMs avatar
Citat:

Alltså, Lillrunken heter samma som en känd fd idrottsman.
Citera
2008-04-08, 20:05
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Den frågan var då underlig må jag säga, ursäkta hur tänkte du nu?

Det finns en känd idrottsman som heter A "lillen" E.
Den nu gripne heter A "lillrunken" E.
Citera
2008-04-08, 20:07
Medlem
Citat:

Lillen och Lillrunken är alltså inte samma person, däremot har de samma namn.

Lillen är känd idrottsman och Lillrunken är eventuell barnnappare.

Förstår du nu då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in