2008-07-26, 13:59
Medlem
&Katthåren är väl inte färdiganalyserade, sen förstår jag inte varför du tror att håren i mammans hand skulle vara gärningsmannens. Ennligt mammans egna vittnesmål så har hon ju inte rivit bort en massa hår från gärningsmannen&
ja har ju då väldigt svårt att tro att någon kan a sig in svinga ett tillhygge på det sätt som skett utan att lämna ett tillförlitligt dna spår,,

nu är det uppenbarligen så att man hymmlar med dna och i stället laddar fram 56 döskallar som skall svamla skit i stället,, då blir man lite misstänksam
2008-07-26, 14:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Kan du ge mig en förklaring varför du tror att T är gärningsman. Vad skulle han ha för motiv?

Nu har vi frågan om motiv. Tyvärr är det så att den här typen av brott begås ofta av en far eller styvfar, DE HAR INGA MOTIV, men de gör det ändå!

Det är ögonblickets ingivelse , ofta , men inte alltid kulmen på åratals terror mot familjen. Vad har en hustrumisshandlare för motiv att misshandla sin fru?
En uppgav som motiv till varför han dödat sin fru, att hon lagt morgontidningen på fel sida av hans tallrik vid frukosten som hon serverade honom. Dvs inget motiv ALLS som en vettig människa kan förstå!

OBS jag MENAR INTE att T är en kvinnomisshandlare eller mördare, men man kan inte helt bortse från att MÖJLIGHETEN FINNS.

Som jag ser det så har alla avfärdat T på rena känslor, och man vill sedan validera dessa känslor genom att anklaga tyskan.

Men JA och JA och JA tyskan ÄR en MYCKET TROLIG GM, men hon är inte den ENDA tänkbara GM som jag ser saken!!

Med respekt för de inblandade vill jag bara säga att jag hoppas att alla förstår att jag bara TEORETISERAR, jag säger att som utomstående så är inte denna syn omöjlig, jag ber om ursäkt om någon blir sårad, men jag kan tyvärr inte ägna mej åt självcensur . det är ovant att ha de man skriver om läsande i tråden, och jag beklagar om någon blir sårad.
Senast redigerad av vhyt 2008-07-26 kl. 14:18.
2008-07-26, 14:06
Bannlyst
Citat:
Ja men då kan det väl inte vara T heller??

Korrekt, då blir möjligheten att det är en ANNAN och för oss okänd GM också möjlig.
2008-07-26, 14:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak
&Katthåren är väl inte färdiganalyserade, sen förstår jag inte varför du tror att håren i mammans hand skulle vara gärningsmannens. Ennligt mammans egna vittnesmål så har hon ju inte rivit bort en massa hår från gärningsmannen&
ja har ju då väldigt svårt att tro att någon kan a sig in svinga ett tillhygge på det sätt som skett utan att lämna ett tillförlitligt dna spår,,

nu är det uppenbarligen så att man hymmlar med dna och i stället laddar fram 56 döskallar som skall svamla skit i stället,, då blir man lite misstänksam

Men vems är håren i brottsoffrets hand!? Som upptäcktes redan i ambulansen?
Man kan inte bortse från dem tycker jag.
2008-07-26, 14:21
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Nu blev det väl lite fel va, barnen var ju hemma. De är ju döda.
Vi pratar om fredagen den 14 mars. - Vad yrar du om?
2008-07-26, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Men vems är håren i brottsoffrets hand!? Som upptäcktes redan i ambulansen?
Man kan inte bortse från dem tycker jag.

För det första så upptäcktes de på brottsplatsen, inte I ambulansen .

För det andra så har det redan konstaterats att hårtussarna är från Max och Emma.
2008-07-26, 14:34
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Korrekt, då blir möjligheten att det är en ANNAN och för oss okänd GM också möjlig.
Och då är det din uppgift att ta fram något konkret som skulle kunna peka mot en annan gm/gk - men du kan då inte komma dragandes med E:s första, drömlika minnesbilder där hon pga sina svåra skador, medicin m m rört ihop begreppen.
2008-07-26, 14:44
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppa
Singelstar och ni andra som är tveksamma till om Christine är gäringskvinnan, kan ni lämna en gemensam redogörelse för varför hon inte är den som utfört dådet?

Nu fattar jag inte vad du menar. Kan du förklara dig?
2008-07-26, 14:50
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Åja! Ett av hennes tilltänkta offer har överlevt och börjar minnas allt mer av CS framfart i huset.

I din värld är detta naturligtvis en konspiration mot CS från Emmas och andra Arbogabors sida.

I min värld är detta det ultimata beviset för att CS är GM.

Vilket troll du är, Emma nämner 165 cm lång kvina, CS är 180 cm lång, så på vilket sätt går det ihop tycker du? Är 165 cm lika långt som 180 cm i din värld? Välkommen till Hötorgets fruktsförsäljning. Emmas diffusa minnesbilder samt yttre påverkan gör henne inte till något starkt vittne.

Avsaknaden av ett tydligt bevis för att CS har varit på brottsplatsen har inte kunnat upptäckas trots omfattande undersökning och analyser. Det är horribelt att man lämnar in en förundersökning när det återstår bevis att analysera.
2008-07-26, 14:52
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Tre blodiga skospår har avsatts av samma modell: Bearcat, som MT föredömligt ses bära på en klar och tydlig bild från nyårsaftonen 31 december 2007. På vänstra skons bakre del av sulan, samt på en påsydd vit lapp på högra skons ovansida står namnet VANS. MT säger sig knappt tre månader efter dådet inte känna till vart just dessa skor tagit vägen – trots att hon bott på samma plats hela den aktuella tiden. Med hjälp av ytterkonturen på främre delen av sulan har man fastställt skostorleken till 40-42.

CS saknar hållbart alibi för morddagen. Hon har anlänt till Arboga 18.10 och återvänt till Stockholm 19.34 (19.40). Effektiv tid i Arboga: 1 h 24 min.

Fredagen den 14 mars synes hon ha varit i Arboga för att sätta sin plan i verket, men då var hennes hatobjekt T hemma – men inte barnen. Hon åkte med ett tåg från Stockholm 16.36 och anlände till Arboga 18.10, för att sedan 19.34 åka tillbaka till Stockholm. På en lapp hade hon antecknat: ”Smedjan, Köping, 18-01” vilket = T:s arbetstider. T inställde emellertid i sista minuten sina aktiviteter just denna fredag.

Det finns ingen rimlig förklaring till dessa endast en dryg timme långa vistelser i Arboga om hon inte haft ett alldeles speciellt ärende som hon tänkt måste klaras av inom en viss tid.

Ingen person iklädd ljus jacka/kappa har passerat övervakningskameran under den tid CS själv angett som ankomst- resp. avgångstid till/från Arboga.

Det ska bli intressant att höra vad försvararen kommer att använda för plausibla knep för att mjuka upp dessa hårdfakta? - Har en maskerad CS hyrt en bil i falskt namn?

Vad är det för snack om att bevisningen inte håller!?

Det saknas bevis för att CS har varit på brottsplatsen. En indiciekedja må hålla en hel del men den måste vara helsluten och inte ha en enda brist. Då blir det som en kätting, när en länk brister så brister hela kedjan.
2008-07-26, 15:06
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Utdrag från förhör med E

Jag reagerar att E under förhör 080416 vet nästan detaljerat om tyskan medans hon svävar med svar om sitt liv.
2008-07-26, 15:12
Bannlyst
CS är inte GM

Citat:
Ursprungligen postat av åsna
För det första så upptäcktes de på brottsplatsen, inte I ambulansen .

För det andra så har det redan konstaterats att hårtussarna är från Max och Emma.

Det har inte alls konstaterats. Varifrån har du den uppgiften?

Hursomhelst håret kan bara härröra från barnen eller GM. Jag utgår ifrån att håret inte tillhör barnen eller CS då det hade framgått i FU. Att det skulle kunna röra sig om katthår är bara ett larvigt påstående.

ERGO: CS är inte GM

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in