2008-07-23, 14:55
  #11305
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arabesque
Då föreslår jag att du tar dig tid att läsa lite mer noggrant.

Hon har tydliga minnen ifrån händelsen. Det framgår av artiklar bl a i dagens Expressen.

Som det står i artikeln jag länkade till ovan kan du bl a läsa att E hade lämnat signalement och bett polisen att kolla upp tyskan INNAN hon fick veta att tyskan redan var misstänkt.

Du menar att hon vill sätta dit tyskan till varje pris, eller hur menar du? Och vad skulle hon isåfall vinna på det? Att hennes barns mördare fortfarande går fri.

Om du slår upp ordet "efterkonstruktion" i NE, så undrar jag om du inte kommer att hitta en bild på självaste CS där...


Nu har jag läst på Förundersökningsprotokollet och INTE på expressen.
Allt jag säger är min åsikt och jag behöver inte bevisa något varken för dig eller någon annan.
2008-07-23, 14:56
  #11306
Medlem
Veckans klubbas avatar
Man måste ju vara allvarligt synskadad för att ta fel på en kvinna som är 165 cm lång och en annan som är 180 cm. Kvinnor brukar ju vara hyfsat bra på att gissa sig till mäns kroppslängd, och då är det inte några missar på 15-20 cm. Om E är under 165 cm, så borde väl en kvinna runt 180 cm uppfattas som just lång?

Resten av signalementet stämmer inte heller in (förutom näsan, som påpekats). Det låter som någon mullig kvinna från mellanöstern mer än CS. Och vad var det där om bara axlar? "– Hon har svarta kritstreckssrandiga byxor och en gul eller grön tröja som visar axlarna."
Tog mördaren av sig jackan också? Och finns det någon bild där CS har haft annat än jeans på sig?

Övervakningsbilderna från Arboga station är av riktigt usel kvalité och precis som påpekats ser inte den personen ut att vara särskilt lång och smal. Finns det en tidsangivelse på den nedersta bilden i FU? (http://www.expressen.se/polopoly_fs/1.1240977!slot100slotWide75ArticleFull/3447786819.jpg)

Glassinköp i Motala, förresten? Bor inte N där? Ni som sitter med FU, finns det några bilder som tagits av bankomatkamera på N med i FU, eller var hamnar sånt?
__________________
Senast redigerad av Veckans klubba 2008-07-23 kl. 14:59.
2008-07-23, 15:01
  #11307
Medlem
msmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Man måste ju vara allvarligt synskadad för att ta fel på en kvinna som är 165 cm lång och en annan som är 180 cm. Kvinnor brukar ju vara hyfsat bra på att gissa sig till mäns kroppslängd, och då är det inte några missar på 15-20 cm. Om E är under 165 cm, så borde väl en kvinna runt 180 cm uppfattas som just lång?

Resten av signalementet stämmer inte heller in (förutom näsan, som påpekats). Det låter som någon mullig kvinna från mellanöstern mer än CS. Och vad var det där om bara axlar? "– Hon har svarta kritstreckssrandiga byxor och en gul eller grön tröja som visar axlarna."
Tog mördaren av sig jackan också? Och finns det någon bild där CS har haft annat än jeans på sig?

Övervakningsbilderna från Arboga station är av riktigt usel kvalité och precis som påpekats ser inte den personen ut att vara särskilt lång och smal. Finns det en tidsangivelse på den nedersta bilden i FU? (http://www.expressen.se/polopoly_fs/1.1240977!slot100slotWide75ArticleFull/3447786819.jpg)

Glassinköp i Motala, förresten? Bor inte N där? Ni som sitter med FU, finns det några bilder som tagits av bankomatkamera på N med i FU, eller var hamnar sånt?

Jo, N bor i Motala
2008-07-23, 15:01
  #11308
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Signalementet hjälper inte åklagaren, det kan jag hålla med om. Sen vet jag inte om det stjälper så mycket som man först skulle kunna tro heller. Om CS har gjort sig av med kläderna från mordtillfället så kan det mycket väl vara fråga om kläder som hon inte skulle bära i vanliga fall, och en anledning till att man inte har hittat hårstrån tillhöriga CS på brottsplatsen skulle ju kunna vara att hon har burit peruk. Längden är det mest problematiska, men om hon har den från minnesbilden när hon ligger på golvet är längduppskattningen rätt värdelös också för en person som inte blivit slagen i huvet med en hammare.

Jo,peruk kan ju vara en anledning.Men E säger att gm är lika lång som henne när hon kliver in.Hon hinner notera att kvinnan är osminkad men har mörka ögonfransar, sen ligger hon på golvet..Jag tycker det är anmärkningsvärt då E är väldigt kort och borde ha fått titta uppåt för att se CS:s ansikte. CS längd är ju en av saker man först lägger märke till. Och när man bär svarta kritstrecksrandiga byxor brukar man se ännu längre ut än vad man är.
Jag tycker E beskriver en invandrarkvinna från exempelvis sydeuropa. Eller latinamerika? Mullig? Mannen vid kojan såg också en mullig kvinna? KAN det vara någon annan än CS?
Det låter otroligt, jag håller med om det men CS kanske bara är skyldig till stalking och morden är ett verk av en okänd?
2008-07-23, 15:03
  #11309
Medlem
msmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jo,peruk kan ju vara en anledning.Men E säger att gm är lika lång som henne när hon kliver in.Hon hinner notera att kvinnan är osminkad men har mörka ögonfransar, sen ligger hon på golvet..Jag tycker det är anmärkningsvärt då E är väldigt kort och borde ha fått titta uppåt för att se CS:s ansikte. CS längd är ju en av saker man först lägger märke till. Och när man bär svarta kritstrecksrandiga byxor brukar man se ännu längre ut än vad man är.
Jag tycker E beskriver en invandrarkvinna från exempelvis sydeuropa. Eller latinamerika? Mullig? Mannen vid kojan såg också en mullig kvinna? KAN det vara någon annan än CS?
Det låter otroligt, jag håller med om det men CS kanske bara är skyldig till stalking och morden är ett verk av en okänd?

Du kanske ska ringa till FG och säga åt henna att åka till latinamerika och leta efter en annan GM........
2008-07-23, 15:03
  #11310
Bannlyst
Vilka patetiska bevis dom har att komma med.
En övervakningsbild på någon som kanske är tyskan.
Det här är ju så otroligt löjligt dom har inte en koskit att komma med vad man fått höra än så länge.

Att man har bilder på en person som kan ha gjort något men som inte ens säkert är den personen.

jojo, det är ju verkligen stabila bevis.

släpp henne nu så cirkusen får ta slut nån gång, hon är oskyldig. ge henne ett par mille och varför inte skriv bok och gör film av skiten.
2008-07-23, 15:07
  #11311
Medlem
BoISarens avatar
Alla indicier sammantaget ger bilden av en mycket skyldig tyska.
2008-07-23, 15:08
  #11312
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Alla indicier sammantaget ger bilden av en mycket skyldig tyska.

En mycket kort och knubbig tyska med axellångt hår?
2008-07-23, 15:10
  #11313
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
En mycket kort och knubbig tyska med axellångt hår?

Läs igen

Alla indicier sammantaget

Eller menar du att åtalet står och faller med det du påpekar?
2008-07-23, 15:13
  #11314
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Läs igen

Sammantaget

Eller menar du att åtalet står och faller med det du påpekar?

Men E:s gm-signalement måste väl ändå vara det tyngsta i beviskedjan? Eller menar du att glassköpet i Motala, de totalt värdelösa stationsbilderna och skoavtryck väger tyngre?
2008-07-23, 15:13
  #11315
Medlem
BoISarens avatar
Allas vår favorit uttalar sig

Citat:
Jerzy Sarnecki förvånas av åklagarens bevisning när Expressen.se talar med honom:
- Det är oerhört märkligt att det inte finns någon teknisk bevisning, säger professorn i kriminologi.
http://www.expressen.se/nyheter/1.1241245/jerzy-sarnecki-det-ar-oerhort-markligt
2008-07-23, 15:17
  #11316
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Men E:s gm-signalement måste väl ändå vara det tyngsta i beviskedjan? Eller menar du att glassköpet i Motala, de totalt värdelösa stationsbilderna och skoavtryck väger tyngre?
Nu gör du dig dummare än du behöver. Finns det inte fler punkter än de du räknar upp?

Om E hade beskrivit CS korrekt i detalj så hade det, från din och många andras sida, hetat att man inte kan lita på det eftersom man inte kan utesluta att skadorna har gjort det omäjligt att vara säker.

Nu är detaljerna tveksamma och ni jublar och plötsligt finns det inga tvivel om att det E säger är 100% korrekt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in