2008-07-15, 17:01
  #10669
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Allt är möjligt. Kanske hon också sa alltsammans iförd kamouflagekläder, jägarmössa och kikare runt halsen?


Eller tysk uniform från andra världskriget?

Nej, svaren vittnet kan ha fått då h*n först kontaktade polisen kan ha varit fler än "Tack för visat intresse"
Eftersom det framkommit att polisen vid flera tillfällen varit med vittnet till kojan kan de exempelvis vid ett senare tillfället svarat på vittnets fråga: "Var det CS jag mötte"? med ett "Ja, det var det, vi är säkra på det nu pga..."

Eller så kunde vittnet peka ut CS redan från början!

Men som sagt, som bevis i en mordrättegång har inte kojan någon tyngd, inte än i alla fall!
2008-07-15, 17:04
  #10670
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Ett fult knep, att ta 2 olika citat från 2 olika användare o få det till att jag skrivit även den delen om domare...lågt eloge...

Jag vill ha en fällande dom, ja!
Dels för att jag är säker på att tyskan är skyldig men egentligen är frågan om vem som är gm oviktig för mej, den rätte gm ska fällas, måste fällas....

Om du går tillbaka till citerat inlägg så ser du att det inte var något knep. Det var den som citerade dig som inte riktigt klarade av det. Så blir det ibland och vana användare känner nog igen situationen. Ber ändå om ursäkt om du tyckte det blev fel.

Sen instämmer jag med dig i att det är viktigt att rätt gärningsman fälls. Bästa sättet att lyckas med detta är att inte vika undan för press.
2008-07-15, 17:11
  #10671
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Det känns tryggt att "Klubbhuset Kåtbock" är oantastat. En fråga...varför skulle CS lämna kläder i en koja (som alla snorungar i området borde känna till)? Är det inte rätt troligt att de kläder som återfunnits kanske tillhörde Stina-Lisa som i samband med förlorad mödom även glömde t ex sina stickade vantar?

Eller så kanske det inte fanns 100% fotavtryck där också
2008-07-15, 17:28
  #10672
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Har Aftonbladet lagt upp något om kojhistorien på nätet? Jag sökte, men hittade ingenting förutom magasin24:s korta notis.
Nej den finns nog inte upplagd .
Och som sagt är den mer lagd åt att bekräfta en stalkingincident.
Som en kedja av indicier som kanske leder fram till dådet
2008-07-15, 17:31
  #10673
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Det känns tryggt att "Klubbhuset Kåtbock" är oantastat. En fråga...varför skulle CS lämna kläder i en koja (som alla snorungar i området borde känna till)? Är det inte rätt troligt att de kläder som återfunnits kanske tillhörde Stina-Lisa som i samband med förlorad mödom även glömde t ex sina stickade vantar?


Det flesta förklaringar var troligare än att kojan var CS, definitivt!
Så att det nu bekräftats att det var hennes kom som en överraskning!
Polisen har uppenbarligen lyckats binda henne dit i alla fall,
även om det i sig inte betyder att hon begått morden!
2008-07-15, 17:34
  #10674
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Är inte 400 m ett lite för skapligt avstånd för att kunna se något av intresse? En kikare med 10 x förstoring duger liksom inte att komma förföljelsemålet in på skinnet.

Kanske hon hade en liten teodolit med sig.
Med en sådan kan man se vad klockan är på ett armbandsur, på ett avstånd av 400m.
2008-07-15, 18:18
  #10675
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Skärp till er lite nu är ni snälla. Jag har raderat ett 80-tal inlägg som antingen var ot eller trams...

// Mod
2008-07-15, 18:21
  #10676
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Vem vet? De borde ju ha kommit överens rätt så bra iallafall. Sen kanske N brände kåtan. Undrar vad sannolikheten för två stalkers som bevakar samma familj är? Det hela är ju rätt skumt.

Ja hela storyn om att någon faktiskt har slagit ihjäl 2 småbarn och nästan dödat mamman verkar också så otroligt.

Att det finns saker som kan ha hänt före och som verkar osannolikt
Men nu är det sannolikt och varför inte ta koj historien som ett bekräfftande av att famijen var stalkad och sen vänta och se vart den tråden leder.

Tror inte det finns nån logik i det hela men ändå har detta hänt med 2 barnmord och 1 mordförsök.

Önskar isåfall att CS aldrig lämnat kojan
2008-07-15, 18:26
  #10677
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John A Genzale
Ja hela storyn om att någon faktiskt har slagit ihjäl 2 småbarn och nästan dödat mamman verkar också så otroligt.

Att det finns saker som kan ha hänt före och som verkar osannolikt
Men nu är det sannolikt och varför inte ta koj historien som ett bekräfftande av att famijen var stalkad och sen vänta och se vart den tråden leder.

Tror inte det finns nån logik i det hela men ändå har detta hänt med 2 barnmord och 1 mordförsök.

Önskar isåfall att CS aldrig lämnat kojan

Jag förstår inte syftet för en stalkare att bo i en koja när det räcker att sitta på internet och läsa deras bloggande.
2008-07-15, 18:26
  #10678
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John A Genzale
Ja hela storyn om att någon faktiskt har slagit ihjäl 2 småbarn och nästan dödat mamman verkar också så otroligt.

Att det finns saker som kan ha hänt före och som verkar osannolikt
Men nu är det sannolikt och varför inte ta koj historien som ett bekräfftande av att famijen var stalkad och sen vänta och se vart den tråden leder.

Tror inte det finns nån logik i det hela men ändå har detta hänt med 2 barnmord och 1 mordförsök.

Önskar isåfall att CS aldrig lämnat kojan

Jo, men krasst är väl sannolikheten för mord högre än att samma familj stalkas av två olika personer (utan inbördes relation) inom så kort tid? Det mördas ju kors och tvärs i Sverige verkar det som. Någon statistikbög/sannolikhetsexpert som kan uttala sig?
2008-07-15, 18:30
  #10679
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Jag förstår inte syftet för en stalkare att bo i en koja när det räcker att sitta på internet och läsa deras bloggande.

Men det är väl polisen som kunnat sett efteråt att så har varit i det här fallet.
Och vad dom sett på hennes dator vet vi ju inte heller.
Sen kan det ju inte vara svårt att lista ut att måndags möten håller man oftast på måndagen.
Så till allt stalkande så är det nog både live och dator som gäller
2008-07-15, 18:30
  #10680
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Jag förstår inte syftet för en stalkare att bo i en koja när det räcker att sitta på internet och läsa deras bloggande.


Vem/var har sagts att hon bott i kojan?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in