2008-07-15, 16:32
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John A Genzale
För att person A gick direkt till myndighet P och att myndighet P bekräfftat person A uppgift.
Sen kom det ut att person CS vart i kojan.
Vi som hört den har väl inte fått det riktigt bekräftat förens nu och varför skriva om saker och händelser som inte har något med detta att göra?

Myndighet P?:
"Svar ja. Det finns en koja i skogen. Din uppgift är korrekt. Tack för visat intresse."
2008-07-15, 16:33
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Myndighet P?:
"Svar ja. Det finns en koja i skogen. Din uppgift är korrekt. Tack för visat intresse."
Var det så dom sa till person A.
Källa
2008-07-15, 16:34
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
För att person A gick direkt till myndighet P och att myndighet P bekräfftat person A uppgift.
Sen kom det ut att person CS vart i kojan.

Är du säker på att det inte bara är en del av denna vandringssägen då? För att göra den mer trovärdig så att säga.

Citat:
Vi som hört den har väl inte fått det riktigt bekräftat förens nu och varför skriva om saker och händelser som inte har något med detta att göra?

Men miapattar sa att detta var ett av de hemliga superbevis som arbogamaffian suttit och hållt på. Men vafan liksom? Så jävla super tycker jag inte att det var.
2008-07-15, 16:36
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Är du säker på att det inte bara är en del av denna vandringssägen då? För att göra den mer trovärdig så att säga.

Men miapattar sa att detta var ett av de hemliga superbevis som arbogamaffian suttit och hållt på. Men vafan liksom? Så jävla super tycker jag inte att det var.

Nej jag kan inte vara säker precis som inte skoavtryck kan vara 100%

Nej det var nog inte det här som miapaetter mest syfta på.
Men visst en del av historien av det hela om man räknar före dådet också då mer till stalking
2008-07-15, 16:40
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Tror det är en stor fara för rättsäkerheten om känslorna skall börja styra i utredningsarbetet och det piskas upp en opinon för en fällande dom till varje pris. Vad som åsyftas med en bra domare här går inte att ta fel på.

Man kan inte begära att anhöriga och närstående skall visa någon objektivitet i en sådan här tragedi. Men man kan begära av media att de inte utnyttjar tillfället att spela på människors känslor i kommersiella eller politiska syften. Vi har sett förut hur illa det kan gå när media pressar rättsväsendet med en uppiskad folkopinion bakom sig.

Ett fult knep, att ta 2 olika citat från 2 olika användare o få det till att jag skrivit även den delen om domare...lågt eloge...

Jag vill ha en fällande dom, ja!
Dels för att jag är säker på att tyskan är skyldig men egentligen är frågan om vem som är gm oviktig för mej, den rätte gm ska fällas, måste fällas....
Senast redigerad av miapetter 2008-07-15 kl. 16:43.
2008-07-15, 16:41
Medlem
miapetters avatar
Citat:

Jag sa oxå att detta i nuläget endast var ett indicie på stalking!
Det va då fan vad ni felciterar mej idag!?
2008-07-15, 16:43
Medlem
miapetters avatar
Ok!
Sorry, ser att det inte är erat fel, verkar vara något kajko på fb´s citeringsfunktion igen!
Försök skriva för hand det ni citerar så länge!
2008-07-15, 16:45
Medlem
Veckans klubbas avatar
Är inte 400 m ett lite för skapligt avstånd för att kunna se något av intresse? En kikare med 10 x förstoring duger liksom inte att komma förföljelsemålet in på skinnet.
Och hur kan CS spendera så mycket tid med att kartlägga familjens rutiner när hennes rumskamrat sa att hon mest satt framför datorn? Ljuger hennes rumskamrat? Eller är det tänkt att tyskan satt där på dagarna, med avbrott för jobbsök och fika med de få kompisar hon hade?

"Kväll efter kväll satt tyskan inne på rummet. Hon verkade ha få vänner och lämnade sällan lägenheten.
– Nio av tio gånger när jag kom hem så var hon hemma. Jag tänkte att det var lite trist att hon inte tog för sig mer under sin vistelse i Sverige."

http://vasteras.expressen.se/nyheter/1.1094166/jag-vill-se-henne-i-ogonen
2008-07-15, 16:48
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Det jag inte fattar är varför arbogamaffian tyckt att det varit viktigt att hålla tyst om kojan, jag förstår inte vad det gör för skada att vi nu vet om det hela.

Personligen trodde jag inte att kojan överhuvudtaget hade något med CS att göra så varför skriva en "saga"?
Även om jag fått det bekräftat för länge sedan hade jag valt att inte berätta det då jag inte skulle ansett mej veta varför polisen höll tyst om den o jag inte velat vara först med nyheten...
Capish?
2008-07-15, 16:48
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Är inte 400 m ett lite för skapligt avstånd för att kunna se något av intresse? En kikare med 10 x förstoring duger liksom inte att komma förföljelsemålet in på skinnet.
Och hur kan CS spendera så mycket tid med att kartlägga familjens rutiner när hennes rumskamrat sa att hon mest satt framför datorn? Ljuger hennes rumskamrat? Eller är det tänkt att tyskan satt där på dagarna, med avbrott för jobbsök och fika med de få kompisar hon hade?

"Kväll efter kväll satt tyskan inne på rummet. Hon verkade ha få vänner och lämnade sällan lägenheten.
– Nio av tio gånger när jag kom hem så var hon hemma. Jag tänkte att det var lite trist att hon inte tog för sig mer under sin vistelse i Sverige."

http://vasteras.expressen.se/nyheter/1.1094166/jag-vill-se-henne-i-ogonen

Hon kanske sagt att hon har varit på besök hos sin sjuka mor.
Men inte varit i Tyskland utan på ett annat ställe??
2008-07-15, 16:53
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Är det härifrån "den vaggande gången" härrör? Efter att arbågianerna i fyra månader över tonvis med arbågaöl ventilerat den här s(koj)historien så tycks den vaggande gången ha etsat sig fast i minnet... Förresten: Hur kan man efter några korta fraser vara säker på vilket språk en människa bryter på?

Ja, inte blir det lättare om man skall avgöra vilket språk en engelsktalande person bryter på som i fallet med tipset om stationsvittnet.
Vi har en användare här inne som hävdar att han har förklaringen, men han bara krystar och krystar men klämmer aldrig fram något.
2008-07-15, 16:58
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Sa dom så när dom var med person A på plats K
Nej, de kommenterade antagligen kukdoften och de gamla kondomerna i kojan. Kanske hittade de en gammal blånad Aktuell Rapport från 1999 också? Hur ska jag veta vad de sa? Jag utgick från exemplet. Vet du vad de sa? Kläm fram det isåfall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in