2008-07-15, 18:33
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Jo, men krasst är väl sannolikheten för mord högre än att samma familj stalkas av två olika personer (utan inbördes relation) inom så kort tid? Det mördas ju kors och tvärs i Sverige verkar det som. Någon statistikbög/sannolikhetsexpert som kan uttala sig?
Jo det mördas hela tiden men det här är väl av ett ovanligt sätt iaf med det hela.
Så varför skulle inte fallet ha så mycket konstigheter när det är så ovanligt att nån slår ihjäl 2 småbarn och tar med mamman nästan också.
Tycker inte det är ett normalt fall överhuvudtaget.
2008-07-15, 20:25
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John A Genzale
Att det skall ha varit CS vid tillfället med hund är väl bekräftat men hur hon är bunden till kojan vet jag ej.
Men vet att polis bilar samt piketen sökte mycket efter den vägen i samband med dådet och det var dagarna efter som dom sågs åka fram och tillbaka där hela tiden.
Var förövrigt där av några ställen som dom var och dök fast det kom tips om att någon sett någon kvinna kastat i nått i vattnet på ett annat ställe
Märkligt att inte media var polisen hack i häl på berget dagarna efter morden då tyskan blev aktuell.
Tyskan var inte där med hund utan hon attackerades av vittnets hund varav hon sa/skrek något som vittnet tolkade som tysk brytning.
2008-07-15, 20:47
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Märkligt att inte media var polisen hack i häl på berget dagarna efter morden då tyskan blev aktuell.
Tyskan var inte där med hund utan hon attackerades av vittnets hund varav hon sa/skrek något som vittnet tolkade som tysk brytning.

Cs vid tillfället med vittne med hund om du inte förstog det.

Pressen stog ju inparkerade utanför huset/gatan och följde mest va dom gjorde vid huset.
Så skulle dom följa bilar gåede då me alla sina kameror isf
Sen var det ju den andra vägen till tåg som vart mer intressant för dom
Senast redigerad av John A Genzale 2008-07-15 kl. 20:49.
2008-07-15, 20:51
Medlem
miapetters avatar
Citat:

Pressen stog ju inparkerade utanför huset/gatan och földe mest va dom gjorde vid huset.

Japp! O satt på trappen till pappans föräldrahem, typ...
Att hunden attackerade har jag varken hört eller läst någon annanstans...
Tur att inte den jycken fick skallen spräckt av en hammare då!
2008-07-15, 21:01
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:

Pressen stog ju inparkerade utanför huset/gatan och följde mest va dom gjorde vid huset.
Men någon gång måste väl polisen vart upp vid kojan och markerat med tejp brottsplats och inhämtat spår.
Detta borde nått media som superintressant och polisen var ju så talföra i början av utredningen så varför hemlighöll dom då detta "gömställe" som gick till spillo för pyromani.
2008-07-15, 21:03
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Men någon gång måste väl polisen vart upp vid kojan och markerat med tejp brottsplats och inhämtat spår.
Detta borde nått media som superintressant och polisen var ju så talföra i början av utredningen så varför hemlighöll dom då detta "gömställe" som gick till spillo för pyromani.

Ok källa till att kojan var brottsplats och vad har mer polisen bekräffat som inte vi vet.
Tycker det har varit väldigt tyst om allt
2008-07-15, 21:25
Medlem
eloges avatar
Kojans läge

För er som inte haft tillgång till Aftonbladets papperstidning ligger kojan i kommentarsruta nr.2 Strax efter meningens slut. Utsiktspunkten ligger ca 200 m längre fram i riktning mot huset.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article2556599.ab
Flygfotot ger lite andra vinklar, men kartan är samma som i papperstidningen.
2008-07-15, 21:35
Medlem
Detta blir bara värre o värre, hunden attackerade kvinnan i skogen är skitsnack, därimot sprang hunden fram till kvinnan och skällde och vittnet tog hunden och bad om ursäkt och kvinnan svarade att det var ok, och detta gjordes med en tysk brytning, (kommer ej ihåg om kvinnan i fråga svarade på engelska el svenska,) vittnet i fråga är rätt kunnig på språk då vittnet reser väldigt mycket i jobbet. Kvinnan hade dessutom en jacka som gick över rumpan och reagerade då att rumpan såg stor ut.
Vittnet tänkte inte mer på detta förrens efteråt när någon visade bild på Tyskan och tyckte sig känna igen henne från denna insedent. Vittnet kontaktade då polisen som ville se denna plats. vittnet har oxå fått varit där med krim och visat hur allt gick till och vart.

Vittnets hund har skällt mot kojan vid tidigare tillfällen men efter det inträffade i huset har hunden helt igonerat kojan, vad det kan bero på vet jag ej, men har mina anningar om varför.

Kan vi nu sluta spekulera i hur allt har gått till och framför allt sluta hitta på egna konstiga teorier om detta.

P.S kojan har funnits förut allså inget som byggts nu och inga småglin eller hur ni nu uttryckte det brukar vistas i skogen allt för ofta D.S
2008-07-15, 22:08
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Nu handlade det om att jag snabbkollat på fotot o tog för givet att det var rätt hus, sen påpekade ooooo att det var fel...då kollade jag fönsterluckorna o ANTOG att h*n hade rätt...
När sedan både knallkork o John A Genzale envisades tittade jag igen, noggrannare o fattade ingenting tills min sambo ingrep o avgjorde debatten så att t o m jag förstod....
Jag HAR ju sagt att det är tur att inte jag är vittne....

Nej, jag kommer INTE att ha fel en gång till!
Nån måtta får det vara....
Även solen kan ha fläckar...
(jag är nattsvart vad gäller lokalsinne, det är ökänt!)

Herregud knallkork! Är det "mobba miapetter-dagen idag"?
Nu påpekas det att jag skrivit att Fahlströmska brann förra hösten...
Klargörande är att den brann hösten/vintern 2007...
Så, mer mobbing?

Jag har inte ens tidningen här så jag kan kolla, men jag tror på dig

Var jag och svägerskan som satt med tidningen, kollade vart hennes väns hus låg och kollade fönsterluckorna på den andra bilden på huset och tyckte att det såg så fel ut som det kunde bli. Me jag är inte den som är den, säger ni att jag har fel så får jag också krypa till korset!

Eloge: Den sista uppgiften i tidningen, den om att hon ska ha kartlagt E o T's liv från kojan har jag ingen aning om den stämmer eller inte. Och så vida hon inte själv erkänt det, eller skrivit på eventuella lappar med minnesanteckningar att hon suttit i kojan och gjort dessa , så har jag svårt att se hur nån skulle kunna gå i god för att det sista stycket i tidningen är sant.

Att hon kartlagt deras liv är jag övertygad om, huruvida detta skett från kojan eller ej har jag däremot ingen aning om.

Själv har jag inte sett Tyskan i Arboga, men så är jag ganska självupptagen och som grädde på moset ca 2 dm kortare än sagda Tyska, så jag kanske misstagit henne för en flaggstång. Iallafall om hon är och var så spinkig som Mariooo med bestämdhet hävdar
2008-07-15, 22:11
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge

Det är fullständigt obegripligt vad CS skulle ha för nytta av den i en kartläggning av familjen. Men jag håller med dig att man i konsekvensens namn, om man tror på en kartläggning, borde leta efter en bevakningspunkt vid familjens gamla boende också. En kartläggningsteori förutsätter att familjen har varit mycket intensivt övervakade under lång tid.

Fast det kan ju vara så att stalkingen eskalerade när E och T flyttade ihop "på riktigt", dvs när de flyttade in i huset på Verktygsgatan. Det stämmer ju ganska bra med när T fick mailen också. Innan dess kanske hon nöjt sig med att lusläsa deras bloggar och "råka" dyka upp på ställen hon vetat att T skulle till.
2008-07-15, 22:14
Medlem
Kenny Kuks avatar
Om nu hunden bet tyskan så borde hon väl ha bitmärken från den händelsen?
2008-07-15, 22:17
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wishmaster
Detta blir bara värre o värre, hunden attackerade kvinnan i skogen är skitsnack, därimot sprang hunden fram till kvinnan och skällde och vittnet tog hunden och bad om ursäkt och kvinnan svarade att det var ok, och detta gjordes med en tysk brytning, (kommer ej ihåg om kvinnan i fråga svarade på engelska el svenska,) vittnet i fråga är rätt kunnig på språk då vittnet reser väldigt mycket i jobbet. Kvinnan hade dessutom en jacka som gick över rumpan och reagerade då att rumpan såg stor ut.
Vittnet tänkte inte mer på detta förrens efteråt när någon visade bild på Tyskan och tyckte sig känna igen henne från denna insedent. Vittnet kontaktade då polisen som ville se denna plats. vittnet har oxå fått varit där med krim och visat hur allt gick till och vart.

Vittnets hund har skällt mot kojan vid tidigare tillfällen men efter det inträffade i huset har hunden helt igonerat kojan, vad det kan bero på vet jag ej, men har mina anningar om varför.

Kan vi nu sluta spekulera i hur allt har gått till och framför allt sluta hitta på egna konstiga teorier om detta.

P.S kojan har funnits förut allså inget som byggts nu och inga småglin eller hur ni nu uttryckte det brukar vistas i skogen allt för ofta D.S

Om inte snorungar brukar vistas i skogen (de kanske bara sitter framför datorn?) så vem/vilka har då byggt kojan och vem/vilka har tuttat eld på skiten?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in