2008-07-23, 11:58
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Även om det inte finns DNA-bevisning som binder kvinnan till platsen för brottet eller morden, så finns det annan teknisk bevisning, berättar Frieda Gummesson, bevisning som gör att hon som åklagare finner objektiva grunder för att väcka åtal:
- Det finns teknisk bevisning, bland annat av telefonlistor, iakttagelser och de omtalade skospåren.
Citat:
Den hårtuss som påträffades intill eller i handen på den skadade modern kan inte exakt DNA-bestämmas.
- Den saknar hårrötter. Man kan göra en enklare form av DNA-test, så kallade mitokondrie-DNA. Det har man gjort, men kommit fram till att det inte är tyskans hår.
Den förklaring Frieda Gummesson hört är att det kan vara mammans hår:
- När man har ont kan man dra en tuss från det egna huvudet.
Alltså kan mamman, i smärta, chock och med sina mycket svåra skador, ha dragit sig själv i håret.
http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=790488
Senast redigerad av BoISaren 2008-07-23 kl. 12:02.
2008-07-23, 12:03
Medlem
Soppas avatar
Tror bara att dom har skrivit lite fel....
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Klipp från aftonbladet

Som bevisning kallar åklagaren inte mindre än 56 vittnen. Det är bland annat viktigt för henne att visa att mamman, som är den som pekar ut tyskan som gärningsman, inte har haft kontakt med omvärlden sedan hon lämnade sjukhuset och därför inte har kunnat få information utifrån om den pågående förundersökningen.

Det är ju bullshit att mamman inet haft kontakt med omvärlden. Hon har ju berättat att hon läser allt som skrivs om fallet. (plus att hon sitter här på FB där nästan alla har dömt CS redan på förväg.
2008-07-23, 12:07
Medlem
TheZoos avatar
"Den hårtuss som påträffades intill eller i handen på den skadade modern kan inte exakt DNA-bestämmas.
- Den saknar hårrötter. Man kan göra en enklare form av DNA-test, så kallade mitokondrie-DNA. Det har man gjort, men kommit fram till att det inte är tyskans hår.
Den förklaring Frieda Gummesson hört är att det kan vara mammans hår:
- När man har ont kan man dra en tuss från det egna huvudet.
Alltså kan mamman, i smärta, chock och med sina mycket svåra skador, ha dragit sig själv i håret."

Kan vara mamman hår borde väl gå att utesluta familjen.
Känns som en riktig kalkon rättegång väntar.
2008-07-23, 12:08
Bannlyst
Menar E att kvinnan sa ett smeknamn som ska likna Emma?
2008-07-23, 12:08
Medlem
ooooos avatar
http://www.expressen.se/nyheter/1.1241123/har-ar-mammans-samtal-till-sos

Usch, blev gråtfärdig när jag läste det om Max i slutet... Stackars stackars barn, och fy fan vad hemskt för T.
2008-07-23, 12:10
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Menar E att kvinnan sa ett smeknamn som ska likna Emma?

Nej, ett smeknamn som liknar Emmas smeknamn.
2008-07-23, 12:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
Nej, ett smeknamn som liknar Emmas smeknamn.

Är E:s smeknamn hemligt? eller kan du berätta så man får en aning om vad gm sagt?
Kan hon ha sagt Tine? eller är det helt annorlunda?
Jag funderar eftersom det är ovanligt att en mördare presenterar sig..
2008-07-23, 12:26
Medlem
Soppas avatar
Nu blir jag lite förvirrad...
Har GM presenterat sig själv med ett smeknamn och även nämnt Emma med ett smeknamn?
Citat:
Är E:s smeknamn hemligt? eller kan du berätta så man får en aning om vad gm sagt?
Kan hon ha sagt Tine? eller är det helt annorlunda?
Jag funderar eftersom det är ovanligt att en mördare presenterar sig..
2008-07-23, 12:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Soppa
Nu blir jag lite förvirrad...
Har GM presenterat sig själv med ett smeknamn och även nämnt Emma med ett smeknamn?

Nu är det så mycket nytt och jag hittar inte var jag läste att gm ska ha presenterat sig med ett namn som låter som E:s smeknman..men E minns hur gm låter så något måste hon sagt.
2008-07-23, 12:37
Medlem
Soppas avatar
Jag förstod det som att GM presenterade sig med ett smeknamn som liknade Christine
Citat:
Nu är det så mycket nytt och jag hittar inte var jag läste att gm ska ha presenterat sig med ett namn som låter som E:s smeknman..men E minns hur gm låter så något måste hon sagt.
2008-07-23, 12:39
Medlem
BoISarens avatar
”Motivbilden kommer att bli det centrala - hennes svartsjuka”

Citat:
Ett åtal utan DNA-bevisning men med en imponerande stor bevisning i övrigt menar säger Sven-Erik Alhem, överåklagare i Malmö.
– Det är imponerande att de ansträngt sig till det yttersta för att nå rätt resultat.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article2957725.ab
2008-07-23, 12:45
Bannlyst
Med tanke på att det inte finns några tekniska bevis i form av dna etc att tala om så är det olustigt att E beskrivit en person som absolut inte liknar CS.
Även om mycket talar för CS så är E:s bild väldigt viktig och den bild hon har gett kan vara vilken invandrarkvinna som helst...kort, mullig, axellångt mörkt hår, stor näsa, talade så att inte E förstod..
CS pratar svenska och borde ha gjort det då hon var säker på att E inte skulle kunna berätta för någon.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in