Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Sedan att jämföra lidande och vem som lider mest tycker jag är helt förkastligt. Självklart att E har haft den största förlusten och på ett vidrigt sätt. Men, OM det skulle vara fel GM, så är det också ett stort lidande. Att bli anklagad för barnamord och ett bestialiskt brott, att sitta häktad isolerad från omgivningen, att inte veta vad det är som händer, att mista sin mor. Lidandena i sig kan upplevas lika stora för den enskilde individen. Livet blir aldrig detsamma för någon av de inblandade.
Fast det tycker inte jag, men som tur var får vi tycka olika.
Som jag skrev, så menar jag absolut inte att man inte kan diskutera andra GM. Diskutera på ni, jag kommer, som jag gjort hela tiden, tala om när jag ser uppenbara lögner. Jag kommer rätta när det påstås saker som verkligen inte stämmer, men diskussionen måste få finnas.
Veckans klubba: Nicklas är ju däremot friad från all mistanke, att spekulera om honom som gärningsman känns enbart som bortkastade tid. Samt att jag, trots att jag vet och sett vad han är kapabel till, känner en oerhörd sympati för honom. Han har förlorat sina barn, han fick veta detta av polisen: Framkastat som om det vore en betydelselös mening, när det i själva verket var en mening som rasade hela hans värld. Han har vart misstänkt för morden, men han är friad. Friad, till skillnad från CS som fortfarande är misstänkt för morden. Tillomed på sannolika skäl misstänkt.
Jag förstår att detta inte räcker för att ni ska vara övertygade om hennes skuld. Det hade inte räckt för mig heller, om jag inte vetat det jag vet. Självklart är det lättare för mig och de med mig som vet det vi vet. Vi kan bli lite frustrerade av att läsa om de, stundtals glorifierade, försvarstal som skrivs i CS's ära eftersom vi de facto ser henne som en mördare. En mördare som mördat två barn i vår närhet. Men skriv på ni, debatten behövs. Diskussionerna behövs.
Beccasin: Återigen visar du på en oerhört låg nivå. T kan inte beskyllas för nånting. Ja, hade inte T och Emma blivit ett par hade inte detta hänt. MEN, hur sjutton skulle någon av dem veta det? Hur skulle T ha kunnat veta då, att det val han gjorde när han blev romantisk med CS, skulle sluta så här illa? Inte ens hennes närmsta, hennes familj eller vänner, verkar ju ha anat, hur kan man då begära att T skulle ha gjort det när han inte alls kände henne särskilt bra. Begär inte mer av andra än du begär av dig själv!