2008-07-23, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det är nog ingen som jublar. Inte jag i alla fall. Jag sitter och tänker på att det hade varit bättre om E inte hade haft några minnesbilder alls. Det här kan göra så att CS går fri. Men då E är så väldigt säker på hur gm såg ut måste man ju ta hennes observationer på allvar. Jag tror att hennes beskrivning enbart kommer gynna försvararna..
Men är CS trots allt oskyldig så måste hon ju gå fri.

Snälla.
CS är ju skyldig så att det skriker om det. Självklart tas hennes observationer på allvar, tror du hon råkar ha minnesbilder av tyskan som av en händelse? Självklart är det överfallet hon minns. Att hon tar fel på längden är irrelevant. Hon hade precis fått skallen sönderslagen och låg ner. Ändå minns hon tyskans ansikte och att hon inte pratar svenska.
Senast redigerad av Noicer 2008-07-23 kl. 16:05.
2008-07-23, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Snälla.
CS är ju skyldig så att det skriker om det. Självklart tas hennes observationer på allvar, tror du hon råkar ha minnesbilder av tyskan som av en händelse? Självklart är det överfallet hon minns. Att hon tar fel på längden är irrelevant. Hon hade precis fått skallen sönderslagen och låg ner. Ändå minns hon tyskans ansikte och att hon inte pratar svenska.

Jag ser också CS som skyldig, men E:s minnesbilder beskriver en totalt annan person, det är mitt problem och nu också förmodligen åklagarens..
2008-07-23, 16:15
Bannlyst
Mera skor..

http://www.expressen.se/nyheter/1.1241441/har-ar-skorna-som-kan-binda-tyskan-till-mordet
2008-07-23, 16:16
Medlem
letsdoits avatar
Försvararen om FU:n

Citat:
Mycket kvantitet och lite kvalitet
http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=790625
2008-07-23, 16:17
Bannlyst
Mera frågor:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2959360.ab
2008-07-23, 16:24
Bannlyst
hm, ett okänt fingeravtryck på trappräcket plus på hammaren som hittades på plats?
2008-07-23, 16:25
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
hm, ett okänt fingeravtryck på trappräcket plus på hammaren som hittades på plats?
Matchar dom varandra är det intressant - inte annars.

Edit: Om dom kommer från samma person alltså. Kan ju svara svårt att bevisa om dom inte är satta med samma finger dock.
Senast redigerad av BoISaren 2008-07-23 kl. 16:27.
2008-07-23, 16:31
Bannlyst
http://www.expressen.se/nyheter/1.1241372/tyskan-berattar-sjalv-om-morddagen
2008-07-23, 16:31
Medlem
TheZoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Matchar dom varandra är det intressant - inte annars.

Edit: Om dom kommer från samma person alltså. Kan ju svara svårt att bevisa om dom inte är satta med samma finger dock.
Okända fingeravtryck är väl i högsta grad intressant, tror knappt försvarsadvokaten är på din linje.
2008-07-23, 16:50
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Jag kan inte förstå vad okända fingeravtryck på en hammare på plats skulle innebära. Hammaren på plats saknar blodspår, och det fanns ingen tid att rengöra den på. Den är rimligen fullkomligt irrelevant i sammanhanget. Hurpass besvärande fingeravtrycket på trappräcket är, beror helt på hur intensivt man har försökt identifiera det i T:s och E:s bekantskapskrets. Och i värsta fall härstammar det från tiden innan T och E flyttade in.

Vad gäller skospåren svamlar Aftonsnabeln så våldsamt att det inte går att avgöra vad de menar. Om det verkligen är de enda skoavtryck i blodet som inte har gått att matcha mot räddningspersonal och familj, så är det väl de famösa Vans Bearcat-avtrycken, och då är de ju snarare åklagarens trumfkort än försvarets.
2008-07-23, 16:54
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Är det någon som har den som kan skicka över den tack? Ingen som svarat.

Ber om ursäkt för upprepning.

Hoppas någon lägger upp den som torrent. Skulle vilja veta mer om glassköpet i Motala.
2008-07-23, 16:59
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag kan inte förstå vad okända fingeravtryck på en hammare på plats skulle innebära. Hammaren på plats saknar blodspår, och det fanns ingen tid att rengöra den på. Den är rimligen fullkomligt irrelevant i sammanhanget. Hurpass besvärande fingeravtrycket på trappräcket är, beror helt på hur intensivt man har försökt identifiera det i T:s och E:s bekantskapskrets. Och i värsta fall härstammar det från tiden innan T och E flyttade in.

Vad gäller skospåren svamlar Aftonsnabeln så våldsamt att det inte går att avgöra vad de menar. Om det verkligen är de enda skoavtryck i blodet som inte har gått att matcha mot räddningspersonal och familj, så är det väl de famösa Vans Bearcat-avtrycken, och då är de ju snarare åklagarens trumfkort än försvarets.
Det är väl inte bara att avfärda allting. De som har FUn kan väl kolla om det var en hammare som tillhörde hemmet och om den låg kvar där den skulle göra. Är det så kan jag instämma i att den inte har så stort intresse.
Vad är det som är inringat med rött på AB:s bild?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in