2008-04-18, 23:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
De har inte gått ut med annan info än att hon befann sig i Arboga vid tiden för dådet men det är väl inte alltför otroligt att de har en närmare positionering. Och vad är sannolikheten att just den dan hon är i Arboga (då hon dessutom enligt info till rumskompisen skulle åka till Tyskland) så mördas barnen till sambon till den mannen hon har haft ett förhållande med och tydligen (enligt polisen) stalkat av någon granne? Lägg därtill uppgifterna om den saknade hammaren i Skarpnäck, den beslagtagna hammaren i Skavsta, uppgiften om handservetten på stationen osv.
Allt detta är ju bara indicier.
2008-04-18, 23:52
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Allt detta är ju bara indicier.

Haha, hur skulle det kunna vara annat när inte det har läckt ut några fakta?
Du får nog vänta åtmindstone till förundersökningen för att få mer matnyttigt.
Bevis kommer senare. Eller sitter du i Rätten redan? Tingat plats?
Vad bra att du stöder Rädda barnen!
2008-04-18, 23:54
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora

Ja förundersökningen blir smaskigt material, oavsett vem gm är. Där finns mycket offentligt material som jag ska använda på min sajt.
2008-04-18, 23:57
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Ja förundersökningen blir smaskigt material, oavsett vem gm är. Där finns mycket offentligt material som jag ska använda på min sajt.

Kära du, jag förstår din frustration o rädsla inför det som har hänt! Alla reagerar vi olika då vi grips av panik vid upptäckten att vi är så sårbara! bearbeta det bara, släpp ut det...

En del måste finna en syndabock att ta ut paniken på, det vet vi ju alla?
2008-04-19, 00:01
Medlem
Amyystars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra

Ja den blir mkt intressant, och snordyr!!
2008-04-19, 00:02
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Kära du, jag förstår din frustration o rädsla inför det som har hänt! Alla reagerar vi olika då vi grips av panik vid upptäckten att vi är så sårbara! bearbeta det bara, släpp ut det...

En del måste finna en syndabock att ta ut paniken på, det vet vi ju alla?

Nja, det är väl på syndabockar och rädslor som Expressen och Aftonbladet säljer lösnummer till arbetarklassen? I och med internet kan även lite mindre aktörer vara med och profitera på rädslorna, som flashback info ltd och andra sidor.
2008-04-19, 00:03
Bannlyst
Jag undrar om familjen Jangestig är Jehovas vittnen eller om T eller NJ är Jehovas vittne?

Alla ni arboga bor som skriver här i tråden, är någon eller några av er Jehovas vittnen?

Undrar eftersom:
"I Arboga har Jehovas vittnen sitt avdelningskontor för Sverige. Tidningen Vakttornet översätts där" -Wiki
Senast redigerad av vhyt 2008-04-19 kl. 00:14.
2008-04-19, 00:08
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Jag undrar om familjen Jangestig är Jehovas vittnen eller om T är Jehovas vittne?

Alla ni arboga bor som skriver här i tråden, är någon eller några av er Jehovas vittnen?

Kan inte svara på det för det vet jag inte om alla..
Men kan säga att Arboga är väl lite förskonat från allt med för mycket spring av dom runtomkring i stan för dom vill nog ha en låg profil för att inte reta upp folk.
När deras huvudkontor eller vad det är ligger i Arboga
2008-04-19, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Det ska bli intressant att se polisens gedigna bevismatrial. Får se om vittnen till servetten och ånerskräparen ger sig till känna innan dess.
Men först ska väl tyskan bara komma hit på förhör.
2008-04-19, 00:12
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Det ska bli intressant att se polisens gedigna bevismatrial. Får se om vittnen till servetten och ånerskräparen ger sig till känna innan dess.
Men först ska väl tyskan bara komma hit på förhör.

Risken är väl att det blir ett så kallat "panikåtal" byggt på lösa indicier. En pinsam historia som rättegången mot Christer Pettersson.
2008-04-19, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av John A Genzale
Kan inte svara på det för det vet jag inte om alla..
Men kan säga att Arboga är väl lite förskonat från allt med för mycket spring av dom runtomkring i stan för dom vill nog ha en låg profil för att inte reta upp folk.
När deras huvudkontor eller vad det är ligger i Arboga

Ok , jag undrar det har ju pratats mycket om blod på brottsplatsen, förlorade E mycket blod? Och om så var fallet fick hon blodtransfusion?

Jehovas vittnen brukar ju generellt vara väldigt emot blodtransfusioner.
2008-04-19, 00:13
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Jag undrar om familjen Jangestig är Jehovas vittnen eller om T är Jehovas vittne?

Undrar eftersom:
"I Arboga har Jehovas vittnen sitt avdelningskontor för Sverige. Tidningen Vakttornet översätts där" -Wiki

Jag har för mig att de tillhör föreningen Saltströare. Och barnen är med i öppna förskolan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in