2008-04-04, 07:00
  #961
Medlem
Det är synd om CS om det är så. Psykvården är inte vad den borde vara. Fast man ska inte ropa hej förrän någon är fälld och dömd.

Förresten, har tanten börjat prata ännu? Eller tiger hon fortfarande? Hon kanske döljer något, som alla i den omkretsen tycks göra.
2008-04-04, 07:05
  #962
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skruttan65
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2186957.ab


Man är lika dum varje dag o kollar vad som står i tidningen även om det gör så ont att läsa mammans framsteg samtidigt som man hoppas hon ska minnas det hemska och kunna sätta dit den som gjorde detta!
Dum och dum, jag är likadan och säkert de flesta. Man vill veta hur det är med henne. Vill också hon ska minnas vem som kom in, men inte resten.

Undrar hur länge man ska behöva vänta innan alla DNA och andra bevis är klarta?
2008-04-04, 07:23
  #963
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Vännerna är polisens nya vittnen.

Nu kartläggs och förhörs den mordmisstänkta kvinnans umgängeskrets.

– Vi tror att de vet något, säger tyske åklagaren Thomas Klinge.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2186954.ab

Förresten, vad noga de verkade vara igår på Efterlyst att det inte skulle talas högt om att det tog polisen två veckor att finna mordvapnet. Mindre insatta kan lätt ha fått uppfattningen att polisen tog det vid säkerhetskontrollen redan tisdagen efter morden.

Vad kan nagelskrap flera dygn efteråt ge ifall personen har klippt naglarna och duschat några gånger? Kanske tvättat lika noga som det diskuterades tidigare att en hammare kan tvättas. Nagelskrap brukar man ta direkt. Bara att hoppas att det ger något så dessa mord kan lösas.
2008-04-04, 07:29
  #964
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skruttan65
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2186957.ab


Man är lika dum varje dag o kollar vad som står i tidningen även om det gör så ont att läsa mammans framsteg samtidigt som man hoppas hon ska minnas det hemska och kunna sätta dit den som gjorde detta!
Ja, stackare! Hon har en extremt jobbig tid framför sig just nu. Hoppas vid gudarna att hon får den professionella vård som situationen kräver.

Det här med att minnas är en funktion som inte alltid är lätt att få tillbaka, i synnerhet om hjärnan är skadad. Men inte ens om hjärnan är helt intakt är det alltid lätt att få minnet tillbaka.

Jag blev t ex påkörd under kraftig berusning en gång och det tog över en månad innan jag fragmentariskt började minnas vad som verkligen hade hänt. Och då hade jag inte skadat huvudet på något sätt. Hjärnan gör allt för att skydda sin herre på något konstigt vis och i mitt fall portionerade den succesivt ut fler och fler minnen, men det tog alltså en månad innan minnesprocessen ens började. Nu vet jag i detalj vad som hände mig den gången...
2008-04-04, 07:38
  #965
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swix
Självklart kollar man under naglarna, det är ju vanligt att man klöser när man tex försvarar sig. Man har garanterat skrapat under E:s naglar ochså
NJ's då??? TVIVLAR!
2008-04-04, 07:59
  #966
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bourgeoisie
Förresten, har tanten börjat prata ännu? Eller tiger hon fortfarande?

Vilken av kvinnorna menar du, offret eller den misstänkta? Tyskan har, enligt sin advokat, i Expressen sagt Jag är verkligen oskyldig. Polisen vägrar hon tala med. CS hårdbevakas pga självmordsrisk och polisen tror att hammaren stals från hyresvärden i Skarpnäck.

http://www.expressen.se/nyheter/1.1109809/polisen-har-stal-hon-sitt-mordvapen

http://www.expressen.se/nyheter/1.1109807/tyskan-jag-ar-oskyldig
2008-04-04, 08:09
  #967
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Vilken av kvinnorna menar du, offret eller den misstänkta? Tyskan har, enligt sin advokat, i Expressen sagt Jag är verkligen oskyldig. Polisen vägrar hon tala med. CS hårdbevakas pga självmordsrisk och polisen tror att hammaren stals från hyresvärden i Skarpnäck.

http://www.expressen.se/nyheter/1.1109809/polisen-har-stal-hon-sitt-mordvapen

http://www.expressen.se/nyheter/1.1109807/tyskan-jag-ar-oskyldig


Jaja, "här stal hon sitt mordvapen" skriver Expressen och visar en bild på häktet i Tyskland? Man kan bli förvirrad för mindre. Dom är sannerligen snabba att döma. Jag tvivlar på att dom vet idag vad som är mordvapnet.
2008-04-04, 08:24
  #968
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jaja, "här stal hon sitt mordvapen" skriver Expressen och visar en bild på häktet i Tyskland? Man kan bli förvirrad för mindre. Dom är sannerligen snabba att döma. Jag tvivlar på att dom vet idag vad som är mordvapnet.

Eller hur.
Det verkar som om polisen ännu inte har så mycket som är säkert då man åter igen efterlyser vittnen från Arboga.

Citat:
Trots det saknas flera viktiga pusselbitar.
- Vi måste hitta någon som har gjort en riktigt bra iakttagelse i Arboga och kan peka ut kvinnan. Hittar vi inte DNA i huset måste vi bevisa på annat sätt. Då blir vittnesmål jätteviktiga, säger Börje Strömberg.

från Expressenlänken ovan.

Har främmande DNA konstaterats under hennes naglar bertyder det inget förrän det kan matchas med offren. C kan ha raggat upp en man i Hannover tisdagkväll och vänslats med honom. Hennes mor sa ju att C inte kom till henne när hon anlände till Tyskland, hon kom över huvud taget inte dit innan hon greps första gången. Det finns flera sätt att dra på sig DNA.
2008-04-04, 08:28
  #969
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Jag förstår inte riktigt dem som vill henne illa. Vad tjänar sånt till?

Prat om hämnd, att hon ska få det svårt och lida osv, tycker jag mest är primitivt och rätt fånigt. Tror inget blir bättre av sånt.

Mycket tyder ju dessutom på att hon är psykiskt sjuk. I så fall förtjänar hon ju vård, omtanke och hjälp, för hon lär ju komma att ha stunder då hon mår väldigt dåligt (hon har ju redan försökt ta sitt liv ett par ggr, och oavsett hurpass hårt hon verkligen gick in för det så var det ju typ ett slags rop på hjälp).

Ifall återfallsrisken för henne bedöms som någorlunda stor (vilket jag själv gissar att den kommer göra för lång tid framåt), så ska man förstås se till så hon ej kommer utföra en fara för omgivningen. Dvs; jag kan tänka mig att hon kan sitta inspärrad för väldigt lång tid, exv inom psykvården.

Håller inte med dig där, därför att det verkar vara hämd och svartsjuka som triggat till brott i detta fall. Det är ett antal omständigheter som lett fram till händelsen, chansen att ett liknande händelseförlopp skulle upprepas är nog liten. Får Gm vård och terapi så är risken för återfall säkerligen inte stor. Om det varit ett sexualbrott så hade saken varit en helt annan.
__________________
Senast redigerad av perVers2.1 2008-04-04 kl. 09:06.
2008-04-04, 08:33
  #970
Medlem
ooooos avatar
Hon hade visst kommit till mamman efter morden, hon var där på onsdagen stog det i tidningen strax efter hon greps första gången...
2008-04-04, 08:38
  #971
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
Hon hade visst kommit till mamman efter morden, hon var där på onsdagen stog det i tidningen strax efter hon greps första gången...

Nu var det ju så att mamman sa till CS att polisen sökt henne och då haffade CS polisbilen själv och sa att hon trodde dom sökte henne..
Var hon helt ovetandes om morden? Eller blev hon sedan väldigt överraskad när polisen misstänkte henne och slutade prata? hm, man har verkligen mycket funderingar just nu.
2008-04-04, 08:41
  #972
Bannlyst
Fel?

Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Vad kan nagelskrap flera dygn efteråt ge ifall personen har klippt naglarna och duschat några gånger? Kanske tvättat lika noga som det diskuterades tidigare att en hammare kan tvättas. Nagelskrap brukar man ta direkt. Bara att hoppas att det ger något så dessa mord kan lösas.

Vad tycker ni gnällspikar att polisen skulle gjort?
Brakat in med insatsstyrkan, haffat CS och gjort en levandeundersökning innan hon ens var skäligen misstänkt. Hade hoppats att alla förstod att man inte får göra kroppsbesiktningar eller visitationer utan misstanke. Man gjorde en levandeundersökning så fort man grep henne. Brukar vara svårt att göra det innan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in